Veelgestelde vragen

We werken continu (samen met klanten) aan het verbeteren van de Rabo Bankieren App en internetbankieren om onder andere het gebruiksgemak te verhogen. We voegen bijvoorbeeld nieuwe functies toe als Rabo Betaalverzoek en Spaarpotjes. Nu is het tijd voor enkele grotere veranderingen:

  • Het uiterlijk van de Rabo Bankieren app en internetbankieren is alweer een paar jaar oud. Tijd voor een opfrisbeurt naar een moderne uitstraling die past bij deze tijd.
  • Gebruiksgemak staat voorop. We hebben de afgelopen periode veel nieuwe functies toegevoegd die nu vragen om verbeteringen in navigatie en vindbaarheid.
  • Met de nieuwe betaalwet PSD2 krijg je als klant meer vrijheid om je financi├źn te beheren. We hebben voorbereidingen getroffen zodat je binnenkort je betaalrekening bij een andere bank kunt toevoegen aan jouw Rabobank-omgeving.

Moet ik zelf iets doen?

Nee, je ziet de wijzigen in je app vanzelf, maar zorg er wel voor dat je de laatste versie van de Rabo Bankieren App op je toestel hebt geïnstalleerd. De wijzingen in je internetbankieren gaan ook automatisch. Wees alert op fraude. Wij zullen je nooit in een e-mail, sms of Whatsapp vragen om iets te doen om de nieuwe Rabobank-omgeving te kunnen gebruiken.

Wanneer verandert mijn Rabobank-omgeving?

Je Rabo Bankieren App en internetbankieren zullen vanaf 20 augustus tot de tweede week van september stap voor stap gewijzigd gaan worden. We doen dat in groepen van klanten en in een verschillend tempo voor de IOS app, de Android app en Rabo Online Bankieren. Het kan dus zijn dat je vriend of vriendin de vernieuwde omgeving al heeft en jij nog niet.

Mijn app is niet vernieuwd voor al mijn profielen, hoe kan dat?

We voeren de wijzigingen stap voor stap door. Dit kan betekenen dat de wijzigingen voor het ene profiel al zichtbaar, maar voor je andere profiel nog niet.

Mijn app is niet vernieuwd op al mijn toestellen, hoe kan dat?

We voeren de wijzigingen stap voor stap door. Dit kan betekenen dat we de wijzingen op een Android toestel op een ander moment doorvoeren dan voor een Apple toestel.

Werkt de vernieuwde app op alle versies van het besturingssysteem?

De vernieuwde app werkt op Android toestellen met versies vanaf 5.x en hoger en op Apple toestellen met IOS versies vanaf 10.x en hoger.

De inlogpagina is aangepast, moet ik me zorgen maken?

Nee, dat hoeft niet. We passen het uiterlijk aan van het scherm waar je kunt inloggen met je vijf-cijferige code. Dit is nog steeds jouw vertrouwde en veilige inlogscherm. De manier van inloggen passen we niet aan.

Ik kan iets niet meer vinden, waar staat het nu?

Voor de vindbaarheid heeft een aantal functies een andere plek gekregen. Hier onder vind je een overzicht voor de Rabo Bankieren app en Rabo Online Bankieren.

Rabo Online Bankieren (internetbankieren)

FunctieOude plekNieuwe plek
Geplande opdrachtenRechter kolomZelf regelen > Betaal- en spaarrekening
Te verzenden opdrachtenRechter kolomOverzicht
Download transacties / afschriftRechter kolomBoven het overzicht van transacties van je betaalrekening
Zelf regelenRechter kolomIn de knoppenbalk net onder de titel
FeedbackRechter kolomBlauwe knop aan rechter kant
ContactRechts boveninBlauwe knop onderaan
BerichtenRechter kolomProfiel
Profiel wijzigenZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Contactgegevens wijzigenZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
GebruiksgegevensZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Bevestigen bestuursfunctieZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Toegangscode wijzigenZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
ToestelregistratiesZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
Toegang apps beherenZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
MeldingenZelf regelen > VoorkeurenProfiel > Voorkeuren
Rekeningnaam en volgordeZelf regelen > VoorkeurenProfiel > Voorkeuren
DisclaimerOnderaanProfiel > Informatie over deze app

Rabo Bankieren App

FunctieOude plekNieuwe plek
UitloggenRechts boveninOnder Profiel
BerichtenContactProfiel
Profiel wijzigenZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Contactgegevens wijzigenZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
GebruiksgegevensZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Bevestigen bestuursfunctieZelf regelen > ProfielProfiel > [Profielnaam]
Toegangscode wijzigenZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
Touch ID (IOS)Zelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
Face ID (IOS)Zelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
Fingerprint (Android)Zelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
ToestelregistratiesZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
QR-code nieuw toestel registrerenZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
Toegang apps beherenZelf regelen > ToegangProfiel > Toegang
MeldingenZelf regelen > VoorkeurenProfiel > Voorkeuren
Saldo op inlogschermZelf regelen > VoorkeurenProfiel > Voorkeuren
Rekeningnaam en volgordeZelf regelen > VoorkeurenProfiel > Voorkeuren
Zoeken in transactiesRechts boveninBoven het overzicht van transacties van je betaalrekening

Waarom is er een menu toegevoegd?

Bovenin het scherm internetbankieren hebben we een menu toegevoegd. Hiermee navigeer je snel naar de belangrijkste onderdelen van de site.

Gaan jullie nog meer aanpassingen doen?

Ja, we blijven continu kleine verbeteringen doen. Het uiterlijk van de Rabo Bankieren App en internetbankieren gaan we in de komende periode nog verder aanpassen.

Service en Contact