Belangrijk om te weten over de BMKB-C lening
De verruimde borgstellingsregeling midden- en kleinbedrijf (BMKB-C) is een overbruggingslening, waarbij de overheid borg staat voor 75 procent van de financiering. De maximale hoogte van de lening is € 2 miljoen. Bedrijven die door de gevolgen van de coronamaatregelen tijdelijk een liquiditeitstekort hebben konden deze lening tot en met 15 juni 2022 aanvragen.
De overheid heeft de volgende voorwaarden opgesteld voor ondernemers die deel willen nemen:
Regres door ons namens de Nederlandse Staat
Kun je jouw betaalverplichtingen aan ons niet nakomen, bijvoorbeeld omdat je bedrijf failliet gaat? Dan mag Rabobank een beroep doen op de garantie van de Nederlandse Staat. Nadat de Staat jouw resterende schuld bij Rabobank heeft afgelost, heeft de Staat een regresvordering op jou. Dat betekent dat Rabobank verplicht is een poging te doen om dit bedrag bij jou terug te krijgen.
Naast rente en aflossing betaal je bij leningen van 2 jaar eenmalig 2% provisie over de hoofdsom van de BMKB-C lening. Bij een looptijd van 3 of 4 jaar bedraagt deze provisie 3%. Dit bedrag wordt meegefinancierd bij het gewenste leenbedrag. Deze provisie dragen wij volledig af aan de overheid.
Je betaalt ook afsluitkosten voor een BMKB-C lening. De hoogte hiervan is afhankelijk van het gewenste leenbedrag:
Heb je je aanvraag voor 16 juni 2022 ingediend en kom je in aanmerking voor de BMKB-C of KKC-regeling? Dan ontvang je een indicatief rente-aanbod. Deze stappen volgen nadat je het aanbod hebt geaccepteerd:
- Bevestigingsmail met verzoek om aanvullende gegevens
Na het versturen van je aanvraag, ontvang je direct een bevestigingsmail. In deze e-mail vind je de aanvullende gegevens die we nog van je nodig hebben. Probeer deze gegevens snel naar ons op te sturen. Op die manier kunnen we zo snel mogelijk contact met je opnemen om je mogelijkheden te bespreken. - Telefonisch contact om videogesprek in te plannen
Binnen twee werkdagen nemen we telefonisch contact met je op om je aanvraag te bespreken.
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Contact' en kies 'Bel mijn bank'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer
Voor acute gevallen is het nummer 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
Voor vragen over het afsluiten en wijzigen van Interpolis ZorgActief voor uw Bedrijf
Voor alle overige vragen
Ben je financieel adviseur of accountant en wil je contact met een expert over een financieringsaanvraag van je zakelijke klant? Neem dan via mail contact op met de Intermediairdesk, of bekijk de pagina 'Intermediair voor zakelijke adviseurs'.