Ondernemer en intermediair praten over zakelijke financiering

Intermediairdesk voor zakelijk adviseurs

    Als financieel adviseur of accountant wil je je zakelijke klanten snel duidelijkheid bieden over hun financieringsaanvraag. Hiervoor heb je bij de Rabobank nu één aanspreekpunt: de intermediairdesk bedrijven. Je kunt bij ons terecht voor financieringsaanvragen van € 100.000 tot € 3 miljoen. Samen maken we de plannen van ondernemers waar.

    direct contact met een financieringsexpert snel financieringsduidelijkheid voor je klant ook voor aanvragen van niet-klanten van de Rabobank
    Stuur een aanvraag in via e-mail Of bel de intermediairdesk op 088-7246117

    Hiervoor kun je bij ons terecht

    zakelijke leningen, krediet en lease.omvang: van € 100.000 tot € 3 miljoen.voor aanvragen via financieel adviseurs, accountants en financieringsplatforms.

    Een selectie van onze partners

    Wij zijn trots om samen te werken met steeds meer intermediairs, onder andere met de volgende partijen:

    Partners intermediairdesk

    “De afgelopen maanden hebben wij met succes samengewerkt met de intermediairdesk. Door landelijk afspraken te maken over aanvragen, proces en producten kunnen we de ondernemer gezamenlijk voorzien van de beste financieringsoplossingen.”
    Credion
    Carlo van der Weg Credion
    “Dankzij de intermediairdesk hebben onze klanten toegang tot de kwaliteitsproducten van de Rabobank en krijgen ze snel zekerheid over hun financiering.”
    Financieringsgilde
    Andre Hendriksen Financieringsgilde

    Financiering aanvragen in 4 stappen

    Stap 1

    Bepaal samen met je klant de financieringsbehoefte.

    Stap 2

    Dien de aanvraag met de benodigde documenten in bij de intermediairdesk.

    Stap 3

    Ontvang een aanbod van de intermediairdesk. Nog vragen? Bel ons gerust.

    Stap 4

    Gaat je klant akkoord? Dan ontvangt hij de financiering.

    Eerste keer aanvragen

    Vraag je als intermediair voor het eerst een financiering bij ons aan? Stuur ons de aanvraag per e-mail toe, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op om de werkwijze en privacyrichtlijnen af te stemmen.

    Welke documenten hebben we nodig?

    Documenten voor financieringsaanvragen van € 100.000 tot € 1 miljoen
    • een financieringsmemorandum met in elk geval:
      • een organogram
      • een beschrijving van de bedrijfsactiviteiten
      • een beschrijving van de ondernemer(s)
      • een overzicht van bestaande financieringen (condities, zekerheden, financieringsvormen)
      • de investeringsbehoefte (inclusief onderbouwing)
      • een overzicht van de eigen inbreng of leningen van derden (voorwaarden en zekerheden)
      • de gevraagde financiering (voorwaarden, zekerheden, privécommitment van de aandeelhouders)
    • definitieve jaarcijfers van de afgelopen twee boekjaren.
    • de meest recente aangifte inkomstenbelasting.
    • een rentabiliteitsprognose voor het lopende en het volgende boekjaar (inclusief onderbouwing).

    Afhankelijk van de financieringsaanvraag kunnen aanvullende stukken nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan:

    • overname- of openingsbalans
    • stichtingskosten/verbouwingsoverzicht
    • bouwvergunning
    • taxatierapport
    • huurcontract
    • statuten
    Documenten voor financieringsaanvragen van € 1 tot 3 miljoen
    • een financieringsmemorandum met in elk geval:
      • een organogram
      • een bedrijfs-en marktanalyse (SWOT en Portermodel)
      • een beschrijving van het managementteam (ervaring, rolverdeling)
      • een overzicht van bestaande financieringen (condities, zekerheden, financieringsvormen)
      • de investeringsbehoefte (inclusief onderbouwing)
      • een overzicht van de eigen inbreng of leningen van derden (voorwaarden en zekerheden)
      • de gevraagde financiering (voorwaarden, zekerheden, privécommitment van de aandeelhouders)
    • definitieve jaarcijfers van de afgelopen drie boekjaren.
    • een recente aangifte inkomstenbelasting.
    • een rentabiliteitsprognose voor het lopende en het volgende boekjaar.
    • een overzicht van de noodzakelijke investeringen in het lopende en het volgende boekjaar (uitgesplitst in uitbreiding en vervanging).

    Afhankelijk van de financieringsaanvraag kunnen aanvullende documenten nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan:

    • actuele cijfers van het lopende boekjaar
    • overeenkomst(en) derden financiers
    • balansprojectie en/of liquiditeitsprognose
    • voorraad-debiteuren-crediteurenlijst
    • overnamerapport (fiscaal, juridisch, commercieel), verkoopovereenkomst, intentieverklaring, memorandum
    • stichtingskosten/verbouwingsoverzicht
    • bouwvergunning
    • huurcontract
    • taxatierapport
    • statuten

    Contact met de intermediairdesk bedrijven

    Wil je meer weten over de mogelijkheden om samen te werken of wil je rechtstreeks met een expert spreken over een financieringsaanvraag? Bel de intermediairdesk bedrijven op 088-7246117 (alleen voor financieel adviseurs en accountants) of stuur een mail naar intermediairdesk.bedrijven@rabobank.nl.

    We staan op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur voor je klaar.

    Ondernemer en zelf op zoek naar een zakelijke financiering?

    Als ondernemer vraag je een zakelijke financiering eenvoudig online aan. Als je wilt kun je vooraf telefonisch sparren met een betrokken adviseur van je eigen Rabobank.

    Zo vraag je een zakelijke financiering aan