Rabo OmniKassa App support

Wat heb je nodig voor het installeren van Rabo OmniKassa App voor Rabo Afstorten?

Met de Rabo OmniKassa App kun je afstortingen snel en eenvoudig voormelden. Zo kunnen wij jouw geld sneller verwerken en staat het binnen één werkdag op je rekening!

Wat heb je nodig om de Rabo OmniKassa App te gebruiken?

Om de Rabo OmniKassa App te installeren heb je het volgende nodig:

  • De gratis app voor iOS of Android.
  • Uiteraard een smartphone of tablet (minimaal iOS 10.0 of Android 6.0).
  • Een Rabo OmniKassa overeenkomst en gebruikersnaam.

Heb je nog geen Rabo OmniKassa?

Vraag Rabo OmniKassa aan

Aan de slag met de Rabo OmniKassa App

Als je Rabo OmniKassa afgesloten hebt, krijg je een bevestigingsmail met daarin je gebruikersnaam en activatiecode. Als je de Rabo OmniKassa App download via de App Store of Google Play krijg je eenmalig de vraag of je de Rabo OmniKassa App wilt activeren. In twee stappen is je Rabo OmniKassa App klaar voor gebruik.

Stap 1: Download de Rabo OmniKassa App

De Rabo OmniKassa App is te vinden in de App Store of Google Play.

Stap 2: Activeer de Rabo OmniKassa App of log in met je toegangscode voor Rabo SmartPin
  • Heb je Afstorten geactiveerd via Rabo OmniKassa Dashboard? Activeer de app met de link uit de e-mail.
  • Heb je de app gedownload via de App Store of Google Play? Na het installeren krijg je eenmalig de vraag of je de app wilt activeren.
  • Gebruik je al Rabo SmartPin? Dan hoef je de app niet te activeren en kun je direct inloggen met je bestaande toegangscode. Let op: alleen van toepassing wanneer je Rabo SmartPin met hetzelfde e-mailadres is geregistreerd.

Veel gestelde vragen

Wat kan ik met de Rabo OmniKassa App?

De Rabo OmniKassa App is vooralsnog alleen geschikt voor Rabo Afstorten. Het heeft als functionaliteit dat je een sealbag voormelding kan doen en inzicht hebt in je sealbagstortingen. Met de Rabo OmniKassa kun je eenvoudig voormeldingen doen voor het afstorten van je sealbag. Hier heb je geen afstortformulier voor nodig, omdat je de sealbag scant.

Hoe geef ik gebruikers de juiste gebruikersrol en rechten?

In de Rabo OmniKassa App kun je als contracteigenaar meerdere gebruikers aanmaken en aan iedere gebruiker een rol toekennen. Ditzelfde geldt voor de rollen van Beheerder Contract, Beheerder Winkel en Beheerder Verkooppunt. Als contracteigenaar en Beheerder Contract kun je het gehele contract beheren. Als Beheerder Winkel kan je dat alleen in de Winkels waar je actief bent en als beheerder Verkooppunt alleen in de verkooppunten waar je actief bent.

Door de verschillende rollen wordt het mogelijk dat verschillende gebruikers kunnen inloggen met hun eigen inloggegevens (een e-mailadres) binnen hetzelfde contract.

De Rabo OmniKassa App kent de volgende gebruikersrollen en bijbehorende rechten.

GebruikersrolInzien transactiesUitvoeren voormelden SealbagGebruikers- beheerTransacties in de app
Contract EigenaarAllemaalAllemaalAllemaalAllemaal
Beheerder ContractAllemaalAllemaalAllemaalAllemaal
Medewerker verkooppuntGeautoriseerde verkooppuntenGeautoriseerde verkooppunten
-Actieve Verkooppunt
Medewerker FinancieelGeautoriseerde winkels--Actieve Winkel
Medewerker BasisEigen transactiesGeautoriseerde verkooppunten--
Hoe voeg ik een extra gebruiker toe?
  • Ga naar het scherm 'Gebruikers'.
  • Druk op de ’+’ rechtsboven (alleen zichtbaar als je Contract Eigenaar of een Beheerder rol hebt).
  • Vul het e-mailadres, de voornaam en achternaam in en klik op ‘Verder’.
  • Kies een rol (onder in het scherm staat een korte samenvatting van de bevoegdheden van de gekozen rol) en klik op ‘Verder’.
  • Kies voor welke Winkel(s) de nieuwe gebruikers wordt geautoriseerd en klik op ‘Verder’.
  • Kies voor welke Verkooppunt(en) de nieuwe gebruikers wordt geautoriseerd en klik op ‘Opslaan’.
Kan ik nog sneller inloggen? Bijvoorbeeld met mijn vingerafdruk? (Touch ID)

