Facturen

Iedere factuur snel gemaakt en alles overzichtelijk bij elkaar. Zo blijf je in controle.

Eenvoudig je eigen facturen maken en versturenGeen tijd verspillen aan je administratieAutomatisch een seintje als er betaald is
Ondernemer doet thuis administratie

Financiële administratie in een handomdraai

Je hebt je handen al vol genoeg als eigen baas. Daarom helpen we je met Rabo Factuurmanagement in Rabo Business Banking. Eenvoudig een factuur aanmaken, waar en wanneer jij dit wilt. Zo heb je jouw financiële administratie makkelijk geregeld.

Simpel en snel facturen maken en sturen

Uurtje factuurtje Tijd is geld, direct na een klus maak je in de Rabo App een factuur aan. Geen zorgen over ingewikkelde eisen van Belastingdienst, BTW-bedragen of factuurnummers. Dat vullen wij wel voor je in.
Snel gemaakt, nog sneller betaald krijgen Voeg op je factuur een QR-code toe. Jouw klanten betalen zo in slechts enkele klikken. Heb jij snel je geld en dat is lekker, toch?
Professionaliteit is alles Niet alleen jouw product of dienst is professioneel. Jouw logo en bedrijfsgegevens komen natuurlijk ook op jouw facturen.

Zo maak je je een factuur

Illustratie van een hand met een mobiele telefoon

Invullen

Vul één keer je eigen bedrijfsgegevens, de gegevens van de klant en de geleverde dienst(en) of product(en) in. Er wordt automatisch een betaalverzoek QR code toegevoegd, zodat jouw klant makkelijk en snel kan betalen.

Illustratie van een mobiel met een vinkje ernaast

Checken

Staat alles erop? Bekijk of de factuur volledig en juist is opgemaakt voordat je hem gaat versturen.

Illustratie van een papier vliegtuig

Versturen

Deel de factuur vervolgens in PDF met je klant bijvoorbeeld via e-mail of whatsapp.

Schermafbeelding van hoe de tab Facturen eruit ziet in de online omgeving

Één compleet overzicht hoe je ervoor staat

In één oogopslag

Zie je al je facturen overzichtelijk bij elkaar. In een voor jou bekende omgeving, geen gedoe meer met allerlei verschillende excelbestanden.

We geven je een seintje

Zo ben jij direct op de hoogte als een factuur betaald is, nog betaald moet worden of te laat is. De betaalstatus zie je natuurlijk altijd terug in je overzicht.

Rabo Business Banking denkt met je mee

Rabo Business Banking is er voor al je dagelijkse bankzaken. Hoe en waar jij dit wilt gemakkelijk met je mobiel of tablet.

Lees meer

Veelgestelde vragen

Wat is ‘Factuur maken’?

Dit is een nieuwe functionaliteit in Rabo Business Banking en de mobielbankieren app.
Je kunt onder ‘Facturen’ een nieuwe (verkoop)factuur maken voor jouw klant.
Na het invoeren van alle benodigde gegevens wordt de factuur opgemaakt als PDF bestand, deze kun je vervolgens bewaren of delen met jouw klant.

Hoe worden facturen aangemaakt, bewaard en gedeeld?

Nadat de factuur succesvol is aangemaakt, wordt er automatisch een PDF bestand gecreëerd.

Deze is terug te vinden in het ‘te ontvangen’ overzicht. Vanuit dit overzicht kun je de factuur delen of verwijderen.

Welke gegevens zijn er nodig om een factuur te maken?

Debiteur

Naam en adres. (Optioneel zijn Kvk- BTW nummer, extra details).

Betaalgegevens

Factuurnummer, factuurdatum, en vervaldatum. (Optioneel zijn de betalingscondities).

Geleverd

Omschrijving, aantal, stuksprijs en BTW.

Bedrijfsdetails

Bedrijfsnaam, NAW en contactgegevens, IBAN, Kvk en BTW nummer. (Deze gegevens worden onthouden na een eerste keer invullen).

Kan ik mijn logo op de factuur invoegen?

Ja dat kan, maar dit is niet verplicht.

Hoe kunnen de aangemaakte facturen worden betaald?

Op het PDF bestand staat een Betaalverzoek QR code. Jouw klant kan hiermee direct betalen! Ook kun je na het delen nog een apart betaalverzoek sturen.

Zijn er kosten verbonden aan het maken van een factuur?

Met een zakelijke rekening kun je de eerste 6 maanden gratis facturen aanmaken!

Daarna betaal je betaal je per aangemaakte factuur:

€ 0,19 als je een Zakelijke Rekening hebt € 0,39 als je een Rabo ZZP Rekening hebt