Rabo OnlineKassa Support

Service en ondersteuning voor installatie en gebruik.

Rabo OnlineKassa maakt onderdeel uit van Rabo OmniKassa 2.0. Om Rabo Online Kassa te kunnen gebruiken, dient u een aantal stappen te doorlopen. Sommige stappen zijn wat technischer, u kunt hiervoor een webbouwer inschakelen.

In gebruik nemen van Rabo OnlineKassa

U kunt de Rabo OnlineKassa gaan gebruiken nadat u deze gekoppeld heeft aan uw webwinkel. U kunt gebruikmaken van voorbeeldcodes waarmee u de Rabo OnlineKassa kunt koppelen aan uw webwinkel. U kunt ook kiezen voor een plug-in, waardoor u geen eigen code hoeft te schrijven en de installatie eenvoudiger wordt. Een webwinkelbouwer kan u ook helpen bij de installatie.

Hulpmiddelen en instructies voor gebruik van Rabo OnlineKassa

Hier vindt u een aantal hulpmiddelen en instructies om zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken van uw Rabo OnlineKassa.

Betaalmethoden

Nieuwe betaalmethoden aanvragen

Via uw Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard kunt u nieuwe betaalmethoden aanvragen voor uw webwinkel. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u dit doet. Wanneer u een nieuw betaalmethode contract aanvraagt, kan u deze voor al uw webwinkels in gebruik nemen. Vergeet deze niet met uw webwinkel te integreren.

Stap-voor-stap handleiding Nieuwe betaalmethode aanvragen

Uw betaalmethoden activeren of deactiveren

Via uw Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard kunt u uw gecontracteerde betaalmethoden activeren of deactiveren per webwinkel. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u dit doet. Let op: u kan alleen gecontracteerde online betaalmethoden activeren of deactiveren.

Stap-voor-stap handleiding Betaalmethoden activeren/deactiveren

Refunden

Refunden van een online transactie

Via uw dashboard kunt u uw klant refunden. Dit kunt u eenvoudig doen door de transactiedetails te openen en vervolgens op ‘Refund’ te klikken. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u dit doet. Dit kan tot en met 60 dagen na de transactie. Dit geldt niet voor PayPal en Bancontact. Betalingen met PayPal betaalt u retour via uw PayPal account. Betalingen met Bancontact betaalt u retour via Rabo Internetbankieren (Professional). U vraagt uw klant om het IBAN-rekeningnummer omdat dit rekeningnummer niet getoond wordt in het Dashboard.

Stap-voor-stap handleiding Refunden online transactie

Wanneer ontvangt de klant mijn refund?

Gemiddeld ontvangt uw klant het geld binnen twee dagen terug. Dit hangt echter af van de betreffende bank. Voor vreemde valuta is het gemiddelde vier werkdagen. De terugbetaling wordt verrekend met uw dagomzet. Als uw dagomzet onvoldoende is om de terugbetaling te kunnen verrekenen, dan wordt het resterende bedrag automatisch afgeschreven van uw betaalrekening.

Overig

Firewall met vast IP-adres? Wijzig dit vóór 14 augustus naar betalen.rabobank.nl

Op dinsdag 14 augustus a.s. voert de Rabobank een wijziging door in de infrastructuur. Deze wijziging zal er toe leiden dat vanaf die dag het domein voor online betalingen van Rabo OmniKassa 2 (zijnde betalen.rabobank.nl) niet langer aan een vast IP adres is gekoppeld maar aan een dynamisch IP adres. Afhankelijk van de configuratie van de omgeving waarbinnen uw webshop draait kan dit ertoe leiden dat betaalverzoeken niet meer aan Rabo Omnikassa 2 kunnen worden aangeboden.

Wat te doen?

We adviseren u om onderstaande informatie zo spoedig mogelijk aan de technisch beheerder van uw webshop te overleggen zodat deze de noodzakelijke aanpassingen kan inventariseren en vóór 14 augustus a.s. kan uitvoeren.

Firewall

  • Indien een firewall is geconfigureerd met een rule waarbij uitgaand netwerkverkeer naar betalen.rabobank.nl op basis van IP adres wordt toegestaan dan dient deze rule te worden vervangen. Afhankelijk van het type firewall zijn er twee mogelijkheden:
            1. Indien de firewall dynamische objecten ondersteunt, dan dient de nieuwe
                rule uitgaand netwerkverkeer op basis van hostnaam (zijnde betalen.rabobank.nl)
                in plaats van IP adres toe te laten.
            2. Als de firewall geen dynamische objecten ondersteunt dan dient de nieuwe
                rule uitgaand netwerkverkeer toe te laten naar alle bestemmingen over poort 443.
  • Indien u geen firewall heeft geconfigureerd of de firewall heeft al een rule conform bovenstaande specificatie dan zijn geen aanpassingen nodig.

