Huurinformatie

Registratie huurinformatie

Ben je vastgoedklant en heb je bericht ontvangen over de registratie van je huurinformatie? Geef je gegevens dan door via Mijn Data Mijn Business (MDMB).

Veilig, snel en papierloos

Met Mijn Data Mijn Business registreer je je vastgoeddata veilig, snel en papierloos. Bovendien kun je de informatie delen met andere partijen. Je blijft zelf eigenaar van je gegevens en hebt altijd inzicht in welke informatie je met wie deelt. Mijn Data Mijn Business is ook te gebruiken als je bankiert bij ING. Later dit jaar ook als je bankiert bij ABN AMRO.

Zo registreer je huurinformatie

  1. Ga naar Mijn Data Mijn Business.
  2. Kies voor 'SBR Huurinformatie'.
  3. Klik op 'Log in'.
  4. Selecteer 'eHerkenning' of 'iDIN' als methode om je te identificeren.
  5. Voer de objecten en huurcontracten in.
  6. Klik op 'Akkoord'.

Met het akkoord deel je de informatie via Mijn Data Mijn Business met ons.

Naar Mijn Data Mijn Business

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik huurinformatie aanleveren?

Alle banken zijn verplicht om huurinformatie te rapporteren aan De Nederlandsche Bank (DNB). Op die manier krijgt DNB meer inzicht in de risico’s van door banken gefinancierd vastgoed dat wordt verhuurd aan derden. Inzicht in de huurstromen van vastgoed is een onderwerp dat belangrijk is voor de maatschappij en dus ook voor Rabobank. Wij proberen het daarom zo makkelijk mogelijk te maken om je huurinformatie aan te leveren.

Wat zijn de voordelen bij het aanleveren van mijn huurinformatie?

Als wij over je actuele huurinformatie beschikken, kunnen we sneller antwoord geven op je vragen. We zorgen er bovendien voor dat je huurinformatie altijd voor je beschikbaar is via www.mijndatamijnbusiness.nl. Je blijft eigenaar van de huurinformatie en kunt deze met één druk op de knop doorgeven aan de bank van je keuze.

Wat is Mijn Data Mijn Business?

Mijn Data Mijn Business (MDMB) is gemaakt door SBR Nexus, een initiatief van ABN AMRO, ING en Rabobank. De banken werken samen om de uitwisseling van gegevens met onze klanten makkelijker te maken. We maken in Mijn Data Mijn Business gebruik van de software van Property Pass voor de registratie van huurinformatie.

Wanneer gebruik ik 'eHerkenning' en wanneer 'iDIN' als identificatiemethode?

Je logt in met iDIN als je een privépersoon bent. Je gebruikt hiervoor de betaalpas van je particuliere rekening. Je logt in met eHerkenning niveau 2+ als je namens je bedrijf informatie aanlevert en ingeschreven bent bij de Kamer van Koophandel.

Naar iDINNaar eHerkenning
Kan ik mijn eigen property management software gebruiken?

SBR werkt er hard aan om een directe aansluiting te realiseren maken met de leveranciers van property management software. We verwachten dat de eerste aansluitingen in het 1e kwartaal van 2022 worden gerealiseerd.

Het is dan mogelijk om je eigen property management software te gebruiken voor het doorgeven van huurcontractinformatie als we samenwerken met de aanbieder daarvan. Neem contact op met de aanbieder van je pakket om te checken of dat het geval is.

Kan ik ook op een andere manier huurinformatie aanleveren?

Als je geen gebruik maakt van Mijn Data Mijn Business neem dan contact op met je contactpersoon en vraag om een Standaard Huurcontract Overzicht. Dit Excelbestand kun je handmatig invullen en toesturen aan je contactpersoon.

Waar kan ik terecht met andere vragen?

Als je nog andere vragen hebt kun je terecht bij de contactpersoon die je gevraagd heeft om je huurinformatie aan te leveren. Heb je geen contactpersoon? Neem dan contact met ons op via 088 722 66 66. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Neem contact met ons op