Veelgestelde vragen
We werken continu (samen met klanten) aan het verbeteren van de Rabo App en internetbankieren om onder andere het gebruiksgemak te verhogen. We voegen bijvoorbeeld nieuwe functies toe als Rabo Betaalverzoek en Spaarpotjes.
Nu is het tijd voor enkele grotere veranderingen:
Moet ik zelf iets doen?
Nee, je ziet de wijzigen in je app vanzelf, maar zorg er wel voor dat je de laatste versie van de Rabo App op je toestel hebt geïnstalleerd. De wijzingen in je internetbankieren gaan ook automatisch. Wees alert op fraude. Wij zullen je nooit in een e-mail, sms of Whatsapp vragen om iets te doen om de nieuwe Rabobank-omgeving te kunnen gebruiken.
Wanneer verandert mijn Rabobank-omgeving?
Je Rabo App en internetbankieren zullen vanaf 20 augustus tot de tweede week van september stap voor stap gewijzigd gaan worden. We doen dat in groepen van klanten en in een verschillend tempo voor de IOS app, de Android app en Rabo Online Bankieren. Het kan dus zijn dat je vriend of vriendin de vernieuwde omgeving al heeft en jij nog niet.
Mijn app is niet vernieuwd voor al mijn profielen, hoe kan dat?
We voeren de wijzigingen stap voor stap door. Dit kan betekenen dat de wijzigingen voor het ene profiel al zichtbaar, maar voor je andere profiel nog niet.
Mijn app is niet vernieuwd op al mijn toestellen, hoe kan dat?
We voeren de wijzigingen stap voor stap door. Dit kan betekenen dat we de wijzingen op een Android toestel op een ander moment doorvoeren dan voor een Apple toestel.
Werkt de vernieuwde app op alle versies van het besturingssysteem?
De vernieuwde app werkt op Android toestellen met versies vanaf 6.x en hoger en op Apple toestellen met IOS versies vanaf 11.x en hoger.
De inlogpagina is aangepast, moet ik me zorgen maken?
Nee, dat hoeft niet. We passen het uiterlijk aan van het scherm waar je kunt inloggen met je vijf-cijferige code. Dit is nog steeds jouw vertrouwde en veilige inlogscherm. De manier van inloggen passen we niet aan.
Ik kan iets niet meer vinden, waar staat het nu?
Voor de vindbaarheid heeft een aantal functies een andere plek gekregen. Hier onder vind je een overzicht voor de Rabo App en Rabo Online Bankieren.
Rabo Online Bankieren (internetbankieren)
Functie | Oude plek | Nieuwe plek |
Geplande opdrachten | Rechter kolom | Zelf regelen > Betaal- en spaarrekening |
Te verzenden opdrachten | Rechter kolom | Overzicht |
Download transacties / afschrift | Rechter kolom | Boven het overzicht van transacties van je betaalrekening |
Zelf regelen | Rechter kolom | In de knoppenbalk net onder de titel |
Feedback | Rechter kolom | Blauwe knop aan rechter kant |
Contact | Rechts bovenin | Blauwe knop onderaan |
Berichten | Rechter kolom | Profiel |
Profiel wijzigen | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Contactgegevens wijzigen | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Gebruiksgegevens | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Bevestigen bestuursfunctie | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Toegangscode wijzigen | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Toestelregistraties | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Toegang apps beheren | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Meldingen | Zelf regelen > Voorkeuren | Profiel > Voorkeuren |
Rekeningnaam en volgorde | Zelf regelen > Voorkeuren | Profiel > Voorkeuren |
Disclaimer | Onderaan | Profiel > Informatie over deze app |
Rabo App
Functie | Oude plek | Nieuwe plek |
Uitloggen | Rechts bovenin | Onder Profiel |
Berichten | Contact | Profiel |
Profiel wijzigen | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Contactgegevens wijzigen | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Gebruiksgegevens | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Bevestigen bestuursfunctie | Zelf regelen > Profiel | Profiel > [Profielnaam] |
Toegangscode wijzigen | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Touch ID (IOS) | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Face ID (IOS) | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Fingerprint (Android) | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Toestelregistraties | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
QR-code nieuw toestel registreren | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Toegang apps beheren | Zelf regelen > Toegang | Profiel > Toegang |
Meldingen | Zelf regelen > Voorkeuren | Profiel > Voorkeuren |
Saldo op inlogscherm | Zelf regelen > Voorkeuren | Profiel > Voorkeuren |
Rekeningnaam en volgorde | Zelf regelen > Voorkeuren | Profiel > Voorkeuren |
Zoeken in transacties | Rechts bovenin | Boven het overzicht van transacties van je betaalrekening |
Waarom is er een menu toegevoegd?
Bovenin het scherm internetbankieren hebben we een menu toegevoegd. Hiermee navigeer je snel naar de belangrijkste onderdelen van de site.
Gaan jullie nog meer aanpassingen doen?
Ja, we blijven continu kleine verbeteringen doen. Het uiterlijk van de Rabo App en internetbankieren gaan we in de komende periode nog verder aanpassen.