DNS Cache

  • Ook kan het noodzakelijk zijn om een DNS cache op OS niveau leeg te maken (flushen) zodat bij het eerst volgende betaalverzoek het correcte IP adres wordt gebruikt.
  • Hetzelfde geldt voor een DNS cache in een proxy waar doorheen het netwerkverkeer wordt gerouteerd.

Java

Indien uw webshop onder Java draait adviseren wij u om ook de configuratie van de JVM te controleren en eventueel aan te passen. De JVM heeft ook een DNS cache en afhankelijk van de Java versie en leverancier van de JVM (Oracle of IBM) kan het zijn dat deze cache niet automatisch wordt ververst, tenzij expliciet geconfigureerd. Raadpleeg hierover de betreffende documentatie op internet voor meer informatie.

PHP

Indien uw webshop onder PHP draait en u maakt gebruik van de PHP SDK dan zijn geen aanpassingen nodig doordat IP adressen voor maar zeer korte tijd (standaard 2 minuten) in de DNS cache bewaard blijven.

Paypalaccount activeren in Rabo OnlineKassa

Voor het activeren van PayPal in de Rabo OnlineKassa voegt u het e-mail adres van uw PayPal account toe in het Rabo OmniKassa Dashboard en past u een aantal instellingen van uw PayPal account aan in de PayPal omgeving. Welke instellingen dat zijn leest u in bijgaande instructie. Heeft u nog geen eigen zakelijk PayPal account, dan kunt u deze aanvragen op

www.paypal.nl/bedrijven

Activeren PayPal in Rabo OnlineKassa

Specificatie transacties exporteren

De transacties (specificaties) van de Rabo OmniKassa 2.0 uitbetaling zijn niet alleen te vinden in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard, maar kunnen ook worden gerapporteerd in een csv-bestand. Dit bestand kunt u eenvoudig downloaden via de knop ‘Exporteren’ in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard onder het tabblad ‘Transacties’. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hieronder als u wilt zien hoe u dit doet. Let op: de specificaties worden niet automatisch naar het e-mailadres van de contactpersoon verstuurd. Deze functionaliteit is nog niet beschikbaar.

Stap-voor-stap handleiding Exporteren Transactiespecificaties

Hoe achterhaal ik de klantgegevens bij een transactie?

Vanwege wet- en regelgeving ziet u in uw dashboard niet automatisch persoonlijke gegevens van uw klanten. Deze kunt u bekijken in uw eigen administratie en koppelen aan uw webwinkelsysteem:

  • Als uw klant betaalt, stuurt uw webwinkelsysteem een betaalverzoek naar Rabo OnlineKassa.
  • In dit betaalverzoek voegt u een ordernummer toe.
  • Optioneel: naam klant en/of orderlines (= de bestelde items) meegeven.
  • Zorg ervoor dat dit nummer hetzelfde is als het nummer in uw webwinkelsysteem.
  • Zo koppelt u uw klantgegevens van de webwinkel aan een transactie.

Welke naam ziet mijn klant bij het afrekenen in Rabo OnlineKassa?

De klant ziet als ontvanger Rabobank OmniKassa staan op zijn afschrift. In de transactie omschrijving staat de naam van het verkooppunt die u instelt in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard onder ‘Beheer > Winkels en verkooppunten > Mijn winkel > Gegevens verkooppunt > Webwinkel URL’. Het is mogelijk om dit zelf te wijzigen. Hier onder ziet u een voorbeeldtransactie aan test.nl.

Welke naam ziet mijn klant bij het afrekenen in Rabo OnlineKassa?

Is het mogelijk om een betaallink naar klanten te sturen?

Dit is mogelijk en er zijn merchants die dit gebruiken. Dit verloopt echter niet via de Rabobank. Wij bieden hier helaas geen ondersteuning voor.

Mogelijkheid webwinkel toevoegen aan bestaande OmniKassa 2.0 overeenkomst?

