Heb je een bericht ontvangen over je overstap naar Rabo OmniKassa? Dat klopt! Alle sealbag- en pinovereenkomsten gaan over naar Rabo OmniKassa. Het is een kassa die met je meebeweegt; je sluit makkelijk nieuwe betaalmethodes af zoals een creditcard of regelt eenvoudig het verschuiven van je dagafsluiting. Het Rabo OmniKassa Dashboard biedt inzicht en overzicht van sealbagstortingen, eventuele telverschillen en pinbetalingen. Ook bieden we de Rabo Omnikassa App voor klanten met een afstortovereenkomst, hierin kun je gemakkelijk de voormelding van je afstorting doen. Verder op deze pagina staat informatie over de overstap met uw afstortovereenkomst of uw pincontract.

Ga naar Rabo OmniKassa Dashboard
Wat verandert er voor je m.b.t pinoplossingen:
WatVoor overstapNa overstap
Aanvragen nieuw pincontract/pinoplossing Beëindigen pincontract/pinoplossingVia lokale bankZelf regelen via je Rabo OmniKassa dashboard
TransactieoverzichtGeenInzicht in alle individuele transacties in je Rabo OmniKassa Dashboard
Kosten omzetbijschrijvingApart uitbetaald:
Alle Maestro trx: € 0,15 
Alle V-Pay trx: € 0,15
Samen:
Alle Maestro + V-Pay trx € 0,25
Creditcard mogelijkhedenNiet mogelijk bij RabobankWel mogelijk bij Rabobank
PinbundelVia lokale bank met maximaal 2000 transactiesZelf aanvragen en wijzigen via je Rabo OmniKassa Dashboard met een maximale bundel van 5000 transacties
RetourpinnenAanvragen via Lokale bankZelf aanzetten en contracteren via je OmniKassa Dashboard
Rekeningen wijzigen (omzetuitbetaalrekening)Via lokale bank nieuw contract aangaanAlle rekeningen in uw internet bankieren overeenkomst zijn toe te voegen aan je OmniKassa en kun je zelf makkelijk selecteren als omzetuitbetaalrekening in 1 contract
Andere wijzigingen in pincontractVia lokale bank regelenAlle wijzigingen voer je nu zelf uit in je Rabo OmniKassa Dashboard
Kosten maandafrekening op de RPK notaVoorbeeld:
Kosten van januari staan op de nota van maart (over feb). De huur- en transactiekosten worden dus met een maand vertraging afgerekend
Voorbeeld:
Kosten worden in tegenstelling tot voorheen direct de volgende maand op de nota afgerekend.
Let op: ben je dus overgestapt dan heb je 1 maand een nota waarop er 2 maanden afgerekend worden.
Wat verandert er voor je m.b.t afstorten van sealbags:
WatVoor overstapNa overstap
Waar voormeldenIn Rabo internetbankierenIn Rabo omnikassa dashboard: rabobank.nl/omnikassa-dashboard of via je internetbankieren door te klikken op Omnikassa
Voormelden via dashboard: Stortingen > Voormelden
Procedure voormeldenMeld voor in het Rabo internet bankieren en stort binnen 48 uur je sealbag af. Voeg een stortingsformulier toeMeld voor in het Rabo OmniKassa dashboard en stort binnen 48 uur je sealbag af. Voeg een stortingsformulier mee
OF
Meld voor in de OmniKassa App
Bestellen sealbagsVia de websiteVia het OmniKassa dasbhoard bij Beheer > Afstorten > Sealbag bestellen
Omzet uitbetalingSealbag wordt binnen je limiet dezelfde dag voorgeboekt. Buiten je limiet wacht je op de tellingJe krijgt tot je limiet altijd een voorboeking en het restant (buiten limiet) ontvang je na een telling. Voor 1 sealbag storting kun je zo mogelijk 2x een uitbetaling krijgen
KostenSealbags, contract en uitbetaling gratisSealbags, contract en OmniKassa dashboard gratis. Uitbetaling € 0,25
Rekeningnummer op afstortformulierJe rekeningnummerHet rekeningnummer van de Rabo Omnikassa, dit is een tussenrekening

Goed om te weten

Kom je over met je pinoplossing?

  • Wanneer je OmniKassa contract geactiveerd is, ontvang je een nieuw pincontract voor je pinautomaat. Na het activeren ontvang je een mail met eventuele vervolginstructies om de pinautomaat over te zetten naar het nieuwe contract.
  • Wanneer je bent overgestapt, zal je huidige contract nog minimaal 3 weken actief zijn. Hierdoor is het mogelijk om zonder problemen te blijven pinnen terwijl het pincontract administratief wordt overgezet.

 Kom je over met een afstortovereenkomst?

