Huurinformatie

Registratie huurinformatie

Ben je vastgoedklant en heb je bericht ontvangen over de registratie van je huurinformatie, gebruik dan de nieuwe registratietool om dat te doen. Met deze tool registreer je de gegevens veilig en efficiënt. Bovendien kun je de informatie delen met andere partijen, zoals taxateurs, accountants of de Belastingdienst.

Zo registreer je huurinformatie

  1. Log in in de registratietool met eHerkenning2+.
  2. Kies voor 'Huurinformatie'.
  3. Voer de objecten en huurcontracten in.
  4. Klik op akkoord.

Met het akkoord deel je de informatie via de registratietool met ons.

De huurinformatie moet voor 1 juli 2021 geregistreerd zijn. Je gebruikt voor het inloggen de gegevens van de entiteit waarvoor je eHerkenning hebt. Daarna maak je per entiteit een gebouwpaspoort aan.

Naar de registratietool

Nieuwe registratiemethode

De registratietool is ontwikkeld door SBR Nexus in opdracht van ABN AMRO, ING en Rabobank. Met de tool verloopt het opvragen, aanleveren, verwerken en delen van informatie niet alleen sneller, maar ook veilig en gestructureerd. Bovendien voldoen we met de registratietool aan de voorwaarden van onze toezichthouders. Je blijft zelf eigenaar van je gegevens en hebt altijd inzicht in welke informatie je deelt met welke partijen. Bovendien kun je de tool ook later dit jaar gebruiken als je bankiert bij ABN AMRO of ING.

Veelgestelde vragen

Wat is SBR Nexus?

SBR Nexus, voorheen SBR Banken, is een initiatief van ABN AMRO, ING en Rabobank. Doelstelling is het delen van bedrijfsinformatie over kredietverleningen aan bedrijven. Inmiddels ontwikkelt en ondersteunt SBR Nexus informatieketens binnen vastgoed (CRE taxaties en huurinformatie), financieringsaanvragen, kredietrevisies (jaarrekeningen en inkomstenbelasting), lease en meer. Aangesloten zijn drie grote banken, veel taxateurs en 3.000 accountantskantoren. Gegevens van duizenden objecten en ondernemingen worden jaarlijks verwerkt.

Wat zijn de mogelijkheden van de registratietool?

Met de gratis registratietool beheer je je volledige commercieel vastgoedportefeuille, inclusief huurcontractinformatie.

De mogelijkheden op een rij:

real-time inzicht in de gegevens die beschikbaar zijn bij de bank triggergebaseerde monitoring advies op maat benchmarkinformatie portfolio-optimalisatie
Kan ik mijn eigen property management software gebruiken?

Het is alleen mogelijk om je eigen property management software te gebruiken voor het doorgeven van huurcontractinformatie als we samenwerken met de aanbieder daarvan.

Op dit moment voeren we gesprekken met verschillende aanbieders, waaronder REMS. Neem contact op met de aanbieder van je pakket om te checken of dat ook voor jouw pakket het geval is.

Is het digitaal aanleveren van huurdata veilig?

Door in te loggen met eHerkenning is het veilig om huurdata online aan te leveren. Met eHerkenning identificeer je je online om zo vertrouwelijke gegevens veilig uit te wisselen met andere organisaties. Met één inlogmiddel log je in bij meerdere organisaties. Dat betekent dat je minder wachtwoorden hoeft te onthouden. Het is veilig, makkelijk en betrouwbaar. De inlogprocedure eHerkenning op niveau 2+ is veiliger dan inloggen met alleen een wachtwoord en gebruikersnaam.

Is het digitaal aanleveren van huurdata veilig?

We gebruiken de aangeleverde huurinformatie op dezelfde manier als voor de introductie van de registratietool. Gegevens hoeven we niet langer handmatig over te nemen. Dat is efficiënter, veiliger en minder foutgevoelig.

Neem contact met ons op