Handige tips voor een succesvol terrasseizoen

De zon schijnt, mensen trekken er massaal op uit en je terras loopt lekker vol. Een mooie gelegenheid voor extra inkomsten na een paar zware zomers. Met deze tips haal je het meeste uit je terras, ook met het huidige personeelstekort.

Bekijken, bestellen en betalen via QR

We kunnen er niet omheen: een tekort aan personeel zorgt ervoor dat veel horecaondernemers problemen hebben om hun omzet te halen of überhaupt de deuren van hun zaak te openen. Er zijn tienduizenden onvervulde vacatures in de sector. Wat kun je daar als horecaondernemer tegen doen? Eén van de mogelijke oplossingen is bestellen en betalen via QR-codes. Rabobank werkt samen met diverse kassaleveranciers die dit ondersteunen. Zoals Jamezz, MplusKASSA en Eijsink. En dankzij een koppeling met Rabo Smart Pay kunnen klanten betalen zoals zij willen én houd jij altijd inzicht en overzicht over al je betalingen.

Inspelen op klantbehoefte én een omzetverhoging van 30%

Ook Rabobank-partner Butlaroo maakt het mogelijk om met je mobiel het menu te bekijken, bestellen en betalen via Rabo Smart Pay. CCO Franc van der Linden: ‘Daarvoor maken we gebruik van een QR-code. Horecaondernemers spelen hiermee echt in op een klantbehoefte. Mensen kunnen sneller en makkelijker inchecken en zonder zich te registreren bestellen en betalen. Dat is inmiddels door veel consumenten omarmd. En voor de horeca betekent het dat ze mensen in de bediening ook echt service kunnen laten verlenen. Sinds de introductie van ons platform melden sommige klanten een omzetverhoging van maar liefst 30%.’

3 tips voor een gastvrij terras

In De LiK, gevestigd in een oude Utrechtse gevangenis, zorgt Locatiemanager Norbert van Workum voor eersteklas bediening op het terras. Hier zijn drie tips voor optimale gastvrijheid.

Klanten eenvoudig laten pinnen op het terras

Je klanten laten betalen op het terras? Dat kan natuurlijk het beste via een pinapparaat. Dat is veilig, snel en gemakkelijk. Bovendien speel je hiermee in op de ontwikkeling dat steeds minder mensen cash geld bij zich hebben.

Ontdek welke pinoplossing het beste bij jou past

Wil je weten welk pinapparaat het beste past bij jouw terras? Onze keuzehulp helpt je hier bij. Doe de check en kom er binnen 2 minuten achter!

Pas of portemonnee vergeten? Geen probleem!

Drankjes en lunch op het terras zijn met veel smaak door de klant verorberd. En dan zal je net zien: de klant is zijn portemonnee vergeten of betaalpas kwijt. Met iDEAL QR in de Rabo SmartPin App kan je klant toch eenvoudig betalen. Het enige dat je klant bij zich moet hebben is een smartphone met een mobiel bankieren app. En het enige dat jij nodig hebt, is je smartphone of tablet met de Rabo SmartPin App. Hoe je dat doet, lees je hier.

Topdrukte: extra pinapparaten bestellen?

Maak je al gebruik van pinapparaten en verwacht je topdrukte op het terras? Via Rabo OmniKassa kun je snel extra pinapparaten bestellen. Je kunt deze zowel kopen als huren. Bovendien krijg je via het bijbehorende gratis Rabo OmniKassa dashboard een goed inzicht over alle pinbetalingen.

Rabo Smart Pay, de totaaloplossing voor al je terrasbetalingen

Wanneer je Rabo SmartPin of Rabo PinBox aanvraagt, maak je automatisch gratis gebruik van Rabo Smart Pay. Rabo Smart Pay is de totaaloplossing voor al je betalingen. Van in je winkel, via je webshop, op je terras of onderweg: in het dashboard kies je altijd de gewenste betaaloplossing om klanten te betalen zoals zij dat willen. Bovendien heb je via het gratis bijbehorende dashboard altijd inzicht in alle betaalstromen.

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer