Zakelijk betaalverzoek aanmaken of betalen
Je klant heeft zijn rekening nog niet betaald. Misschien is hij het vergeten? Met een zakelijk betaalverzoek stuur je een herinnering. We leggen je uit hoe je een betaalverzoek aanmaakt of betaalt.
Zakelijk betaalverzoek aanmaken
Controleer eerst of je klant een rekening heeft bij een Nederlandse bank.
Bijvoorbeeld het factuurnummer
Dit kan via e-mail, sms, WhatsApp of andere social media
Geldigheid betaalverzoek
Tijdens het maken van je betaalverzoek geef je aan of je deze eenmalig of meerdere keren wil gebruiken. Dit bepaalt ook de geldigheid van je betaallink.
Eenmalig betaalverzoek
Een Rabo Betaalverzoek link die één keer gebruikt kan worden, blijft na aanmaken maximaal 100 dagen geldig. Dit gebruik je bijvoorbeeld om een bestelling of factuur van één klant betaald te krijgen.
Betaalverzoek voor meerdere keren
Een Rabo Betaalverzoek link die meerdere keren gebruikt kan worden, blijft na aanmaken maximaal 2 jaar geldig. Dit is mogelijk handig wanneer je een ongelimiteerd aantal klanten wil laten betalen.
Klant betaalt via betaallink
Betaalverzoek verstuurd? Dan krijgt je klant een bericht met een betaallink. Hij betaalt het bedrag via die link met iDEAL. Het geld staat direct op je zakelijke rekening.
Zakelijk betaalverzoek ontvangen en betalen
Je bedrijf heeft zelf nog een factuur openstaan bij een leverancier. Hoe betaal je een zakelijk betaalverzoek van Rabobank?
Check in het betaalverzoek of je het logo van Rabobank ziet en of de betaallink begint met de url ‘https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek’
Dit kan in e-mail, sms, WhatsApp, of andere social media
Check of het bedrag en de naam van de ontvanger kloppen en maak het geld over via iDEAL
Kosten betaalverzoek
Het versturen en ontvangen van een betaalverzoek is kosteloos. Je betaalt wel de standaard kosten voor het bijschrijven van een Eurobetaling (€ 0,15) op je zakelijke rekening.
Betaalverzoek verwijderen
Klopt het bedrag in je betaalverzoek niet? Gelukkig kun je het verzoek verwijderen als je klant nog niet heeft betaald.
Heb je zelf te veel geld overgemaakt door een verkeerd betaalverzoek? Vraag de afzender om je geld terug te storten
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.