Een vrouw betaalt contactloos bij de kassa

Sneller voorschot afrekenen via Rabo Betaalverzoek Plus

Voor het maken van kasten of deuren op maat vraagt Haverkamp uit Deventer klanten vaak om vooraf een bedrag te betalen. Door tegelijk met de offerte een betaalverzoek te versturen, krijgt het bedrijf dat geld sneller binnen. Marije Winkels legt uit hoe het werkt.

Een begrip in en om Deventer

Haverkamp Deventer maakt en verkoopt deuren en kasten op maat. Daarnaast heeft het bedrijf een webshop dat zich vooral richt op de verkoop van cilindersloten. Rowin Winkels nam het bedrijf in 2020 over en vroeg zijn zus Marije om de administratie te doen. ‘Het bedrijf bestaat al negentig jaar en is een begrip in Deventer en omstreken’, vertelt ze. ‘Van oudsher was Haverkamp vooral een ijzerhandel, dat onder andere gereedschappen verkocht. Maar tegenwoordig richten we ons vooral op maatwerk van kasten en deuren. We hebben een grote showroom in Deventer, een eigen montageteam en een werkplaats in Raalte.’

Meedenken met de klant

Haverkamp volgt nauwlettend de trends op de markt. Marije: ‘We spelen bijvoorbeeld in op de wens van klanten om zelf zorgvuldig hun kasten of deuren uit te kiezen en samen te stellen. Uiteraard goed passend, netjes afgewerkt en in de materialen die zij mooi vinden. We hebben ook een werkplaats waar we cilindersloten maken. Ook bieden we met name bedrijven een sluitplan. Zo kunnen medewerkers bijvoorbeeld met één sleutel ruimtes openen, behalve het kantoor van de directie.’

“Als onze verkopers een offerte maken, vragen ze altijd om een deel vooraf te betalen. Ze versturen een betaalverzoek naar de klant, die vervolgens snel en eenvoudig kan betalen.”

Snel en eenvoudig betalen

Klanten van Haverkamp betalen op verschillende momenten en plekken. ‘Bijvoorbeeld in de winkel en via onze webshop. Ook pinnen klanten via de monteur bij aflevering van kasten of deuren. En als onze verkopers een offerte maken, vragen ze altijd om een deel vooraf al te betalen. Daarvoor versturen ze een betaalverzoek in de mail naar de klant, die vervolgens snel en eenvoudig het bedrag kan voldoen door op een betaallink te klikken. Deze Rabo BetaalVerzoek Plus zit geïntegreerd in Rabo Smart Pay, dat we voor al onze betalingen gebruiken. Gemiddeld betalen mensen deze betaallink sneller dan wanneer we een standaardfactuur sturen. In het dashboard van Rabo Smart Pay kan ik ook eenvoudig zien welk betaalverzoek is voldaan, zodat ik het kan afboeken op de offerte. We versturen tientallen van dit soort betaalverzoeken per e-mail in de maand. Superhandig!’

Klant aan tafel

Ook snel je geld binnen?

Met Rabo Betaalverzoek Plus stuur je eenvoudig een betaallink naar je klanten zodat facturen sneller betaald worden. Zo reken je eenvoudig af met je klanten in Nederland én in het buitenland en heb jij je geld snel binnen.

phone

Hulp nodig?