Rabo Safe2Pay

Pas betalen wanneer uw pakketje is bezorgd

Ontdek het gemak van Rabo Safe2Pay

U koopt online een tweedehands artikel en maakt het bedrag vooraf over aan de verkoper. Maar als de verkoper niets opstuurt, kunt u fluiten naar uw geld. Geen zin in deze onzekerheid? Gebruik Rabo Safe2Pay. 

Met Rabo Safe2Pay maakt de koper het geld niet direct over naar de verkoper, maar bewaren we het geld op een tussenrekening. Pas wanneer de bezorger ons laat weten dat het pakket bij de koper is bezorgd, storten we het geld op de rekening van de verkoper. Zo bent u als koper uw geld niet kwijt wanneer u geen pakketje ontvangt. En als verkoper weet u zeker dat u betaald krijgt wanneer u uw spullen opstuurt.

Gelijk Oversteken van PostNL

Rabo Safe2Pay is nu beschikbaar voor de nieuwe service Gelijk Oversteken van PostNL. 

Zo werkt het:

  • de koper ontvangt een verzoek voor een iDEAL-betaling aan Rabo Safe2Pay
  • de koper betaalt in één keer voor zijn aankoop en verzending
  • Rabobank bewaart het geld veilig op de tussenrekening
  • de verkoper ontvangt na de betaling automatisch een verzendlabel van PostNL, dat 5 dagen geldig is, en verstuurt het pakket
  • wanneer de PostNL bezorger het bestelde artikel bij de koper aflevert, maakt RaboSafe2pay het geld direct over naar de rekening van de verkoper

Koper en verkoper hoeven door de koppeling tussen track&trace en betaling zelf niets in de gaten te houden. Is het pakket afgeleverd? Dan krijgt de verkoper direct zijn geld. Is er niet geleverd? Dan krijgt de koper automatisch terugbetaald.

Lees meer op de website van PostNL

Contact

Heeft u een vraag over een betaling met Rabo Safe2Pay? We helpen u graag verder.

Kenmerken

  • Stuurt de verkoper het pakket niet op? Dan wordt het gehele bedrag (aankoopbedrag + verzendkosten) teruggestort op de rekening van de koper.
  • Kan de koper het pakket niet aannemen of niet afhalen op een PostNL locatie? Dan wordt het aankoopbedrag teruggestort op zijn/haar rekening en wordt het pakket retour gestuurd naar de verkoper.
  • Rabo Safe2Pay is geen aankoop- of aflevergarantie. Wordt er wel een pakket bezorgd, maar zit hier niet in wat je hebt gekocht? Of is het pakket beschadigd? Of ben je niet tevreden over de aankoop? Dan wordt het geld niet aan je terugbetaald. Dit is dan verder een zaak tussen verkoper en koper onderling.
  • Gelijk Oversteken is bedoeld voor particulier gebruik.

Lees meer in de klantbrochure van PostNL

Veiligheid

Het gebruik van Rabo Safe2Pay is veilig.

  • De koper maakt het geld over naar Rabo Safe2Pay. In de iDEAL-betaling ziet u als begunstigde: Rabo Safe2Pay inzake PostNL Gelijk oversteken.
  • U kunt per keer maximaal € 500 (+ servicekosten) overmaken. Rabobank kan de gebruiksmogelijkheden altijd beperken of blokkeren. Hierover leest u meer in de algemene voorwaarden.
  • PostNL laat ons weten wat de status van het pakket is. Dus de uitbetaling is onafhankelijk van koper en verkoper.

Heeft u het idee dat er iets niet klopt? Meld het ons direct of stuur een e-mail naar alert@gocredible.nl.

Lees meer op veiligbankieren.nl

Gelijk Oversteken Service op Marktplaats

Marktplaats biedt onder dezelfde naam een dienst aan voor handelen tussen consumenten. Hierbij wordt het geld niet bewaard door de Rabobank, maar door het bedrijf Online Betaalplatform. Er is geen directe connectie met PostNL. De koper betaalt een percentage van de koopsom en € 0,40 servicekosten. De verkoper moet vervolgens zelf een pakketzegel betalen en zelf een Track & Trace delen met de koper. De koper dient vervolgens handmatig te bevestigen dat het pakket is ontvangen. Uiterlijk binnen een week na verzending van het pakket wordt het geld overgeboekt naar de verkoper.

Contact

Rabobank