Rabo OmniKassa 2.0: nu verbeterd

Hulp nodig bij het installeren van Rabo OnlineKassa in Rabo OmniKassa? Wij helpen je graag met het koppelen, installeren en in gebruik nemen van Rabo OnlineKassa.

Stap nu over naar Rabo OmniKassa 2.0

Rabo OmniKassa 2.0 biedt je nu een totaaloverzicht van al jouw online betaalmethoden en pinoplossingen in één overzichtelijk dashboard. Je sluit slechts één contract af. En als je groeit, groeit Rabo OmniKassa 2.0 met je mee. Wil je gebruik blijven maken van de Rabo OmniKassa voor betalingen in jouw webwinkel of met jouw pinoplossing(en)? Stap dan nu over naar Rabo OmniKassa 2.0.

Start de overstap
Ik heb Rabo OmniKassa zonder pinoplossing(en)

Je hebt Rabo OmniKassa zonder pinoplossingen

Rabo OnlineKassa is onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0 en ondersteunt belangrijke en populaire betaalmethoden, zoals iDEAL, PayPal, AfterPay, Bancontact en creditcards.

Andere voordelen van Rabo OnlineKassa:

  • 365 dagen per jaar je omzet geboekt.
  • Alle online- én pinbetalingen via Rabobank in één dashboard.
  • Eenvoudig uitbreiden met andere betaaloplossingen, zoals Rabo SmartPin of Rabo PinBox.
  • Inloggen met je RaboScanner.

Geen kassakosten meer

De kassakosten die je bij Rabo OmniKassa betaalde, zijn afgeschaft. Bij Rabo OnlineKassa betaal je € 10 per maand voor maximaal drie webwinkels. Voor elke extra webwinkel betaal je € 3,60 per maand. De transactiekosten voor de verschillende online betaalmethoden blijven hetzelfde.

Hulp nodig bij installeren?

Om Rabo OnlineKassa in Rabo OmniKassa te gebruiken, maak je een nieuwe koppeling met jouw webwinkel. Hiervoor is technische kennis nodig, bijvoorbeeld van je webbouwer. Wij helpen je graag met het koppelen, installeren en gebruiken van Rabo OnlineKassa. Samen met jou doorlopen we stap voor stap het proces om Rabo OnlineKassa te kunnen gebruiken. Hiervoor heb je al de eerste stap gezet door het afspraakformulier in te vullen.

Wij helpen je met overstappen

Wij helpen je graag met je overstap en installatie van Rabo OnlineKassa. We nemen telefonisch contact met je op om een start te maken. Het is belangrijk dat je tijdens dit gesprek op een computer kunt inloggen als wettelijk vertegenwoordiger. Desgewenst maken we direct een afspraak voor onze installatieservice.

Hieronder zie je de stappen die je moet doorlopen om Rabo OnlineKassa in gebruik te kunnen nemen.

Stappenplan OnlineKassa

  1. Start de overstap en vul je gegevens in.
  2. Binnen 15 minuten ontvangt de wettelijk vertegenwoordiger de Rabo OmniKassa-overeenkomst in de Berichten Inbox van Rabo Internetbankieren. Onderteken de overeenkomst met je zakelijke bankpas en Rabo Scanner.
  3. De wettelijk vertegenwoordiger ontvangt een e-mail met link naar je Rabo OmniKassa-dashboard. Je huidige webwinkels en betaalmethoden staan al klaar. Controleer je gegevens en pas ze eventueel aan. Je webwinkel wordt opgevoerd als verkooppunt voor jouw winkel of onderneming. Heb je meerdere webwinkels? Binnen je abonnement van Rabo OnlineKassa kun je drie webwinkels opvoeren. Als je meer webwinkels wilt opvoeren, betaal je voor de extra webwinkels € 3,60 per webwinkel per maand. Bevestig de instellingen door op de knop ‘Bevestigen’ te klikken.
  4. Vervolgens koppel je Rabo OnlineKassa aan je webwinkel en test je of alles is gelukt. Je kunt gebruikmaken van de Software Development Kit SDK of API waarmee je de koppeling van Rabo OnlineKassa met jouw webwinkel zelf bouwt. Je kunt ook kiezen voor een plug-in, waardoor je geen eigen code hoeft te schrijven en de installatie eenvoudiger wordt.
Start de overstap