Dit is mogelijk, hiervoor gaat u in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard naar ‘Beheer > Winkels en verkooppunten > Gewenste winkel’ en klikt u op ‘Verkooppunt toevoegen’. Meer informatie vindt u op de Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard supportpagina.

Hoe veilig is Rabo OnlineKassa?

Rabo OnlineKassa maakt het zowel voor u als ondernemer als voor uw klant mogelijk om goederen en diensten via internet compleet beveiligd te laten betalen en voldoet aan de Payment Card Industry Data Security Standaard (PCI DSS). Met Rabo OmniKassa 2.0 hoeft u eventuele gevoelige gegevens zoals het Persoonlijke Account Nummer (PAN) dat voor betalingen gebruikt wordt, niet te weten. Alle communicatie tussen uw webwinkel en de betaalserver wordt beveiligd uitgewisseld via een Signing Key. Deze Signing Key is opgeslagen in een beveiligde omgeving van uw webwinkel.

Hoe voorkom ik creditcardfraude?

De creditcardverwerker van Rabo OnlineKassa houdt actief de frauderisico's van uw betalingen in de gaten. Als hieruit blijkt dat de risico's te groot worden, kan dit leiden tot het tegenhouden van een creditcardbetaling.

Aanbevelingen voor het beperken van frauderisicio’s

Koppelen van uw webwinkel met Rabo OnlineKassa

De koppeling van uw webwinkel met Rabo OnlineKassa zorgt ervoor dat er vanuit de webwinkel voor elke betaling een betaalverzoek wordt verstuurd naar de Rabo OnlineKassa-server en dat de webwinkel de responsberichten kan ontvangen en verwerken. Het koppelen van de Rabo OnlineKassa vereist technische kennis. U kunt gebruik maken van voorbeeldcodes (SDK/API) waarmee u de koppeling van Rabo OnlineKassa met uw webwinkel zelf kunt bouwen. U kunt ook kiezen voor een plug-in, waardoor u geen eigen code hoeft te schrijven en de installatie eenvoudiger wordt.

Op deze pagina vindt u een aantal hulpmiddelen en instructies voor u of uw webbouwer om uw webwinkel te koppelen met Rabo OnlineKassa.

Webbouwer

Wat geef ik aan mijn webbouwer voor het installeren van mijn Rabo OnlineKassa?

Voor het koppelen van de Rabo OnlineKassa aan uw webwinkel heeft uw installateur de Signing Key en Refresh Token nodig. Deze zijn te vinden in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard onder Beheer > Winkels en verkooppunten > kopje API Keys. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u dit doet. Een veilige manier om de Signing Key en Refresh Token te versturen naar uw installateur is bijvoorbeeld: Plak de gegevens in Kladblok (van Windows) en sla dit op als tekst-bestand. U slaat dit bestand op via een zip-programma met versleuteling en wachtwoord. Vervolgens mailt u het zip-bestand aan uw installateur en verstuurt u het wachtwoord per sms.

Stap-voor-stap handleiding Signing Key en Refresh Token kopiëren

Plug-ins voor Rabo OnlineKassa

Plug-ins voor Rabo OmniKassa

Maakt u gebruik van de standaard betaalpagina van Rabo OmniKassa? Dan kunt u deze aan uw webwinkel koppelen via de beschikbare plug-ins. De betaalpagina kunt u met uw eigen logo laten aansluiten bij uw huisstijl.

Een plug-in bevat een standaard programmeercode voor een directe koppeling tussen uw webwinkel en Rabo OmniKassa. Door het gebruik hiervan hoeft u of uw installateur niet zelf een programmeercode te schrijven. Op dit moment zijn er 20 plug-ins beschikbaar voor de Rabo OmniKassa.

Indien u geen passende plug-in kunt vinden in het overzicht, kunt u ook een Software Development Kit voor Rabo OmniKassa downloaden. Hiermee kunt u zelf een koppeling (laten) bouwen tussen uw webwinkel en de Rabo OmniKassa. Er is een SDK beschikbaar o.b.v. Java en een SDK o.b.v. PHP.

