Rabo Bankieren App installeren voor bedrijven

Facturen innen of een betalingsherinnering sturen? Je doet het met de Rabo Bankieren App. Met de app organiseer je je zakelijke bankzaken waar en wanneer je wilt. Installeer de Rabo Bankieren App op je telefoon of tablet.

Rabo Bankieren App installeren op je zakelijke telefoon of tablet

De Rabo Bankieren App is geschikt voor telefoons en tablets met de besturingssystemen iOS en Android. Voordat je de Rabo Bankieren App installeert, is het handig als je een zakelijke betaalrekening bij de Rabobank hebt. Heb je nog geen zakelijke betaalrekening bij ons, dan kun je die in de app aanvragen.

Installeer de Rabo Bankieren App op je zakelijke iPhone of iPad

Heb je een zakelijke iPhone of iPad? Je installeert de app in de App Store.

  1. Ga via de knop hierboven naar de App Store.
  2. Zoek naar ‘Rabo Bankieren’.
  3. Heb je de app gevonden, kies dan voor ‘Download’.
  4. Kies daarna voor ‘Installeren’.
  5. Voer je Apple ID wachtwoord in.
  6. De Rabo Bankieren App staat nu op je toestel.

Installeer de app op je zakelijke Android-telefoon of -tablet

Als je een Android-toestel hebt, installeer je de Rabo Bankieren App in de Google Play Store:

  1. Ga via de knop hierboven naar de Google Play Store.
  2. Zoek naar ‘Rabo Bankieren’.
  3. Heb je de app gevonden, kies dan voor ‘Installeren’.
  4. De Rabo Bankieren App staat nu op je toestel.

Maak de Rabo Bankieren App klaar voor zakelijk gebruik

Voordat je de app gebruikt, registreer je je zakelijke telefoon of tablet. Hierbij heb je een bankpas en een Rabo Scanner nodig. Volg deze stappen in de Rabo Bankieren App:

  1. Kies ‘Inloggen’ en vervolgens ‘Registreren’.
  2. Log in in Rabo Online Bankieren met je bankpas en Rabo Scanner.
  3. Kies voor ‘Profiel toevoegen’ en dan‘Toestel registreren’.
  4. Toets je zakelijke rekeningnummer vanaf de nul in.
  5. Toets je pasnummer in en kies voor ‘Kleurcode ophalen’.
  6. Doe je bankpas in de Rabo Scanner en volg de instructies op de Rabo Scanner.
  7. Scan met de Rabo Scanner de kleurcode op het scherm.
  8. Toets de inlogcode op het scherm van de Rabo Scanner in op je telefoon of tablet.
  9. Kies voor ‘Inloggen’.
  10. Lees de voorwaarden. Ben je akkoord? Kies dan voor ‘Volgende’.
  11. Geef je toestelnaam op en kies ‘Volgende’.
  12. Maak een vijfcijferige code aan om in te loggen en kies ‘Volgende’.
  13. Vul nu je mobiele telefoonnummer in, ook op je tablet en kies ‘Volgende’.
  14. Gebruik nog een keer de Rabo Scanner om te ondertekenen.
  15. Toets op je telefoon of tablet de signeercode in die op de Scanner verschijnt en kies ‘Ondertekenen’.

Je app is klaar voor gebruik! Vanaf nu heb je de app voor al je dagelijkse zakelijke bankzaken. Inloggen doe je met de vijfcijferige code die je hebt aangemaakt.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om de app te installeren, hoe komt dat?

Misschien heeft je telefoon of tablet een te oude versie van het besturingssysteem. Voor het installeren van de app is minimaal iOS vanaf versie 9.0 of Android vanaf 5.0 nodig.

Het lukt me niet om de app te updaten, hoe kan dat?

Als het niet lukt om de app te updaten, check dan of je het besturingssysteem van je telefoon of tablet moet updaten.

Lees meer over het updaten van het besturingssysteem

Als ik de app verwijder, blijven er dan gegevens achter?

Nee, er blijven geen gegevens achter op je telefoon of tablet. Bankieren via de Rabo Bankieren App is net zo veilig als via Rabo Internetbankieren. De app gebruikt een beveiligde omgeving.

Lees meer over veilig bankieren

Mijn zakelijk toestel met daarop de Rabo Bankieren App is gestolen of kwijt. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend! Als je toestel gestolen of kwijt is, verwijder je voor de zekerheid de toestelregistratie van het apparaat. Dit doe je in Rabo Internetbankieren.

  1. Log in in Rabo Internetbankieren.
  2. Ga in het menu 'Internetbankieren' naar 'Instellingen'.
  3. Kies 'Rabo Mobielbankieren'.
  4. Kies 'Toestelregistratie opheffen'.
  5. Kies ‘Registraties opheffen’.
  6. Bevestig met ‘Ok’.
Waarom moet ik mijn zakelijke telefoon/tablet opnieuw registreren?

In de volgende gevallen is het nodig je telefoon of tablet opnieuw te registreren.

  • Als je de app vier maanden lang niet gebruikt.
  • Er is een software-update van het besturingssysteem geweest.
  • Je hebt alle cookies verwijderd.
  • De app staat op meerdere toestellen geregistreerd en je hebt op een van die toestellen gekozen voor ‘Toestelregistraties opheffen’.