Rabo eTrade: supportpagina

Op deze pagina onder de paragraaf ‘Aan de slag met Rabo eTrade’ helpen we je als Supervisor graag bij het (eenmalig) inrichten van Rabo eTrade voor jouw organisatie. Onder ‘Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade’ tref je de hulpmiddelen aan die je op weg helpen bij je dagelijkse Trade activiteiten.

Aan de slag met Rabo eTrade

Wanneer je als 'Supervisor' Rabo eTrade voor het eerst gaat gebruiken, helpen onderstaande hulpmiddelen en instructies je goed op weg om het platform naar wens in te richten. Zo kun je onder andere medewerkers toegang tot het platform geven, per gebruiker tekenbevoegdheden en toegang tot producten inrichten of het dashboard zelf instellen.

In 6 stappen aan de slag met Rabo eTrade

Als Supervisor richt je in 6 stappen de basis van Rabo eTrade voor je organisatie in. Hierna kunnen jij en de gebruikers starten met het aanvragen en beheren van Trade producten via Rabo eTrade.

Online instructies in Rabo eTrade

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show me how’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Onboarding’ één van onderstaande scenario’s kiezen. Het scenario leidt je vervolgens bij het uitvoeren van de activiteit door Rabo eTrade.

‘Add Customer to user’: gebruikers aan klanten koppelen. ‘Set products allowed for customer’: producten die een gebruiker per klant mag beheren instellen. ‘Set Customer Transaction Authorizations’: tekenbevoegdheden per gebruiker instellen. ‘Set User Preferences’: je persoonlijke instellingen inrichten.
Gebruikers via Rabo Business Banking (RBB) autoriseren

Wil je gebruikers via Rabo Business Banking (RBB) toegang geven tot Rabo eTrade? Dat kan alleen als de gebruiker in RBB geautoriseerd is voor het product ‘Trade’. In onderstaande handleiding lees je hoe in een paar stappen gebruikers met de rol ‘Eigenaar’ en ‘Beheerdersplus’ andere gebruikers kunnen autoriseren voor het product ‘Trade’.

Autorisaties instellen

Binnen Rabo eTrade kun je met behulp van onderstaande Engelstalige handleiding de autorisaties van gebruikers instellen. In de vertaaltabel vind je de Nederlandse vertalingen van die autorisaties (Signlevels).

Notificaties en alerts instellen

In deze toelichting lees je hoe je notificaties en alerts voor je zelf en/of voor gebruikers kunt instellen zodat jullie worden geïnformeerd zodra wijzigingen in (bijvoorbeeld de status van) transacties hebben plaatsgevonden.

Voordelen van Rabo eTrade verzilveren

In onze instructie lees je hoe je de voordelen kunt verzilveren.

Handleiding Rabo eTrade (Engelstalig)

Voor meer gedetailleerde informatie over de functionaliteiten in Rabo eTrade raadpleeg je onze handleiding (Engelstalig).

Instructievideo’s Onboarding Rabo eTrade

Nederlands
In deze demonstratiefilmpjes lichten we toe hoe je als supervisor Rabo eTrade voor jouw organisatie kunt inrichten. Er zijn filmpjes over 5 onderwerpen beschikbaar:

Hoe helpt de Show me How mij mijn organisatie in te richten: “Show me How”Hoe koppel ik een gebruiker aan een customer: ‘Add Customer to user’Hoe stel ik producten in per gebruiken: ‘Set products allowed for customer’Hoe stel ik autorisaties in per gebruiker: ‘Set Customer Transactìon Authorizations’Hoe stel ik mijn gebruikersvoorkeuren in: ‘Set User Preferences’

Belangrijk! Voordat u kunt starten met de inrichting van uw organisatie, moet u eerst bij Settings > Users op “Update Users” klikken, zodat de Users zichtbaar worden in Rabo eTrade.

English
In these demonstration videos we explain how the Supervisor of your organization can set up Rabo eTrade for your organization. Videos are available for the following 5 topics

How does Show me How help me to set up my organization: “Show me How”How to link a user to a customer: ‘Add Customer to user’How to set product authorizations per user: ‘Set products allowed for customer’How to set transaction authorizations per user: ‘Set Customer Transactìon Authorizations’How to change my user preferences: ‘Set User Preferences’

Important! Before you can start setting up your organization, you must first click "Update Users", you can find this button via: Settings > Users. This way all authorized users will become visible in Rabo eTrade.

Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade

In Rabo eTrade kun je al je dagelijkse Trade zaken eenvoudig regelen. Als je voor het eerst een Trade product in Rabo eTrade wilt aanvragen of bijvoorbeeld wilt weten hoe je inzicht krijgt in openstaande transacties, kun je met behulp van onderstaande toelichting gelijk aan de slag.

