SecureCode

Met de MasterCard SecureCode is betalen op internet nog veiliger. Je zet namelijk een digitale handtekening bij betalingen met je creditcard. Die handtekening bereken je via je Random Reader of Rabo Scanner. Het kan voorkomen dat een webwinkel geen SecureCode vraagt, maar ook dan kun je gewoon veilig betalen met je creditcard.

Mastercard SecureCode bij gebruik Random Reader
Uitleg SecureCode Random Reader
  1. Overzicht van de betaalgegevens: de datum, de naam van de webwinkel en het (totaal)bedrag van de aankoop.
  2. Je creditcardnummer. Alleen de laatste vier cijfers worden getoond, de overige cijfers worden weergegeven als X.
  3. Het (totaal)bedrag van de gekochte goederen. Wijkt het bedrag af van het (totaal)bedrag dat je aan de webwinkel moet betalen? Neem dan onmiddellijk telefonisch contact op met de Helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren op 0900-0905 (gebruikelijke belkosten). 
  4. Het controlegetal dat je moet invoeren in de Random Reader.
  5. Vul hier de signeercode in die gegenereerd wordt met de Random Reader.  
  6. Klik na het invullen van de signeercode op 'Betalen' om de opdracht te accorderen.
  7. Als je op 'Annuleren' klikt, wordt het proces afgebroken en ga je terug naar het scherm van de webwinkel. Je kunt het betaalproces opnieuw starten door weer te kiezen voor de betaalmethode SecureCode.

Foutcode Random Reader
'Foutcode 968: Signeercode is onjuist.' Krijg je deze melding, herhaal dan de berekening met de S-toets van je Random Reader. Blijft de foutcode verschijnen, dan is de kans groot dat de chip van je pas defect is. Neem contact op met je Rabobank om een nieuwe pas aan te vragen.

Mastercard SecureCode bij gebruik Rabo Scanner
Uitleg SecureCode Rabo Scanner
  1. Overzicht van de betaalgegevens: de datum, de naam van de webwinkel en het (totaal)bedrag van de aankoop. 
  2. Je creditcardnummer. Alleen de laatste vier cijfers worden getoond, de overige cijfers worden weergegeven als X. 
  3. Het (totaal)bedrag van de gekochte goederen. Wijkt het bedrag af van het (totaal)bedrag dat je aan de webwinkel moet betalen? Neem dan onmiddellijk telefonisch contact op met de Helpdesk Rabo Internet- en Mobielbankieren op 0900-0905 (gebruikelijke belkosten). 
  4. Het controlegetal dat je moet invoeren in de Rabo Scanner. 
  5. Vul hier de signeercode in die gegenereerd wordt met de Rabo Scanner. 
  6. Klik na het invullen van de signeercode op 'Betalen' om de opdracht te accorderen. 
  7. Als je op 'Annuleren' klikt, wordt het proces afgebroken en ga je terug naar het scherm van de webwinkel. Je kunt het betaalproces opnieuw starten door weer te kiezen voor de betaalmethode SecureCode.