Na de eerste keer inloggen kun je bij instellingen het inloggen met vingerafdruk inschakelen. Dit is alleen mogelijk als je deze functionaliteit al op je telefoon hebt geactiveerd en gebruikt én je de enige gebruiker bent van de Rabo OmniKassa App. Je kunt dan de volgende keer inloggen met je vingerafdruk. Het blijft ook mogelijk om in te loggen met je toegangscode. Als de Rabo OmniKassa App bijvoorbeeld is geïnstalleerd op een tablet die door meerdere werknemers/gebruikers gebruikt wordt, dan is het niet mogelijk om Touch ID te gebruiken.

Hoe kan ik een afstorting voormelden?
  • Ga naar het scherm 'Afstorten'.
  • Druk op oranje knop ‘Voormelden’.
  • Scan de barcode van de sealbag.
  • Voer per coupure het aantal biljetten in (met de + en - ) en klik op ‘Verder’ als je alle coupures in de sealbag gedaan hebt.
  • Kies een Verkooppunt waar de voormelding betrekking op heeft en klik ‘Verder’.
  • Je ziet dan en samenvatting van de Voormelding (bedrag, datum/tijd, jouw naam, sealbag ID) en kan eventueel een extra omschrijving meegeven, tot slot klik je op ‘Opslaan’.
  • In de popup zie je of de voormelding geslaagd is.
Waar vind ik mijn voormeldingen en stortingen?
  • Ga naar het scherm 'Afstorten'.
  • Je ziet dan meteen de transacties van de huidige maand.
  • Je kan andere maanden selecteren door bovenin een maand te selecteren.
  • Je kan ook de transacties filteren (zie de ‘trechter’ rechtsboven).
  • Je kan filteren op Status, Winkel en/of Verkooppunt en daarna op de oranje knop ‘Toon resultaten’ te klikken.

Je ziet altijd alleen de transacties die bij jouw rol horen en de Winkels en/of Verkooppunten waarvoor je geautoriseerd bent.

Hoe pas ik mijn voorkeuren aan?
  • Ga naar het scherm 'Instellingen'.
  • Klik op je gebruikersnaam om je persoonlijke instellingen aan te passen.
  • In het volgend scherm kan je dan je toegangscode of je voor- of achternaam aanpassen.
Is de Rabo OmniKassa App een vervanger van het Rabo OmniKassa Dashboard?

Nee, op dit moment heeft het alleen functionaliteiten voor Rabo Afstorten. Er zullen meer functionaliteiten bijkomen, maar het wordt niet een vervanger van het Dashboard.

Wat als ik mijn toegangscode ben vergeten?

Indien je jouw toegangscode bent vergeten, kun je in het inlogscherm op 'Toegangscode vergeten' klikken. Je ontvangt dan een activatiecode op je e-mailadres. Deze code moet bij het eerstvolgende gebruik van de app meteen worden vernieuwd door twee keer een zelfgekozen toegangscode in te vullen.

Waarom ontvang ik geen activatiemail voor de Rabo OmniKassa App?

Dit kan zijn omdat op dit moment de app alleen interessant is als je Rabo Afstorten afneemt. Heb je Rabo Afstorten, maar gebruik je al de Rabo SmartPin App? Dan kun je dezelfde inlog gegevens ook gebruiken voor de Rabo OmniKassa App. Ook dan ontvang je dus geen activatiemail.

Ik ben mijn activatiemail kwijt. Hoe kan ik de Rabo OmniKassa App in gebruik nemen?

Klik in het inlogscherm op 'Toegangscode vergeten' om een nieuwe activatiecode aan te vragen.

Service en contact

Vraag, klacht of een compliment over de Rabo OmniKassa App? Neem contact met ons op.

Ik wil Rabo OmniKassa Ga naar Rabo OmniKassa support

Inloggen dashboard

Zelf regelen & Contact