Beschikbare plug-ins voor de Rabo OmniKassa bij iDEAL Checkout

CS Cart FreeWebshop Joomla & Hikashop
Joomla & Virtuemart Magento K2store
Litecart OpenCart osCommerce
Prestashop Tomatocart WP & Jigoshop
WP & e-Shop WP & MarketPress WP & Woocommerce
WP & WPSC ZenCart

Plug-ins downloaden via idealcheckout.nl

Disclaimer
U neemt deze plug-ins rechtstreeks af van de ontwikkelaar van de plug-ins, iDEAL Checkout. De Rabobank is daarbij geen partij. De plug-ins zijn door iDEAL Checkout naar eigen inzicht ontwikkeld. De Rabobank heeft de plug-ins gecontroleerd op compatibiliteit met de Rabo OmniKassa, maar kan niet instaan voor een correcte werking van de plug-ins. De Rabobank wijst iedere aansprakelijkheid af voor vergoeding van eventuele schade, geleden door u als gevolg van het gebruik van de plug-ins. In geval van problemen met de (werking van de) plug-ins dient u contact op te nemen met iDEAL Checkout.

Uw webwinkel koppelen met behulp van de plugin

Het koppelen van de Rabo OnlineKassa aan uw webwinkel vereist technische kennis. Om het koppelen makkelijker te maken, bieden wij plugins aan waarmee u zelf geen code meer hoeft te schrijven om de koppeling te bouwen. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u uw webwinkel aan Rabo OnlineKassa kan koppelen door middel van de plugin.

Stap-voor-stap handleiding Webwinkel koppelen (met plugin)

Webwinkelpakketten met standaardmodules

Het gebruiken van een standaardmodule maakt de installatie eenvoudiger. Zo hoeft u geen gebruik te maken van de voorbeeldcodes in PHP en .NET of zelf te programmeren.

Standaardmodules webwinkelsoftwarepakketten

Verschillende webwinkelsoftware-leveranciers bieden een standaardmodule voor het afrekenen met de Rabo OmniKassa. De standaardmodule voorziet in de integratie van de Rabo OmniKassa met uw webwinkel in de testomgeving. Zodra de getekende overeenkomst door de Rabobank is goedgekeurd, ontvangt u de gegevens om uw Rabo OmniKassa te activeren. Voor vragen over de mogelijkheden en het gebruik van deze standaardmodules, verwijzen wij u naar de betreffende leveranciers.

Biedmeer webwinkels logo

CCV webwinkels

Overig

Betaalmethodelogo’s voor uw website

Door logo’s te plaatsen op bijv. uw website van de betaalmogelijkheden die u in uw webwinkel of instantie accepteert, is het voor uw klanten duidelijk op welke manieren zij u kunnen betalen. Hieronder vindt u een overzicht van alle betaalmethoden en kassaservices die in Rabo OnlineKassa te gebruiken zijn. De logo's kunt u downloaden als ZIP-bestand. In het ZIP-bestand ziet u ook banners van de verschillende betaalmethoden.

Als u een eigen betaalpagina bouwt, zijn er een aantal regels voor het gebruiken van logo's. Deze regels gelden ook als u gebruikmaakt van onze betaalpagina's en in uw webwinkel wilt melden welke betaalmethoden beschikbaar zijn.

Regels voor het gebruiken van logo's

  • Er mogen geen andere grafische elementen het logo omringen of belemmeren.
  • Het logo mag op iedere achtergrond geplaatst worden, mits er voldoende contrast is tussen het logo en de achtergrond.
  • Voor de duidelijkheid richting uw klanten wordt aanbevolen om op iedere pagina waar informatie verschijnt over Betalen op internet het logo te plaatsen van de betaalmethoden die uw webwinkel accepteert.
  • U moet ervoor zorgen dat u verwijst naar Rabo OnlineKassa (let op de juiste schrijfwijze).
  • Alle logo’s moeten gelijkwaardig zijn (dus even groot en op de juiste volgorde). De vastgestelde volgorde is: iDEAL, MasterCard, Visa, Maestro, V PAY, Bancontact, PayPal en AfterPay. Ook als u niet alle betaalmethoden gebruikt moet u deze volgorde aanhouden.
  • U mag de logo’s alleen in full-colour gebruiken.

Logo's en banners

Hoe verwerken wij PayPal transacties?

De verwerking van PayPal vindt geheel buiten de Rabo OmniKassa 2.0 plaats. Als u voor PayPal kiest, vindt er doorleiding plaats naar de PayPal website voor controles en autorisaties. Na de verwerking bij PayPal komt u weer terug bij Rabo OmniKassa 2.0. Uw uitbetalingen vindt u tevens terug in uw PayPal dashboard, niet op uw aangesloten zakelijke Rabobank rekening. De PayPal transacties vindt u wel terug in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard.

