Binnenkort stap jij over naar Rabo OmniKassa. Dankzij Rabo OmniKassa Dashboard heb je overzicht en inzicht van jouw sealbagstortingen, eventuele telverschillen en pinbetalingen (als je gebruik maakt van pinautomaten). Het is een kassa die met je meebeweegt; je sluit nieuwe betaalmethodes af zoals een creditcard of regelt eenvoudig het verschuiven van je dagafsluiting. Ook bieden we de Rabo Omnikassa App, hierin kun je gemakkelijk de voormelding van je afstorting doen.

Start de overstap naar Rabo OmniKassa

De meest voorkomende betaalopties

Van pin tot creditcard, van retourpinnen tot betaalverzoek; je klant kan altijd betalen zoals hij dat wil, nu en in de toekomst.

Snel zelf regelen

Voeg eenvoudig zelf een pinautomaat toe, of laat je klanten met creditcard betalen. Online geregeld, zonder extra contracten.

Inzicht en overzicht met het dashboard

Inzicht in instellingen, producten, betalingen en afstortingen dankzij één handig, actueel overzicht.

De volgende dag op je rekening

Je dagomzet de volgende kalenderdag op je rekening, hoe er ook is betaald.

Goed om te weten

  • De Rabo OmniKassa App is alleen geschikt voor sealbags. Het heeft als functionaliteit dat je een sealbag voormelding kan doen (zonder afstortovereenkomst) en inzicht hebt in je sealbagstortingen.
  • De Rabo OmniKassa App is op dit moment nog niet beschikbaar.
  • Als je afstortingsovereenkomst overgaat naar Rabo OmniKassa, en je hebt ook pinautomaten gecontracteerd via de Rabobank, dan worden ook deze overgezet naar de Rabo OmniKassa.
  • Medewerkers die nu geautoriseerd zijn om sealbag afstortingen voor te melden krijgen toegang tot het OmniKassa Dashboard. Dit betekent dat zij ook inzicht hebben in de transacties en omzetbijschrijvingen. Als dit niet wenselijk is dan raden wij aan om de autorisatie van die medewerkers op te heffen en de Rabo OmniKassa App in te regelen wanneer deze beschikbaar is. De medewerkers kunnen dan de app gebruiken om voor te melden en hebben via de app geen inzicht in transacties en omzetbijschrijvingen.

Voorwaarden

Bij een verschoven dagafsluiting wordt de dagomzet een kalenderdag later bijgeschreven. Daarnaast wordt er een additioneel tarief in rekening gebracht per omzetbijschrijving.

Afwijkende voorwaarden dagafsluiting (PDF) Voorwaarden Rabo OmniKassa (PDF) Handleiding overstappen Rabo OmniKassa (PDF)

Veelgestelde vragen

Overstappen naar Rabo OmniKassa:

Hoe regel ik een ander voorboeklimiet?

Het standaard voorboeklimiet is € 5.000. Wanneer je afstortovereenkomst overgezet wordt naar Rabo OmniKasssa dan is het limiet maximaal € 50.000 (mocht je meerdere afstortovereenkomsten hebben dan worden de limieten tot € 50.000 opgeteld). Wil je een ander voorboeklimiet, neem dan contact op met je bank. Je ontvangt een e-mail wanneer het limiet is aangepast.

Hoe komt het dat ik niet alles heb ontvangen van het bedrag dat ik heb voorgemeld?

Wanneer je hebt voorgemeld binnen je limiet, dan is je voormelding de volgende dag uitbetaald. Heb je meer gestort dan je limiet, dan ontvang je de uitbetaling tot het limiet de volgende dag. Het resterende bedrag ontvang je wanneer de telling heeft plaatsgevonden. De doorlooptijd hiervan kan per keer verschillen, doordat het afhankelijk is van wanneer de automaat geleegd wordt.

Waarom heb ik mijn geld nog niet?

In de Rabo OmniKassa ontvang je na het voormelden het bedrag, tot je limiet, de volgende dag op je rekening.

Wanneer wordt mijn voormeldlimiet gereset?

Het voormeldlimiet wordt gereset wanneer er een telling heeft plaatsgevonden. De doorlooptijd hiervan kan per keer verschillen omdat het afhankelijk is van wanneer de automaat geleegd wordt.