Installatieservice tegen gereduceerd tarief

Om Rabo OnlineKassa in Rabo OmniKassa 2.0 te gebruiken, maak je een nieuwe technische koppeling met jouw webwinkel. Hiervoor is technische kennis nodig. Wij raden je aan hiervoor een webbouwer in te schakelen.

Zie je op tegen de technische kant van de overstap? Als klant van Rabo OmniKassa kun je via iDEAL Checkout de online installatieservice afnemen tegen een gereduceerd tarief (€50,- in plaats van €75,-). Dit geldt wel alleen voor de installatie van iDEAL Checkout plug-ins. Je vindt meer informatie op de website van iDEAL Checkout.

Bekijk de installatieservice op ideal-checkout.nl

Gratis voorbeeldcode iDEAL Checkout

iDEAL Checkout biedt je een voorbeeldcode aan voor de overstap naar Rabo OmniKassa 2.0. Deze kun jij of je webbouwer tijdelijk gratis gebruiken om jouw webshop opnieuw te installeren als je geen gebruik wilt maken van de standaard plug-in. Ook als jij of je webbouwer vragen heeft over de installatie zonder plug-in, is het handig om eerst de voorbeeldcode te raadplegen. Als je er niet uitkomt met de voorbeeldcode, raden wij je aan de voorbeeldcode bij de hand te houden wanneer je contact opneemt met iDEAL Checkout.

Bekijk de voorbeeldcode op ideal-checkout.nl

Ik heb Rabo OmniKassa met pinoplossing(en)

Je hebt Rabo OmniKassa met pinoplossing(en)

Rabo OnlineKassa en je pinoplossing(en) zijn onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0 en vervangen je huidige Rabo OmniKassa en Europees Pincontract. Rabo OnlineKassa ondersteunt belangrijke en populaire betaalmethoden, zoals iDEAL, PayPal, AfterPay, Bancontact en creditcards.

Andere voordelen van Rabo OnlineKassa:

  • 365 dagen per jaar je omzet geboekt.
  • Alle online- én pinbetalingen via Rabobank in één dashboard.
  • Eenvoudig uitbreiden met betaaloplossingen, zoals Rabo SmartPin of extra webwinkels.
  • Live inzicht in je ontvangen pinbetalingen.
  • Inloggen met je RaboScanner.

Geen online kassakosten meer

De kassakosten die je bij Rabo OmniKassa betaalde, zijn afgeschaft. Bij Rabo OnlineKassa betaal je € 10 per maand voor maximaal drie webwinkels. Voor elke extra webwinkel betaal je € 3,60 per maand. De transactiekosten voor de verschillende online betaalmethoden blijven hetzelfde.

Grotere pinbundel

De kosten voor jouw pinoplossingen blijven hetzelfde als je overstapt naar Rabo OmniKassa 2.0. Dit geldt voor zowel de pintransactiekosten, als de pinbundels en de abonnementskosten. In de vernieuwde OmniKassa heb je wel meer mogelijkheden voor jouw pinbundels. Je verkooppunten worden samengevoegd onder één pinbundel, waardoor het makkelijker wordt een grotere pinbundel aan te schaffen. De nieuwe Pinbundel met 5000 transacties per maand kan bijvoorbeeld interessant voor je zijn. Je kunt nu namelijk ook kiezen voor een Pinbundel van 5000 transacties.

Hulp nodig bij installeren?

