
Overstappen naar de Rabobank
Als je zakelijk klant bent geworden van de Rabobank, zorgen wij dat je betalingsverkeer soepel doorloopt. De Overstapservice is een initiatief van alle banken in Nederland.
Om over te stappen naar de Rabobank, volg je een aantal stappen.
- Neem contact op om de Overstapservice aan te vragen. De ingangsdatum kies je zelf: minimaal 28 werkdagen en maximaal 3 maanden na je aanvraag.
- Je ontvangt van je oude bank een overzicht van periodieke overboekingen die worden stopgezet.
- De pinpas(sen) en/of creditcard(s) van je oude bank kun je blijven gebruiken totdat je rekening wordt opgeheven.
- Uiterlijk 3 maanden na je aanvraag gaat de Overstapservice in.
- In de overstapperiode worden transacties automatisch van je oude naar je nieuwe rekening doorgestuurd.
- Na 12 maanden sturen we je een herinnering over de einddatum. Dat is een maand voordat de Overstapservice stopt. Controleer goed of alles inmiddels rechtstreeks via je nieuwe rekening loopt.
- De Overstapservice stopt na 13 maanden. Bij- en afschrijvingen van je oude rekeningnummer worden daarna niet meer doorgestuurd naar je rekening bij de Rabobank. Wil je de oude rekening opzeggen tijdens of ná de Overstapservice? Geef dat door aan je oude bank.
Een compleet stappenplan vind je in de brochure Overstapservice. Let op: dit is een algemene brochure van alle banken samen. Per bank kunnen kleine verschillen zijn in de werkwijze.
De Overstapservice neemt je veel werk uit handen, maar er zijn ook zaken die je zelf moet regelen:
Wil je overstappen naar de Rabobank, lees dan vooraf onze voorwaarden.