Betaalmethoden voor startende ondernemers

Als je een onderneming wilt starten, is het goed om je van te voren te oriënteren op de verschillende betaalmethoden waarmee je betalingen van klanten wilt ontvangen. Cash, pinbetalingen of automatische incasso.

De verschillende betaalmethoden

Cash en pin

Wanneer je een winkel, horecagelegenheid of een marktkraam begint, kun je ervan uitgaan dat klanten cash willen afrekenen. Dat is voor klanten snel en eenvoudig. Een nadeel van cash geld voor ondernemers is dat je over voldoende contant wisselgeld moet beschikken. Daarnaast moet je jouw contante inkomsten storten bij jouw bank. Bijvoorbeeld via sealbags. Dat zijn speciale enveloppen die je met briefgeld kunt vullen en bij jouw Rabobank in een veilige afstortkluis kunt achterlaten.

Lees meer over sealbags

Pinnen is een efficiënte manier van betalen, omdat het snel, veilig en eenvoudig is. Zowel voor jouw klant als voor jezelf. Om pinbetalingen te ontvangen, kun je een pinautomaat huren of kopen. Zo kun je kiezen voor een mobiele pinautomaat, zoals Rabo SmartPin. Met Rabo SmartPin kun je al vanaf € 11 per maand jouw klanten eenvoudig laten afrekenen. Liever een pinautomaat in eigen bezit? Je koopt al een Rabo SmartPin voor slechts €50.

Lees meer over Rabo SmartPin

Rabo Betaalverzoek

Met Rabo Betaalverzoek maak je het voor je klanten gemakkelijk om te betalen. Je stuurt hen een betaallink met iDEAL via de app, sms of e-mail, waarmee ze direct kunnen betalen. Het geld wordt 24/7 bijgeschreven, dus staat meteen op je rekening.

Ontdek hoe het werkt

Online betalen met Rabo OmniKassa 2.0

Door de komst van internet zijn klanten meer vertrouwd geraakt met online betalen. Een voorbeeld van een betaaloptie via internet is iDEAL, de gezamenlijke online betaalmogelijkheid van de grootste Nederlandse banken. Jouw klanten worden na de bestelling doorverwezen naar het vertrouwde en veilige scherm van Rabo Internetbankieren om vervolgens bij je af te rekenen. Daarnaast hou je met iDEAL controle op jouw inkomsten.

Wil je jouw klanten meerdere opties bieden? Dan is een online kassasysteem als Rabo OmniKassa 2.0 meer geschikt. Hiermee kun je naast iDEAL ook creditcards, Bancontact en andere betaalmethoden in jouw webshop aanbieden.

Lees meer over Rabo OmniKassa

Automatische betalingen

Bestellen klanten vaker goederen bij jou of nemen ze een abonnement bij je af? Dan kun je ervoor kiezen om geld van jouw klanten automatisch te laten incasseren. Zo betalen jouw klanten altijd op tijd en beheer je jouw betalingen efficiënt. De Euro-incasso is één van de meest geaccepteerde betaalvormen in Nederland. Een nadeel van incasso’s is dat je pas zeker van jouw geld bent als de terugboekingstermijn en de verwerkingstermijn bij de banken verstreken is.

Lees meer over incasso’s

Alle betaaloplossingen van de Rabobank

Wil je meer informatie over de verschillende betaaloplossingen bij Rabobank? Bekijk dan de overzichtspagina met alle informatie per betaalmethode. Als je liever advies wilt van één van onze adviseurs, kun je natuurlijk ook een afspraak maken.

Lees meer over de betaaloplossingen bij Rabobank

Speciaal voor starters: gratis pinbundel

Speciaal voor starters: gratis pinbundel

In je eerste jaar als startende ondernemer profiteer je bij ons van Rabo Startersvoordeel. Je zakelijke rekening en al je Eurobetalingen zijn dan de eerste 6 maanden gratis. Wil je je klanten laten pinnen? Dan is met Rabo Startersvoordeel ook je pinbundel gratis, als je Rabo OmniKassa afneemt. Zo heb je meer grip op je geldzaken.

Ontdek Rabo Startersvoordeel Lees meer over de pinbundel

Zelf regelen & Contact