Verder op deze pagina:

    iDIN is een veilige manier voor klanten om zich online te identificeren op je website. Je klant hoeft geen nieuw profiel aan te maken, maar logt in via de vertrouwde omgeving van zijn bank. De vooraf geverifieerde gegevens worden dan met jou gedeeld. Gemakkelijk, betrouwbaar en snel.

    Zekerheid over identiteit Verhoogde conversie Gemakkelijk en snel toegankelijk
    Logo van iDIN

    Hoe werkt iDIN?

    iDIN is een manier om je online te identificeren. Dit proces lijkt op een betaling met iDEAL en is dus bekend en gemakkelijk. Met iDIN verstrekken klanten gegevens over hun identiteit via hun bank. Ze gebruiken hun online bankieren omgeving of bankieren app in plaats van een gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker. Je klant hoeft geen extra inloggegevens te onthouden en jij bent verzekerd van de identiteit van je klant.

    De mogelijkheden van iDIN

    Identificatie

    Alle persoonsgegevens die bekend zijn bij de bank worden uitgevraagd via iDIN.

    Inloggen

    Klanten op een hoog beveiligingsniveau laten inloggen met iDIN. Zoals zij gewend zijn bij hun bank.

    Leeftijdsverificatie (18+)

    Snelle leeftijdscontrole op basis van de persoonsgegevens van de klant, bijvoorbeeld bij de verkoop van alcohol.

    De voordelen voor bedrijven

    Veilig online identificeren

    Bij iedere identificatie met iDIN, geeft je klant goedkeuring voor het versturen van zijn persoonsgegevens. Na identificatie wordt de verbinding tussen de klant en de bank onmiddellijk verbroken. De bank geeft geen rekening informatie, geen IBAN of andere gegevens van de gebruiker.

    Bespaar tijd en kosten

    Je klanten identificeren zich online met iDIN in slechts enkele minuten. Hierdoor is het bijvoorbeeld niet meer nodig brieven te sturen om gegevens te bevestigen of om klanten naar je kantoor te laten komen om zich te identificeren.

    Verhoogde conversie

    Doordat identificeren met iDIN snel een gemakkelijk is, voltooien meer klanten het proces. Dit leidt tot hogere conversie.

    Voorkom fouten

    De gegevens van je klant zijn al geverifieerd bij het openen van een bankrekening. Je krijgt bij identificatie met iDIN dus altijd de juiste gegevens door en voorkomt fouten in je administratie.

    De voordelen voor consumenten

    AVG-proof gegevens verstrekken

    Wanneer je klant zich identificeert met iDIN toont zijn of haar bank welke persoonsgegevens door jou als ondernemer zijn opgevraagd. Als de klant akkoord gaat om deze gegevens te delen, geeft hij goedkeuring aan zijn bank. Dit proces is vergelijkbaar met een iDEAL-betaling.

    Het gebruiksgemak van iDIN

    Identificeren met iDIN is net zo eenvoudig als een betaling met iDEAL. Je klant hoeft geen inloggegevens te onthouden of een lastig verificatieproces te doorlopen. Met iDIN kan de klant op dezelfde wijze inloggen bij verschillende organisaties. Makkelijk, intuïtief en snel. Met de vertrouwde middelen van zijn of haar eigen bank.

    iDIN en Rabo Identity Services

    Enthousiast over iDIN? Rabobank biedt iDIN aan als onderdeel van Rabo Identity ServicesRabo Identity Services ondersteunt organisaties met dienstverlening op het gebied van identiteit. Hiermee kunnen je klanten veilig inloggen, identificeren, ondertekenen en archiveren.  

    Zet iDIN in via Rabo Identity Services

    Zelf regelen & Contact