Aansprakelijk gesteld voor schade

En nu?

Wordt u of iemand waarmee u samenwoont aansprakelijk gesteld voor schade die per ongeluk aan een ander is toegebracht? Dan is het goed om te weten wat u het best kunt doen. En hoe u de schade kunt melden. Op die manier kan Interpolis u het beste hulp bieden.

Wat kunt u het best doen bij schade?

  1. Erken geen schuld en doe geen uitspraken over een schadevergoeding.
  2. Beschrijf voor uzelf de schade en het ontstaan ervan zo uitgebreid mogelijk.
  3. Neem contact op met Interpolis. Zij helpen u eerst met het uitzoeken of u wel wettelijk particulier aansprakelijk bent.  Aansprakelijkheid is in de wet geregeld voor iedereen. 
    1. Bent u niet wettelijk aansprakelijk, dan is er mogelijk geen dekking en betaalt Interpolis niet. Interpolis helpt u wel met de afhandeling van de schade en overlegt hiervoor met de tegenpartij. Wel zo handig.
    2. Bent u wel wettelijk aansprakelijk voor de schade en valt het onder de dekking? Dan betaalt Interpolis en zorgt voor een snelle afwikkeling. Zo hoeft u niets voor te schieten. 

Zo kunt u schade melden bij Interpolis

Online
Uw schade kunt u 24 uur per dag eenvoudig online melden via Interpolis.nl. U beantwoordt een paar vragen en verstuurt online uw schademelding naar Interpolis. Zij verwerken uw melding binnen 3 werkdagen. 

Het is handig uw polisnummer bij de hand te hebben, als u online uw schade meldt. Het polisnummer vindt u in Rabo Internetbankieren

Telefonisch 
U kunt de Interpolis Schadeservice 24 uur per dag bellen op (013) 580 12 34. Kies in het keuzemenu eerst voor 1 en vervolgens voor 4.

Tip: sla dit nummer op in uw telefoon, dan heeft u het altijd bij de hand.  

Wat is verzekerd?

Wilt u nalezen welke schades uw Interpolis Aansprakelijkheidsverzekering dekt? Kijk dan op de pagina Dekking Interpolis Aansprakelijkheidsverzekering, raadpleeg uw verzekeringsbewijs in Berichten in Rabo Internetbankieren, bekijk de polisvoorwaarden of lees de veelgestelde vragen.

Contact

Rabobank