Kan ik mijn sealbag nog voormelden via mijn oude omgeving?

Het is mogelijk om nog één week nadat je naar Rabo OmniKassa bent overgezet, voor te melden via je oude omgeving. Daarna moet je voormelden via Rabo OmniKassa.

Wat zijn de kosten?

Er zijn geen kosten verbonden aan een afstortovereenkomst en Rabo OmniKassa Dashboard. Voor het bestellen van sealbags of afstortformulieren worden ook geen kosten in rekening gebracht. Wel reken we kosten voor:.

  • Het afstorten van een sealbag in een sealbagautomaat met voormelden via OmniKassa: €4,00.
  • Het afstorten van een sealbag in een sealbagautomaat zonder voormelden via OmniKassa: €8,50.
  • De kosten per biljet via sealbagautomaat: €0,042.
Wie mag voormelden?

Elke gebruiker die in Rabo Internetbankieren nu een pasje heeft om mee voor te melden, heeft ook toegang tot het Rabo OmniKassa Dashboard. Het gevolg hiervan is dat deze medewerkers ook inzage hebben tot de transactiegegevens en omzetuitbetalingen. Is dat niet wenselijk, dan is ons advies om de autorisatie van die medewerkers op te heffen. Dit kan via Rabo Internetbankieren. Ga naar 'Zelf regelen' – 'Autorisaties'. Vervolgens kun je de Rabo OmniKassa App downloaden. Dan kun je de gebruikers opvoeren die via de app kunnen voormelden, maar zij hebben dan geen inzicht in de transacties en omzetbijschrijvingen. De app komt binnenkort beschikbaar.

Wie mogen sealbags en/of afstortformulieren bestellen?

De medewerkers die zijn opgevoerd als Beheerder, Beheerder Plus en Eigenaar mogen sealbags en/of afstortformulieren bestellen. Dit kan bij het tabje 'Beheer' in het Rabo OmniKassa Dashboard. In de toekomst zullen ook functionarissen sealbags kunnen bestellen via de app.

Waar kan ik een afstortformulier vinden?

In het Rabo OmniKassa Dashboard mogen de autorisaties: Eigenaar, Beheerder Plus en Beheerder in het tabje Beheer in het Rabo OmniKassa Dashboard. In het tabje Beheer kun je sealbags en formulieren bestellen. In de toekomst zullen ook functionarissen sealbags kunnen bestellen via de app.

Kan ik mijn sealbag stortingen en mijn transacties apart laten bijschrijven?

Door je sealbag stortingen én eventuele pin- online transacties in één keer bij te schrijven betaal je € 0,25 aan omzetbijschrijvingskosten. Het is wel mogelijk om dit los te koppelen door in je winkelhiërarchie aan te geven op betaalniveau uit te laten betalen.

Wordt er valutair geboekt in de Rabo OmniKassa?

Er wordt niet valutair geboekt in Rabo OmniKassa.

Wat is een stortingsformulier?

Een stortingsformulier is een formulier waar de gegevens van de sealbag op staan. Hier staat het RAD-nummer op en de informatie over het afgestorte bedrag in briefjes gespecificeerd en het rekeningnummer waar het geld naartoe gestort moet worden. Is het een 'oud' stortingsformulier dan staat hier jouw rekeningnummer op. Heb je Rabo OmniKassa? Dan staat je tussenrekening van Rabo OmniKassa op dit formulier.

Wat kan ik met de Rabo OmniKassa App?

De app is niet het volledige Dashboard. De app heeft alleen als functionaliteit het kunnen voormelden van een sealbag zonder afstortovereenkomst door het scannen van de sealbag. En geeft je inzicht in de status van de storting. De app komt binnenkort beschikbaar.

Ik kan geen nieuwe sealbags bestellen, waarom niet?

Je mag maar een maximaal aantal sealbags bestellen. Dit omdat je een houdbaarheidsdatum hebt voor elke seabag. Daarom kan je pas nieuwe bestellen als de oude op zijn.

Kan ik nog voormelden nadat ik mijn sealbag heb gedeponeerd?

Ja, als je binnen 48 uur nog voormeld dan wordt deze nog gematcht met je storting en wordt het geld nog voorgeboekt.

Wat als ik niet wil overstappen naar Rabo OmniKassa?