Om Rabo OnlineKassa in Rabo OmniKassa te gebruiken, maak je een nieuwe koppeling met jouw webwinkel. Hiervoor is technische kennis nodig, bijvoorbeeld van je webbouwer. Wij helpen je graag met het koppelen, installeren en gebruiken van Rabo OnlineKassa. Samen met jou doorlopen we stap voor stap het proces om Rabo OnlineKassa te kunnen gebruiken. Hiervoor heb je al de eerste stap gezet door het afspraakformulier in te vullen.

Wij helpen je met overstappen

Wij helpen je graag met je overstap en installatie van Rabo OnlineKassa. We nemen telefonisch contact met je op om een start te maken. Het is belangrijk dat je tijdens dit gesprek op een computer kunt inloggen als wettelijk vertegenwoordiger. Desgewenst maken we direct een afspraak voor onze installatieservice.

Hieronder zie je de stappen die je moet doorlopen om Rabo OnlineKassa in gebruik te kunnen nemen.

Stappenplan OnlineKassa

  1. Start de overstap en vul je gegevens in.
  2. Binnen 15 minuten ontvangt de wettelijk vertegenwoordiger de Rabo OmniKassa-overeenkomst in de Berichten Inbox van Rabo Internetbankieren. Onderteken de overeenkomst met je zakelijke bankpas en Rabo Scanner.
  3. De wettelijk vertegenwoordiger ontvangt een e-mail met link naar jouw Rabo OmniKassa-dashboard. Je huidige webwinkels en betaalmethoden staan al klaar. Controleer je gegevens en pas ze eventueel aan. Je webwinkel wordt opgevoerd als verkooppunt voor jouw winkel of onderneming. Heb je meerdere webwinkels? Binnen je abonnement van Rabo OnlineKassa kun je drie webwinkels opvoeren. Als je meer webwinkels wilt opvoeren, betaal je voor de extra webwinkels € 3,60 per webwinkel per maand. Bevestig de instellingen door op de knop ‘Bevestigen’ te klikken.
  4. Vervolgens koppel je Rabo OnlineKassa aan jouw webwinkel en test je of alles is gelukt. Je kunt gebruikmaken van de Software Development Kit SDK of API waarmee je de koppeling van Rabo OnlineKassa met jouw webwinkel zelf bouwt. Je kunt ook kiezen voor een plug-in, waardoor je geen eigen code hoeft te schrijven en de installatie eenvoudiger wordt.

Je pinautomaten koppelen

Voor je Rabo SmartPin en Rabo PinBox hoef je geen extra acties uit te voeren. Als je overstapt worden deze automatisch door ons overgezet naar jouw nieuwe OmniKassa Dashboard. Heb je ook eigen automaten? Dan moet je mogelijk je eigen automaat koppelen aan het OmniKassa Dashboard. Je krijgt een nieuw Merchant ID dat in jouw betaalautomaat ingevoerd moet worden. Hoe dat werkt en of je dat zelf moet regelen of dat wij dat voor je kunnen doen, hangt af van jouw automaat en de leverancier. Als je overstapt naar Rabo OmiKassa 2.0 ontvang je verdere instructies via e-mail.

Start de overstap

Gratis voorbeeldcode iDEAL Checkout

iDEAL Checkout biedt je een voorbeeldcode aan voor de overstap naar Rabo OmniKassa 2.0. Deze kun jij of je webbouwer tijdelijk gratis gebruiken om jouw webshop opnieuw te installeren als je geen gebruik wilt maken van de standaard plug-in. Ook als jij of je webbouwer vragen heeft over de installatie zonder plug-in, is het handig om eerst de voorbeeldcode te raadplegen. Als je er niet uitkomt met de voorbeeldcode, raden wij je aan de voorbeeldcode bij de hand te houden wanneer je contact opneemt met iDEAL Checkout.

Bekijk de voorbeeldcode op ideal-checkout.nl

Vragen en contact

Het Support Team Rabo OmniKassa staat klaar om jouw vragen te beantwoorden. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 – 213 13 11. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Zelf regelen & Contact