Rabo DirectPakket aanvragen voor jullie samen

Onze meest gekozen betaalrekening is er ook voor jullie samen. Het Rabo DirectPakket is er voor de dagelijkse boodschappen én de vaste lasten. Welke situatie pas bij jullie? Zijn jullie:

Allebei al klant

Als jullie allebei al klant zijn bij Rabobank, kunnen jullie gemakkelijk online een gezamenlijke betaalrekening aanvragen. Binnen enkele minuten geregeld.

Log in en controleer je gegevens Geef aan met wie je de rekening gaat delen Nadat je ondertekend hebt, vragen we de mederekeninghouder om bevestiging. Na deze bevestiging ontvangen jullie binnen 3 werkdagen de betaalpassen en het rekeningnummer
Start de aanvraag

1 van ons is klant

Ben jij, of de persoon met wie je de rekening wil openen, al klant bij Rabobank? Dan vraagt degene met een Rabo betaalrekening de gezamenlijke rekening eenvoudig aan via Online Bankieren of de Rabo App.

Diegene met een Rabobank betaalrekening start de online aanvraag De ander ontvangt een online uitnodiging voor het openen van de rekening Controleert de gegevens Maakt de aanvraag af Na de bevestiging ontvangen jullie de betaalpas(sen) binnen 3 werkdagen
Start de aanvraag

Allebei geen klant

Met handige functies in onze Rabo App helpen we jullie inzicht te krijgen in de financiën. Vraag de gezamenlijke rekening eenvoudig aan via de Rabo Mobiel Identificeren App.

Download de Rabo Mobiel Identificeren App via je store Klik op ‘Ik wil een rekening openen’ Doorloop het proces en houd je identiteitsbewijs bij de hand Geef aan met wie je de rekening wil openen Na het voltooien van jouw gedeelte, ontvangt de ander een uitnodiging via e-mail.
Download de app

Download de Rabo Mobiel Identificeren App

Vraag de gezamenlijke rekening aan via de Rabo Mobiel Identificeren App. Daar vul je een aantal persoonlijke gegevens in en beantwoord je een aantal vragen. Ook maken we met de app een scan van je identiteitsbewijs en gezicht. Op deze manier weten we zeker dat jij het bent.

Tip! Gebruik je paspoort of identiteitskaart om de rekening sneller aan te vragen.

Hoe vraag ik online een rekening aan

Hoe werkt Mobiel Identificeren?

Je downloadt de Rabo Mobiel Identificeren App via de QR-code of je store. Je vult een aantal persoonlijke gegevens in en beantwoordt aanvullende vragen. Daarna scan je je identiteitsbewijs en je gezicht. Bij elke stap leggen we uit wat je moet doen. Wij controleren of jij de eigenaar bent van het identiteitsbewijs. Is het gelukt? Dan ontvang je een bevestiging via e-mail.

De Rabo Mobiel Identificeren App gebruik je alleen om jezelf te identificeren. Daarna heb je de app niet meer nodig en kun je deze verwijderen.

Waarom moet ik mezelf identificeren?

We zijn als bank wettelijk verplicht om de identiteit van onze klanten vast te stellen. Omdat we nog geen kopie of scan van jouw identiteitsbewijs hebben, vragen we je jezelf te identificeren. Hiervoor hoef je niet meer langs kantoor. Dit kun je eenvoudig met de Rabo Mobiel Identificeren App doen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

We gebruiken alleen de informatie die nodig is om je als klant te identificeren. Je persoonsgegevens worden bewaard zolang je klant bent. Hiermee gaan we zorgvuldig om. Er wordt geen informatie opgeslagen buiten de Rabobank.

Lees meer over privacy en persoonsgegevens

Mobiel Identificeren lukt niet. En nu?

Je kunt via de app een rekening open als je:

  • 18 jaar of ouder bent
  • in Nederland woont
  • de Nederlandse nationaliteit hebt
  • een Nederlands identiteitsbewijs hebt

Is dit niet het geval? Dan kun je ook altijd een rekening openen op één van onze kantoren.