Valse e-mails over het vervangen van de bankpas

Man ontvangt valse e-mail

Veel klanten ontvangen valse e-mails (phishingmails) over het vervangen van de bankpas. In deze mails wordt gevraagd om de bankpas op te sturen, omdat deze niet meer veilig zou zijn of niet meer goed zou werken. Klanten worden ook 'vriendelijk verzocht' om meteen kosteloos een nieuwe betaalpas aan te vragen. Als de pas later wordt aangevraagd, dan zouden daar kosten aan verbonden zijn.

Oplichting

Op deze manier proberen criminelen bankpassen te stelen en zo klanten op te lichten. Wij vragen onze klanten nooit om een nieuwe pas aan te vragen of de oude pas op te sturen. Dit is belangrijk om te onthouden.

Actuele voorbeelden

Dagelijks sturen klanten valse e-mails door naar valse-email@rabobank.nl. Soms is het erg lastig om te zien of een e-mail vals is. Daarom plaatsen wij voorbeelden van nepmails op onze website.

Bekijk voorbeelden van valse e-mails (PDF)

Lees meer over veilig zakelijk bankieren

Utrecht, 31-3-2016

Deel via TwitterDeel op FacebookDeel op Google+Deel op LinkedInDoorsturen via GmailDoorsturen via HotmailDoorsturen via e-mail