Adressen importeren en exporteren

Je kunt ze natuurlijk met de hand overtypen maar als je een groot adressenbestand hebt, is het handiger om al je adressen met één druk op de knop te importeren of exporteren. Dit doe je in je Adresboek in internetbankieren. Helaas regel je dit nog niet in de Rabo App.

Alle adressen overschrijven

Wil je alle adressen in je Adresboek overschrijven met je nieuwe bestand? Vink dan 'Overschrijf het gehele adresboek met de adressen uit het bestand' aan.

Let op: alle adressen uit je huidige adresboek worden dan overschreven. Adressen die niet in het geïmporteerde CSV-bestand zitten, verdwijnen.

Wil je dit niet? Zet dan geen vinkje bij 'Overschrijf het gehele adresboek met de adressen uit het bestand'. Bij importeren verwijder je de al aanwezige adressen in het adresboek dan niet. Wel breid je ze uit met de door jou geïmporteerde nieuwe adressen en met wijzigingen in bestaande adressen.

Foutmeldingen bij importeren adressenbestand

Het kan gebeuren dat je een fout hebt gemaakt in je CSV-bestand. Je hebt bijvoorbeeld een karakter gebruikt dat niet is toegestaan. Heb je minder dan 16 fouten in je bestand? Je krijgt dan bij het importeren in het rood een foutmelding te zien. In die foutmelding lees je waar de fout zit. Als je meer dan één fout hebt, zie je de foutmeldingen onder elkaar staan. Bij minder dan 16 foute adressen in het bestand, kunnen de goede adressen toch worden verwerkt.

Staan er meer dan 16 fouten in het bestand? Dan worden er geen adressen geïmporteerd en krijg je in het rood de melding dat het bestand te veel fouten bevat. Je ziet in het rood de foutmeldingen onder elkaar staan. Ga eerst aan de slag met je bestand om er zoveel mogelijk fouten uit te halen en probeer het daarna opnieuw te importeren.

Tip! Je kunt geen nieuwe import starten als er nog een import loopt.

Technische fouten

Als er een technische fout in de verwerking van je bestand optreedt, krijg je deze melding te zien: 'Vanwege technische problemen kan het importbestand momenteel niet verwerkt worden. Probeert u het later nog eens of neem contact op met uw bank'.

Toegestane karakters in adressenbestand

De volgende karakters zijn toegestaan in je bestand:

alle letters van het alfabet in kleine letter alle letters van het alfabet in hoofdletter alle getallen / - ? : ( ) . , ' +

Veelgestelde vragen

Ik zie geen mogelijkheid of knop om het adresboek te importeren of exporteren, hoe kan dat?

Je bent niet geautoriseerd om het Adresboek te bewerken. Dit betekent dat je geen toestemming hebt om het Adresboek te wijzigen. Informeer binnen je bedrijf bij wie je moet zijn om dit te veranderen.

Neem contact met ons op