Wanneer je dit niet wilt, kun je niet langer meer gebruik maken van afstorten via sealbags bij de Rabobank. Je kunt je afstortovereenkomst opzeggen door contact op te nemen met je Rabobank.

Algemene vragen over Rabo OmniKassa:

Wat kost Rabo OmniKassa?

Voor Rabo OmniKassa brengen we geen kosten in rekening. Je betaalt wel voor de pin- of online betaaloplossing die je afneemt binnen Rabo OmniKassa. De actuele tarieven van onze producten vind je op de tarievenlijst.

Tarieven zakelijk betalingsverkeer (PDF)
Wat kost het om ook creditcards te accepteren?

Zowel bij Mastercard- als Visa-betalingen berekenen wij 1,7% over het betaalde bedrag.

Kan ik retourpinnen (geld terugboeken) met Rabo OmniKassa?

Ja. Retourpinnen kun je voor elke betaalautomaat in het dashboard activeren. Ook zijn online terugbetalingen (refund) mogelijk vanuit het dashboard als je een online webshop hebt gekoppeld.

Welke betaalpassen en methoden kunnen gebruikt worden in Rabo OmniKassa?

Voor pinbetalingen zijn naast V-Pay en Maestro inmiddels ook Visa en Mastercard beschikbaar. Zie ook

Lees meer over de verschillende betalingsmogelijkheden (PDF)
Kan ik eenvoudig producten toevoegen en verwijderen?

In het dashboard kun je eenvoudig meerdere pinoplossingen toevoegen in het ‘winkelwagentje’. De Eigenaar of Beheerder-Plus tekent in één keer digitaal voor het hele winkelmandje als er financiële gevolgen zitten aan de toevoegingen of wijzigingen (kosten en/of betreft de te gebruiken rekening voor omzetbijschrijvingen of kostenafrekening).

Wie krijgt er toegang tot Rabo OmniKassa?

Alleen de Eigenaar en de Beheerder-Plus hebben automatisch toegang tot Rabo OmniKassa. Om ook andere medewerkers toegang te geven tot transacties en omzetbijschrijvingen, moet één van hen een functionarispas voor de desbetreffende medewerker bestellen. Dit kan via Rabo Internetbankieren – Zelf regelen – Autorisaties. Heeft de betreffende medewerker al een Functionaris- of Beheerderpas, vink dan in het tabblad ‘productautorisaties’ Rabo OmniKassa aan.

Staat dezelfde dag nog het voorgemelde bedrag op mijn rekening?

In de Rabo OmniKassa wordt de omzetbijschrijving en dus ook het voorgemelde sealbagbedrag altijd de volgende kalenderdag op de rekening gestort.

Waar is mijn ingestelde PinTegoed (pinbundel) gebleven?

We nemen je PinTegoed (pinbundel) niet mee naar de Rabo OmniKassa. Maar wanneer je de wizard doorloopt kun je een pinbundel aanschaffen. Deze pinbundel geldt niet meer op automaat niveau, maar op winkel niveau. Het voordeel hiervan is dat je niet meer per pinautomaat hoeft in te schatten hoeveel transacties er per maand op gedaan worden. Ook is het nu mogelijk om een pinbundel van 5.000 transacties te kiezen.

Wordt er valutair geboekt in de Rabo OmniKassa?

Nee, het geld wordt niet valutair geboekt.

Hoe kan ik instellen dat mijn omzetbijschrijving niet mijn sealbagstortingen bevatten?

De Rabo OmniKassa boekt jouw omzetbijschrijving samengesteld van jouw betaaloplossingen de volgende dag op je rekening. De gedachte hierachter is dat wanneer je je eventuele pintransacties, online transacties en sealbag stortingen in één keer overmaakt dat dit in kosten scheelt. Je hoeft dan namelijk maar één keer de bijschrijvingskosten van €0,25 te betalen. Echter er zijn wel mogelijkheden om dit los te koppelen van elkaar in je winkelstructuur.

Service en contact

Heb je vragen over het overstappen naar Rabo OmniKassa of hulp nodig bij het invullen van de wizard? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer:

Of mail naar:

Ik wil Rabo OmniKassa
Supportoverzicht

Inloggen Dashboard

Zelf regelen & Contact