Limiet zakelijke overboeking wijzigen
De standaardlimiet voor een overboeking naar een andere betaalrekening of een iDEAL-betaling is € 5.000. Bij grote(re) uitgaven kun je je limiet tijdelijk of vast verhogen. Na het verhogen van je limiet moet je altijd 4 uur wachten voordat je je overboeking kunt doen. Dit doen we om je tegen fraude te beschermen. In Rabo Business Banking Pro blijft je standaardlimiet € 50.000.
Wijzig je limiet voor een zakelijke overboeking direct
De standaardlimiet voor een zakelijke overboeking verhogen of verlagen doe je eenvoudig zelf in de Rabo App of internetbankieren.
Waarom 4 uur wachten?
We doen er alles aan om je te beschermen tegen mogelijke fraude. Oplichters bellen je namelijk uit naam van Rabobank en vertellen je dat je geld niet veilig is. Soms bellen ze zelfs met een nummer van Rabobank. Ze vragen dan aan jou om geld over te maken naar een 'veilige' rekening. Omdat het meestal om grote bedragen gaat, moet je hiervoor ook je limiet verhogen.
Voorbeeld
Je hebt je overboekingslimiet verhoogd naar € 25.000. Vanaf dat moment duurt het nog 4 uur voordat je een betaling tot € 25.000 kunt doen.
Met de wachttijd van 4 uur heb je meer tijd om te controleren of het verhaal klopt. Hierdoor maken we het fraudeurs moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. Vertrouw je het niet of heb je het idee dat er iets niet klopt? Neem dan direct contact met ons op. Hierdoor kunnen we voorkomen dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Tips!
1. Wij vragen je nooit om geld over te maken naar een andere of onbekende rekening.
2. Wij vragen je ook niet om je limiet te verhogen.
Trap er niet in! Als je zo'n soort telefoontje krijgt, hang dan direct op en bel onze alarmlijn 088 - 722 66 00.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.