  • De Rabo OmniKassa App is alleen geschikt voor sealbags. Het heeft als functionaliteit dat je een sealbag voormelding kan doen (zonder afstorformulier) en inzicht hebt in je sealbagstortingen.
  • Als je afstortingsovereenkomst overgaat naar Rabo OmniKassa, en je hebt ook pinautomaten gecontracteerd via de Rabobank, dan worden ook deze overgezet naar de Rabo OmniKassa.
  • Medewerkers die nu geautoriseerd zijn om sealbag afstortingen voor te melden krijgen toegang tot het OmniKassa Dashboard. Dit betekent dat zij ook inzicht hebben in de transacties en omzetbijschrijvingen. Als dit niet wenselijk is dan raden wij aan om de autorisatie van die medewerkers op te heffen en de Rabo OmniKassa App in te regelen wanneer deze beschikbaar is. De medewerkers kunnen dan de app gebruiken om voor te melden en hebben via de app geen inzicht in transacties en omzetbijschrijvingen.

Veelgestelde vragen (Pinnen en afstorten met sealbags)

Vragen m.b.t pinnen

Moet ik zelf nog iets uitvoeren op mijn pinautomaat?
  •  Alle Rabo Smartpin contracten en Rabo huur pinautomaten zetten wij automatisch over naar het nieuwe pincontract. Hiervoor hoef je niks te doen.
  • Heb je een eigen automaat en ben je aangeschreven dat je automatisch door de Rabobank overgezet wordt binnen 4 weken. Dan hoef je niks uit te voeren op je pinautomaat. De Rabobank zet het contract voor je automatisch over.
  • Heb je een eigen automaat en moet je nog de Wizard doorlopen en ondertekenen dan is het mogelijk dat je zelf het nieuwe pincontract in de instellingen van je automaat moet zetten. Na activatie ontvang je direct een mail met de nodige acties.
Blijft mijn pinautomaat werken?

Wanneer je OmniKassa is geactiveerd krijg je een nieuw pincontract. Je oude contract blijft nog minimaal een maand actief. Wanneer de Rabobank je automatisch overzet, dan zal je hier niks van merken. De pinautomaat blijft gewoon actief. Wanneer je zelf het contractnummer in de instellingen moet zetten, dient dat binnen een termijn te gebeuren van een maand. De exacte datum staat in de activatiemail.

Waar beheer ik mijn pincontract na de overstap naar de OmniKassa?

Voorheen kon je lokale bank nieuwe pinoplossingen voor je aanvragen of beëindigen. Nadat je bent overgestapt naar de OmniKassa, kun je dit zelf in je OmniKassa dashboard regelen. Je hoeft hiervoor dan ook niet meer met je bank contact op te nemen.

Wat verandert er in de kosten?

Nu worden de V-Pay en maestro transacties los uitbetaald met een tarief van € 0,15. In de OmniKassa krijg je 1 uitbetaling voor zowel alle V-Pay transacties als de Maestro transacties. Deze uitbetaling kost € 0,25.

Wat moet ik doen als ik een oude pinoplossing in mijn OmniKassa Dashboard zie?

Automaten die worden meegenomen in de overstap naar Rabo OmniKassa kun je in de Wizard nog niet verwijderen. Nadat je de 7 stappen in de Wizard heeft afgerond, kun je in het dashbaord gaan naar: Beheer > Pinautomaten > acties, de pinautomaat beëindigen.

Vragen m. b.t sealbags

Overstappen naar Rabo OmniKassa:

Hoe regel ik een ander voorboeklimiet?

Het standaard voorboeklimiet is € 5.000. Wanneer je afstortovereenkomst overgezet wordt naar Rabo OmniKasssa dan is het limiet maximaal € 50.000 (mocht je meerdere afstortovereenkomsten hebben dan worden de limieten tot € 50.000 opgeteld). Wil je een ander voorboeklimiet, neem dan contact op met je bank. Je ontvangt een e-mail wanneer het limiet is aangepast.

Hoe komt het dat ik niet alles heb ontvangen van het bedrag dat ik heb voorgemeld?

Wanneer je hebt voorgemeld binnen je limiet, dan is je voormelding de volgende dag uitbetaald. Heb je meer gestort dan je limiet, dan ontvang je de uitbetaling tot het limiet de volgende dag. Het resterende bedrag ontvang je wanneer de telling heeft plaatsgevonden. De doorlooptijd hiervan kan per keer verschillen, doordat het afhankelijk is van wanneer de automaat geleegd wordt.

Waarom heb ik mijn geld nog niet?

In de Rabo OmniKassa ontvang je na het voormelden het bedrag, tot je limiet, de volgende dag op je rekening.

Wanneer wordt mijn voormeldlimiet gereset?

Het voormeldlimiet wordt gereset wanneer er een telling heeft plaatsgevonden. De doorlooptijd hiervan kan per keer verschillen omdat het afhankelijk is van wanneer de automaat geleegd wordt.