Goed om te weten: via ‘Show Me How’ rechts bovenin de grijze balk krijg je toegang tot de online hulptool.

Bankgaranties aanvragen of wijzigen

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen.‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een bankgarantie:

Binnenlandse Bankgaranties Buitenlandse Bankgaranties
Initiate standard text Domestic Guarantee Initiate standard text International Guarantee
Initiate free text Domestic Guarantee Initiate free text International Guarantee
Initiate draft Domestic Guarantee Initiate draft International Guarantee
Initiate Domestic Guarantee Amendment Initiate International Guarantee Amendment

Handleiding aanvragen en bankgaranties wijzigen
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade bankgaranties kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.

Documentaire Incasso’s aanvragen of wijzigen

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een Documentair incasso:

‘Initiate regular export Collection’. ‘Initiate Direct export Collection’. ‘Initiate Export Collection Amendment’.

Handleiding aanvragen en wijzigen Documentaire Incasso’s
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade Documentaire Incasso’s kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.

Letters of Credit aanvragen of wijzigen in Rabo eTrade

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’, in de afbeelding hiernaast.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:‘Show Me How’ begeleidt je vervolgens bij het aanvragen of wijzigen van een Letter of Credit:

‘Initiate import Letter of Credit’. ‘Initiate Import Letter of Credit Amendment’.

Handleiding aanvragen en wijzigen Letters of Credit
Meer informatie over hoe je in Rabo eTrade Letters of Credit kunt aanvragen en wijzigen vind je in de instructie (Engelstalig) hieronder. Bovendien vind je daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.

Naar Trade Services communiceren over transacties in jouw overzicht

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

Door hierop te klikken en door vervolgens in het tabblad ‘Help’ voor 'Send deal message to bank' te kiezen, kun je transactie gerelateerde berichten aanmaken die rechtstreeks naar Trade Services worden gezonden.

Inkomende en openstaande correspondentie inzien

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How'.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:

‘Incoming correspondence of today’: helpt je de inkomende correspondentie van vandaag op te vragen. ‘Bank transactions Waiting for Customer Reply’: begeleidt je naar de transacties waarvoor een actie waarvoor jij actie moet ondernemen.
Historie en status van transacties inzien

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ kiezen voor ‘View dealhistory of a transaction’. Wanneer je hierop klikt, krijg je uitleg over hoe je de historie van een transactie kunt bekijken.

Dashboards en de zoekfunctie in Rabo eTrade

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ één van onderstaande scenario’s kiezen:

‘Guidance on Operational Dashboard’: begeleiding bij het instellen van het dashboard. ‘Panorama Screen and its Purpose/Usage’: voor informatie over de werkwijze en het doel van de panorama view. ‘Explanation on Panorama Table Grid’: met een uitleg over de panorama tabel grid. ‘Search your Deal Number’: om de transactie informatie van het referentienummer op te vragen.
Rapportages opstellen

Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts bovenin in de grijze balk het icoontje ‘Show Me How’.

Door hierop te klikken, kun je vervolgens op het tabblad ‘Help’ kiezen voor ‘View custom reports’. Wanneer je hierop klikt, begeleidt 'Show Me How' je bij het opstellen van een rapportage.

Demonstratiefilmpjes voor gebruikers van Rabo eTrade

Nederlands
In deze demonstratiefilmpjes lichten we verschillende facetten van het gebruik van Rabo eTrade toe. Er zijn filmpjes over 8 onderwerpen beschikbaar:

Hoe kan ik inloggen in Rabo eTrade?Hoe maak ik een Import LC aan?Hoe print ik mijn originele LC?Hoe maak ik een standaard garantie aan?Hoe maak ik een maatwerk tekst aan?Hoe kan ik een Import Incasso betalen of accepteren?Hoe maak ik een Direct Collection aan?Hoe print ik de instructiebrief van mijn Direct Collection?

English
In these demonstration videos we explain various topics about the use of Rabo eTrade. Videos are available for the following 8 topics:

How to log in to Rabo eTrade?How do I create an Import LC?How do I print my original LC?How do I create a standard guarantee?How do I create a custom text guarantee? How do I accept or pay an Import Collection?How do I create a Direct Collection?How do I print the instruction letter of my Direct Collection?

Veelgestelde vragen over Rabo eTrade

Heb je nog vragen? We hebben de veelgestelde vragen voor je verzameld in bijgaand document. Tip: klik in de inhoudsopgave op een thema, dan ga je direct door naar de vragen en antwoorden van dat thema.

Kunnen we je verder helpen

Voor overige vragen kun je een bericht sturen naar de Trade Service Desk. Of neem telefonisch contact op via (030) 216 36 00 tussen 8:00 – 17:30 uur.