Zakelijke schade melden

Schiet je collega de bal door een ruit tijdens een potje kantoorvoetbal? Of heb je je zakelijke telefoon laten vallen? Meld je schade direct bij je verzekeraar.

Schade melden bij Interpolis

Noodhulp nodig? Bel dan het spoednummer +31 13 462 04 62 van de Interpolis Alarmcentrale. Ook als je in het buitenland bent. Dit nummer is 24/7 te gebruiken.

Voordat je zakelijke schade meldt

Heb je zakelijke schade? Verzamel dan eerst de gegevens die je nodig hebt om je melding te doen bij Interpolis. Dit zijn bijvoorbeeld:

Je polisnummer.Naam, adres en telefoonnummer van degene (persoon of bedrijf) die de schade veroorzaakt heeft.Bonnetjes met daarop de nieuwprijs of aankoopprijs van het beschadigde product.Bij schade aan je lease-auto: het kenteken van de auto.

Schade melden

Meld je schade zo snel mogelijk via de telefoon aan Interpolis. Je spreekt dan met een schadebehandelaar van Interpolis over wat je mogelijk uitbetaald krijgt van je zakelijke verzekering.

Lees op interpolis.nl hoe je schade meldt

Schade gemeld: wat nu?

De schadebehandelaar van Interpolis vertelt je direct wat je moet doen nadat je de schade hebt gemeld. En ook of je verzekering de schade dekt.

Interpolis beoordeelt de situatie waarin je schade is ontstaan. Betaalt je zakelijke verzekering de schade voor je? Dan ontvang je het bedrag binnen enkele werkdagen op je rekening.

Schade aan bedrijfsauto

Moet de schade aan je lease-auto hersteld worden? Ga dan naar een herstelbedrijf waarmee Interpolis samenwerkt. Dan krijg je extra voordelen:

Reparatie met originele merkonderdelen.Een vervangende auto tijdens het herstel.Alle kosten regelt het herstelbedrijf direct met Interpolis.FOCWA/BOVAG garantie op herstel.

Zoek een schadeherstelbedrijf op Interpolis.nl Lees meer over het schadeproces op Interpolis.nl Lees meer over wat te doen bij autoruitschade op Interpolis.nl

Schade melden Omzet Garant Euler Hermes

Schade als je klant zijn factuur niet betaalt, meld je eenvoudig via een e-mail aan schade.omzetgarant@eulerhermes.com. In deze e-mail voeg je het schadeformulier van Euler Hermes toe, inclusief de openstaande facturen en aanmaningen. Je ontvangt een handige instructie en het formulier bij de start van je verzekering.

Schade melden Cyber ERM Chubb

Is er een cyber incident en heb je direct hulp nodig? Neem dan contact op via de hotline of via de Chubb Cyber Alert app. Het lokale telefoonnummer van de hotline vind je op je polis. Een Incident Manager neemt daarna direct contact op met je en coördineert de benodigde ondersteuning.Wil je een schade melden en heb je geen directe hulp nodig? Meld je schade dan eenvoudig via BeneluxClaims@chubb.com onder vermelding van je polisnummer. 

Schade melden bij een andere verzekeraar

Meld je schade bij de Rabobank op het telefoonnummer +31 88 722 67 28 of stuur een e-mail naar fsc.schade@rabobank.nl. Je belt of e-mailt dan met een schadebegeleider van de Rabobank om de schade te bespreken. Hij vertelt wat je moet doen nadat je de schade bij hem hebt gemeld en welke gegevens de verzekeraar nodig heeft om je schade te beoordelen. De schadebegeleider van de Rabobank houdt je op de hoogte van de afhandeling van je schade.

Veelgestelde vragen

Ik heb geen verzekering bij Interpolis, maar bij een andere maatschappij. Hoe meld ik mijn schade?

Meld je schade bij de Rabobank op het telefoonnummer 0031-88 722 67 28 of stuur een e-mail naar fsc.schade@rabobank.nl.

Je belt of e-mailt dan met een schadebegeleider van de Rabobank om de schade te bespreken. Hij vertelt wat je moet doen nadat je de schade bij hem hebt gemeld en welke gegevens de verzekeraar nodig heeft om je schade te beoordelen. De schadebegeleider van de Rabobank houdt ook een dossier bij over je schade.

Welke betaalafspraken kan ik met mijn klant maken?

Met Omzet Garant verzeker je facturen met een betaalconditie tot en met 60 dagen.

Hoe meld ik een onbetaalde factuur als schade?

Gebruik hiervoor het schadeformulier. Vul het formulier volledig in en voeg een kopie van alle openstaande facturen en een openstaande posten lijst toe. Je vind het schademeldformulier op de website van Euler Hermes.

Wanneer moet ik een onbetaalde factuur melden?

Het is nodig uiterlijk 90 dagen na factuurdatum van de oudste openstaande factuur je schade bij ons melden. 

Wanneer je klant in surceance van betaling wordt gesteld of failliet wordt verklaard, is het nodig de schade binnen 30 dagen aan ons te melden.

 

Mag ik een betaalregeling met mijn klant treffen?

Het is alleen toegestaan een betaalregeling met je klant te treffen als deze afloopt voordat de oudste openstaande factuur 90 dagen oud is. Heb je de schade op je klant al bij ons gemeld dan is het niet toegestaan nog betaal- of leverafspraken te maken met je klant. Je klant moet dan contact opnemen met Euler Hermes.

Service en Contact