Kan ik mijn sealbag nog voormelden via mijn oude omgeving?

Het is mogelijk om nog één week nadat je naar Rabo OmniKassa bent overgezet, voor te melden via je oude omgeving. Daarna moet je voormelden via Rabo OmniKassa.

Wat zijn de kosten?

Er zijn geen kosten verbonden aan een afstortovereenkomst en Rabo OmniKassa Dashboard. Voor het bestellen van sealbags of afstortformulieren worden ook geen kosten in rekening gebracht. Wel reken we kosten voor:.

  • Het afstorten van een sealbag in een sealbagautomaat met voormelden via OmniKassa: €4,00.
  • Het afstorten van een sealbag in een sealbagautomaat zonder voormelden via OmniKassa: €8,50.
  • De kosten per biljet via sealbagautomaat: €0,042.
Wie mag voormelden?

Elke gebruiker die in Rabo Internetbankieren nu een pasje heeft om mee voor te melden, heeft ook toegang tot het Rabo OmniKassa Dashboard. Het gevolg hiervan is dat deze medewerkers ook inzage hebben tot de transactiegegevens en omzetuitbetalingen. Is dat niet wenselijk, dan is ons advies om de autorisatie van die medewerkers op te heffen. Dit kan via Rabo Internetbankieren. Ga naar 'Zelf regelen' – 'Autorisaties'. Vervolgens kun je de Rabo OmniKassa App downloaden. Dan kun je de gebruikers opvoeren die via de app kunnen voormelden, maar zij hebben dan geen inzicht in de transacties en omzetbijschrijvingen.

Wie mogen sealbags en/of afstortformulieren bestellen?

De medewerkers die zijn opgevoerd als Beheerder, Beheerder Plus en Eigenaar mogen sealbags en/of afstortformulieren bestellen. Dit kan bij het tabje 'Beheer' in het Rabo OmniKassa Dashboard. In de toekomst zullen ook functionarissen sealbags kunnen bestellen via de app.

Waar kan ik een afstortformulier vinden?

In het Rabo OmniKassa Dashboard mogen de autorisaties: Eigenaar, Beheerder Plus en Beheerder in het tabje Beheer in het Rabo OmniKassa Dashboard. In het tabje Beheer kun je sealbags en formulieren bestellen. In de toekomst zullen ook functionarissen sealbags kunnen bestellen via de app.

Kan ik mijn sealbag stortingen en mijn transacties apart laten bijschrijven?

Door je sealbag stortingen én eventuele pin- online transacties in één keer bij te schrijven betaal je € 0,25 aan omzetbijschrijvingskosten. Het is wel mogelijk om dit los te koppelen door in je winkelhiërarchie aan te geven op betaalniveau uit te laten betalen.

Wordt er valutair geboekt in de Rabo OmniKassa?

Er wordt niet valutair geboekt in Rabo OmniKassa.

Wat is een stortingsformulier?

Een stortingsformulier is een formulier waar de gegevens van de sealbag op staan. Hier staat het RAD-nummer op en de informatie over het afgestorte bedrag in briefjes gespecificeerd en het rekeningnummer waar het geld naartoe gestort moet worden. Is het een 'oud' stortingsformulier dan staat hier jouw rekeningnummer op. Heb je Rabo OmniKassa? Dan staat je tussenrekening van Rabo OmniKassa op dit formulier.

Wat kan ik met de Rabo OmniKassa App?

De app is niet het volledige Dashboard. De app heeft alleen als functionaliteit het kunnen voormelden van een sealbag zonder afstortovereenkomst door het scannen van de sealbag. En geeft je inzicht in de status van de storting.

Ik kan geen nieuwe sealbags bestellen, waarom niet?

Je mag maar een maximaal aantal sealbags bestellen. Dit omdat je een houdbaarheidsdatum hebt voor elke seabag. Daarom kan je pas nieuwe bestellen als de oude op zijn.

Kan ik nog voormelden nadat ik mijn sealbag heb gedeponeerd?

Ja, als je binnen 48 uur nog voormeld dan wordt deze nog gematcht met je storting en wordt het geld nog voorgeboekt.

Wat als ik niet wil overstappen naar Rabo OmniKassa?

Wanneer je dit niet wilt, kun je niet langer meer gebruik maken van afstorten via sealbags bij de Rabobank. Je kunt je afstortovereenkomst opzeggen door contact op te nemen met je Rabobank.

Hoe vraag je sealbags aan?

In het Rabo OmniKassa dashboard, dan naar ‘beheer’ - ‘afstorten’ - ‘sealbags bestellen’.

Waar kan ik afstorten?

Locatiewijzer voor sealbagautomaten

Hoe staat mijn uitbetaling ingesteld en hoe pas ik dit zelf aan?

