Zakelijke BKR-registratie

Bij een zakelijke lening of hypotheek krijg je een BKR-registratie. Lees hoe het werkt.

Zo werkt een BKR-registratie

Heb je een lening of krediet afgesloten? Dan moeten we dit doorgeven aan Stichting BKR. Je krijgt dan een BKR-registratie. Elk krediet van meer dan € 250 dat langer dan één maand loopt, wordt geregistreerd. Bij Stichting BKR wordt bijgehouden of je je rekening op tijd betaalt of dat je financiële moeilijkheden hebt.

Vraag je een nieuwe lening of krediet aan? Dan moeten we controleren of je vermeld staat bij Stichting BKR. Dit helpt ons bij de beoordeling of je de nieuwe lening kunt betalen. Er zijn 2 soorten registraties bij het BKR:

    Positieve BKR-registratie: je betaalt je leningen op tijd. Negatieve BKR-registratie: je loopt achter met betalen of er zijn andere problemen.

Informatie over jouw BKR-registraties vraag je op via de website van Stichting BKR.

Geld lenen met BKR-registratie

We beoordelen eerst of je een nieuwe lening, krediet of hypotheek kunt betalen. We kijken naar je inkomen en vaste lasten en controleren of je een BKR-registratie hebt.

Als je een BKR-registratie hebt, zijn er 2 mogelijkheden.

  1. We keuren je aanvraag goed. We verwachten dat je een extra lening of hypotheek kunt betalen.
  2. We keuren je aanvraag af. We verwachten dat je een nieuwe lening of hypotheek niet kunt betalen.

Wil je advies over financiële problemen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen