UBO's: de Uiteindelijk Belanghebbenden

Als je organisatie of onderneming klant wordt bij ons, hebben we bepaalde informatie van je nodig. Zo registreren we wie de 'Ultimate Beneficial Owners' (UBO's) zijn. Ook bij wijzigingen is het belangrijk om deze gegevens bij te werken.

Video met uitleg over UBO's

Waarom zijn UBO-gegevens nodig?

We willen graag weten met wie we zaken doen. Daarnaast zijn we dit verplicht vanuit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Daarom is het voor ons belangrijk om actuele informatie te hebben over wie de uiteindelijk belanghebbenden zijn van je organisatie of onderneming. Alleen dan mogen we zaken met je doen.

UBO-gegevens online doorgeven

Als we UBO-gegevens missen of een update nodig hebben, zullen we deze gegevens bij je opvragen.

Via internetbankieren

We zetten dan een taak voor je klaar in internetbankieren en de Rabo App. Als je in 'Overzicht' klikt op de melding 'Vul je gegevens aan' volgt de rest vanzelf.

Bij het invullen van de gegevens heb je deze informatie nodig:

    Organisatiegegevens: naam, KVK-nummer en rechtsvorm van de organisatie UBO's van de organisatie: wie zijn de UBO's, welk belang heeft de UBO en hoe groot is dit belang?
    In de Toelichting vind je per rechtsvorm uitleg hoe je de UBO's bepaalt.
    Gegevens van de UBO('s): volledige voornamen, achternaam, eventueel de geboortenaam, geslacht, adresgegevens en geboortedatum

Via het formulier

Lukt het online niet of wil je zelf UBO-gegevens aanpassen? Gebruik dan het formulier 'Verklaring Uiteindelijk Belanghebbenden' hieronder.

Er is een Nederlandse en een Engelse versie.

  1. Vul het formulier in: dat kan op de computer of met de hand.
  2. Print het formulier als je dat nog niet hebt gedaan.
  3. Onderteken het formulier met een pen.
  4. Scan het formulier of maak van elke pagina een foto.
  5. Verstuur de scan of foto's aan ubo@rabobank.nl. Vermeld je KVK-nummer in het onderwerp van de mail.
    Let op: gebruik dit mailadres alleen voor het insturen van het UBO-formulier. Heb je vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Veelgestelde vragen

Lees ook

phone

Hulp nodig?