Via het Rabo Omnikassa dashboard kun je het uitbetaalniveau inzien via Beheer > Instellingen > Je omzetbijschrijving.
Indien gewenst kun je dit wijzigen via de knop “bewerken”. U kunt ervoor kiezen uitbetaald te worden op contractniveau, per winkel, per verkooppunt of per betaalpunt.

Mijn gegevens kloppen niet zoals die in het dashboard staan, hoe pas ik die aan?

Via het dashboard heb je de mogelijkheid je bedrijfsnaam of de adresgegevens aan te passen. Je gaat naar Beheer > Winkels en verkooppunten, vervolgens klik je op de betreffende winkelnaam en op de naam van het betreffende verkooppunt. Hierna heb je aan de rechterkant de optie om dit te bewerken.

Waar zie ik mijn limiet en hoe wijzig ik dit?

Indien je wilt weten wat jouw voorboeklimiet is dan kun je dit inzien via Beheer > Contract, vervolgens staat je voorboeklimiet genoteerd onder het kopje “Geld storten”.

Algemene vragen over Rabo OmniKassa:

Wat kost Rabo OmniKassa?

Voor Rabo OmniKassa brengen we geen kosten in rekening. Je betaalt wel voor de pin- of online betaaloplossing die je afneemt binnen Rabo OmniKassa. De actuele tarieven van onze producten vind je op de tarievenlijst.

Tarieven zakelijk betalingsverkeer (PDF)
Wat kost het om ook creditcards te accepteren?

Zowel bij Mastercard- als Visa-betalingen berekenen wij 1,7% over het betaalde bedrag.

Kan ik retourpinnen (geld terugboeken) met Rabo OmniKassa?

Ja. Retourpinnen kun je voor elke betaalautomaat in het dashboard activeren. Ook zijn online terugbetalingen (refund) mogelijk vanuit het dashboard als je een online webshop hebt gekoppeld.

Welke betaalpassen en methoden kunnen gebruikt worden in Rabo OmniKassa? Kan ik eenvoudig producten toevoegen en verwijderen?

In het dashboard kun je eenvoudig meerdere pinoplossingen toevoegen in het ‘winkelwagentje’. De Eigenaar of Beheerder-Plus tekent in één keer digitaal voor het hele winkelmandje als er financiële gevolgen zitten aan de toevoegingen of wijzigingen (kosten en/of betreft de te gebruiken rekening voor omzetbijschrijvingen of kostenafrekening).

Wie krijgt er toegang tot Rabo OmniKassa?

Alleen de Eigenaar en de Beheerder-Plus hebben automatisch toegang tot Rabo OmniKassa. Om ook andere medewerkers toegang te geven tot transacties en omzetbijschrijvingen, moet één van hen een functionarispas voor de desbetreffende medewerker bestellen. Dit kan via Rabo Internetbankieren – Zelf regelen – Autorisaties. Heeft de betreffende medewerker al een Functionaris- of Beheerderpas, vink dan in het tabblad ‘productautorisaties’ Rabo OmniKassa aan.

Staat dezelfde dag nog het voorgemelde bedrag op mijn rekening?

In de Rabo OmniKassa wordt de omzetbijschrijving en dus ook het voorgemelde sealbagbedrag altijd de volgende kalenderdag op de rekening gestort.

Waar is mijn ingestelde PinTegoed (pinbundel) gebleven?

We nemen je PinTegoed (pinbundel) niet mee naar de Rabo OmniKassa. Maar wanneer je de wizard doorloopt kun je een pinbundel aanschaffen. Deze pinbundel geldt niet meer op automaat niveau, maar op winkel niveau. Het voordeel hiervan is dat je niet meer per pinautomaat hoeft in te schatten hoeveel transacties er per maand op gedaan worden. Ook is het nu mogelijk om een pinbundel van 5.000 transacties te kiezen.

Wordt er valutair geboekt in de Rabo OmniKassa?

Nee, het geld wordt niet valutair geboekt.

Hoe kan ik instellen dat mijn omzetbijschrijving niet mijn sealbagstortingen bevatten?

De Rabo OmniKassa boekt jouw omzetbijschrijving samengesteld van jouw betaaloplossingen de volgende dag op je rekening. De gedachte hierachter is dat wanneer je je eventuele pintransacties, online transacties en sealbag stortingen in één keer overmaakt dat dit in kosten scheelt. Je hoeft dan namelijk maar één keer de bijschrijvingskosten van €0,25 te betalen. Echter er zijn wel mogelijkheden om dit los te koppelen van elkaar in je winkelstructuur.

Service en contact

Heb je vragen over het overstappen naar Rabo OmniKassa of hulp nodig bij het invullen van de wizard? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag.

We zijn op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer:

Of mail naar:

Ik wil Rabo OmniKassa Supportoverzicht

Inloggen Dashboard

Zelf regelen & Contact