Bij vragen over een PayPal transactie verwijzen wij u graag naar het contactcentrum van PayPal. Deze is te benaderen via uw PayPal dashboard.

Betaalstappen in de Rabo OnlineKassa

Een betaling met de Rabo OnlineKassa verloopt in 4 stappen.

Betaalstappen Rabo OnlineKassa

Betaalstap 1: ‘Authenticate’ - webwinkel authentiseert zich bij Rabo OnlineKassa
Nadat de klant in de webwinkel heeft gekozen voor ‘betalen’, wordt door de webwinkel het proces gestart om zichzelf te authentiseren bij de Rabo OnlineKassa. Hiertoe haalt de webwinkel een Access- token op bij Rabo OnlineKassa met zijn Refresh Token.

Betaalstap 2: ‘Order’ - Versturen van de order vanuit de webwinkel aan Rabo OnlineKassa
De webwinkel stuurt een order naar de Rabo OnlineKassa en authentiseert zichzelf met het eerder opgehaalde Access Token. Rabo OnlineKassa stuurt een redirect-URL terug naar de webwinkel die vervolgens de consument doorstuurt naar de betaalpagina’s op deze URL.

Betaalstap 3: ‘Inform’ - Ontvangst en verwerken responsbericht
Na afloop van de betaling stuurt Rabo OnlineKassa de consument terug naar de webwinkel return URL, met daarbij de order status en het MerchantOrderID. De webwinkel toont de consument de details over de verdere afhandeling van de order.

Betaalstap 4: ‘Notification’ - Ontvangst en verwerken responsbericht
Als de betaling daadwerkelijk is verwerkt ontvangt de webwinkel op de door hem in Rabo OmniKassa Dashboard ingestelde webhook URL een bericht dat hij de laatste orderstatus kan opvragen. Dit bericht volgt altijd, ook als de consument in stap 3 de browser voortijdig gesloten zou hebben.

Waar vind ik de Signing Key(s) en Refresh Token(s)?

Volg de instructies op deze pagina onder het kopje ‘Webbouwer > Wat geef ik aan mijn webbouwer voor het installeren van mijn Rabo OnlineKassa?’.

Signing Key en Refresh Token opvragen

Voor het koppelen van uw webwinkel aan Rabo OnlineKassa heeft u of uw webbouwer een ‘Signing key’ en een ‘Refresh token’ nodig van zowel de Sandbox omgeving als de Productieomgeving. Deze zijn beide specifiek voor de opgevoerde webwinkel(s) en worden gegenereerd in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard. U vindt deze onder Beheer > Winkels en verkooppunten > (Winkelnaam) > (Online verkooppuntnaam) > Kopje Websitekoppelingen. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u de Signing Key(s) en Refresh Token(s) kan vinden en kopiëren.

Stap-voor-stap handleiding Signing Key en Refresh Token kopiëren

Testen Rabo OnlineKassa (sandbox)

Voordat u de Rabo OnlineKassa in gebruik neemt, adviseren wij u om de Rabo OnlineKassa eerst te integreren met de testomgeving van de Rabo OnlineKassa (sandbox genoemd). Op deze wijze kunt u de betaalverzoeken vanuit uw webwinkel testen in de Rabo OnlineKassa. Er kan getest worden met de betaalmethoden iDEAL, een of meer card(s) (Visa, MasterCard,Maestro of V PAY), Bancontact en de kassaservice PayPal.

Handleiding Testen in de testomgeving Rabo OnlineKassa

Activeren Rabo OnlineKassa in productie

Als u de Rabo OnlineKassa in gebruik wilt nemen en uw klanten wilt laten betalen, brengt u de Rabo OmniKassa naar de productie-omgeving. Hiervoor vult u de webhook in in het Rabo OmniKassa Dashboard en heeft u uw eigen Refresh Token en Signing Key (‘Geheime Sleutel’) nodig. Deze gegevens vindt u in het Rabo OmniKassa Dashboard bij elk verkooppunt onder het kopje Websitekoppelingen.

Handleiding In productie brengen van de Rabo OnlineKassa

Webhook URL instellen voor uw webwinkel

De webhook vult u in, in het Rabo OmniKassa 2.0 Dashboard onder Beheer > Winkels en verkooppunten > (Winkelnaam) > (Online verkooppuntnaam) > Kopje Websitekoppelingen. Gebruik de stap-voor-stap handleiding hier onder als u wilt zien hoe u dit doet. Als er een betaling is verwerkt (succesvol of niet) ontvangt de webwinkel op de ingestelde Webhook URL een bericht dat hij de laatste orderstatus kan opvragen. Hierdoor ontvangt de webwinkel de benodigde informatie en actuele status waarmee de order geautomatiseerd kan worden verwerkt. Als u de webwinkel koppeling zelf heeft gebouwd, moet u ook zelf een webhook URL aanmaken. Als u de webwinkel koppeling heeft gemaakt met behulp van de plugin, dan wordt er automatisch een webhook URL aangemaakt door iDEAL Checkout. Instructie hiervoor vindt u op onderstaande URL.

Webhook URL bij webwinkelkoppeling met behulp van de plugin

Stap-voor-stap handleiding Webhook URL instellen

Wat is een Webhook URL en waar dient deze voor?

Als er een betaling is verwerkt (succesvol of niet) ontvangt de webwinkel op de ingestelde Webhook URL een bericht dat hij de laatste orderstatus kan opvragen. Hierdoor ontvangt de webwinkel de benodigde informatie en actuele status van de betaling, waarmee de order geautomatiseerd kan worden verwerkt. Houd er rekening mee dat sommige transacties in eerste instantie een “OPEN” status kunnen krijgen. Als deze status later wordt bijgewerkt naar “SUCCESS” of “CANCELLED” of “EXPIRED” dan wordt via de webhook (“automaticResponseUrl” ) een notificatie gedaan dat de Order Respons beschikbaar is om op te halen door de webwinkel . Deze eerste notificatie wordt gestuurd zodra de order een eindstatus (“SUCCESS”, “CANCELLED” of “EXPIRED”) bereikt heeft. Als de Order Respons niet wordt opgehaald, dan wordt elke minuut een nieuwe notificatie gestuurd; tot 24 uur na het bereiken van de eindstatus zullen deze notificaties gestuurd blijven worden. Als de webwinkel Order Respons gaat ophalen, dan worden in één keer van alle beschikbare orders de eindstatus doorgegeven.

Foutmelding “No access token could be generated”

Deze foutmelding ontstaat als de server van de Rabo OmniKassa het betaalverzoek niet kan verwerken. Dit is een generieke foutmelding en kan ook veel verschillende oorzaken hebben. Controleert u de volgende parameters:

  • Niet unieke transactiereferentie
  • Onjuiste combinatie signing Key/refreshtoken
  • Er wordt een betaalmethode opgevraagd waar nog geen contract voor is
  • Het overgaan van de testomgeving naar de live-omgeving, niet alle testgegevens worden gewijzigd. Wanneer de foutmelding niet verdwijnt ontvangen wij graag het betaalverzoek waarmee de foutmelding ontstaat. Wij zullen dan onderzoeken waarom het bij u misgaat.

Waarom krijgt de webwinkel geen responses binnen?

Als u problemen ervaart met het ontvangen van responsberichten of het verwerken van de berichten in uw webwinkel, dan kunt u onderstaande controles uitvoeren: Controleer of in het betaalverzoek de juiste URL wordt meegeleverd in het velden << ReturnUrl>> Controleer in het betaalverzoek of het format van de URL geldig is Controleer of de return ’URL en webhook vanaf een externe internettoegang bereikbaar zijn. Een toegangscontrole (inlognaam/wachtwoord of IP-filter) of een firewall kan de toegang tot uw server blokkeren. Hits naar de URL’s voor responsberichten horen in de toegangslog van uw server te verschijnen (historie van hits). U kunt geen contextparameters meegeven aan de respons-URL’s. Hiervoor gebruikt u de unieke transactierefentie in het veld transactionReference in het betaalverzoek. Optioneel kunt u ook gebruik maken van het veld orderID dat eveneens wordt teruggegeven in de parameters van het responsbericht.

Service en support

Op deze supportpagina krijgt u uitleg over de meest voorkomende processen en kunt u de meest gestelde vragen zien. Heeft u een vraag over hoe u bepaald proces stap voor stap moet doen? Zie dan de handige stap-voor-stap handleidingen voor Rabo OnlineKassa die op deze pagina staan. Wilt u meer uitgebreide informatie over Rabo OnlineKassa? Zie dan onze uitgebreide Rabo OmniKassa 2.0 handleiding:

Uitgebreide handleiding Rabo OmniKassa 2.0

Komt u er toch niet uit? Het Support Team Rabo OmniKassa staat klaar om uw vragen te beantwoorden. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 – 213 13 11. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.