Zakelijke creditcard activeren

    Fijn, je nieuwe zakelijke Rabo Creditcard is binnen! Je wilt je creditcard vast snel gebruiken. Bijvoorbeeld om een zakenreis te boeken of om kaartjes te kopen voor een congres in het buitenland. Je kunt je businesscard gebruiken nadat je deze hebt geactiveerd. Volg daarvoor de stappen op deze pagina.

    Activeer je creditcard
    Particuliere klant

    Eerst je bankpas activeren

    Let op! Heb je ook een nieuwe zakelijke bankpas ontvangen? Activeer eerst je bankpas en daarna je creditcard.

    Lees meer over het activeren van je bankpas

    Activeer je creditcard met je Rabo Scanner

    Je activeert je creditcard met je Rabo Scanner.

    • Ben je de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Dan activeer je de creditcard voor jezelf of voor collega’s uit je organisatie.
    • Ben je niet de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Neem dan contact op met je wettelijk vertegenwoordiger. Hij kan je creditcard in één minuut voor je activeren.

    Je creditcard activeer je zo

    1. Log in op Rabo Internetbankieren (Pro) met je betaalpas en Rabo Scanner.
    2. Bij het inloggen vul je het rekeningnummer en pasnummer van je betaalrekening in. Het pasnummer van je betaalrekening staat op je betaalpas.
    3. Activeer je creditcard. Bij het activeren vul je het creditcardnummer en de vervaldatum van je creditcard in.
    4. Je kunt je creditcard direct gebruiken.
    5. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig.
    6. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.
    Activeer je creditcard

    Activeer je creditcard met een activatiecode

    Als je mobiele telefoonnummer is geregistreerd, kun je de creditcard ook activeren met een activatiecode.

    • Ben je de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Dan activeer je de creditcard voor jezelf of voor collega’s uit je organisatie.
    • Ben je niet de wettelijk vertegenwoordiger in je organisatie? Neem dan contact op met je wettelijk vertegenwoordiger. Hij kan je creditcard in één minuut voor je activeren.

    Je creditcard activeer je zo

    1. Open de Rabo App en ga naar 'Zelf regelen'. 
    2. Kies 'Creditcard' en selecteer je nieuwe creditcard.
    3. Selecteer 'Verder met activeren'.
    4. Druk op de knop 'sms versturen'.
    5. Je ontvangt een sms met een activatiecode.
    6. Vul de activatiecode in. Hiermee is je creditcard geactiveerd.
    7. Knip de chip van je oude creditcard door. Deze heb je niet meer nodig.
    8. Gebruik je jouw creditcard voor betaaldiensten zoals Paypal? Vul daar dan je nieuwe creditcardgegevens in. Dit geldt ook voor abonnementen die je met je creditcard betaalt.
    Activeer je creditcard

    Veelgestelde vragen

    Creditcard activeren lukt niet, wat moet ik doen?

    Heb je geen activatiecode ontvangen? Dan is je mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend. je kunt deze eenvoudig toevoegen in de Rabo App. 

    1. Open de Rabo App.
    2. Kies 'Profiel'. Dit is het symbool rechtsboven in je scherm
    3. Selecteer je gebruikersnaam en kies daarna 'Contactgegevens wijzigen'.
    4. Vul je mobiele telefoonnummer in. 
    5. Binnen drie dagen is het mogelijk om met een activatiecode je credticard te activeren.

    Nog steeds niet gelukt en ben je de wettelijk vertegenwoordiger van het bedrijf? We helpen je graag op een van onze vestigingen. Vergeet niet je creditcard en je geldige legitimatiebewijs (bijvoorbeeld je paspoort) mee te nemen.

    Zoek een vestiging

    Kan ik mijn zakelijke creditcard direct in het buitenland gebruiken?

    Ja, je kunt met je zakelijke creditcard direct betalen in het buitenland (ook buiten Europa), uiteraard nadat je de businesscard eerst hebt geactiveerd.

    Krijg ik bij een nieuwe creditcard ook een nieuwe pincode?
    Is je oude creditcard stuk of beschadigd? Dan krijg je geen nieuwe pincode bij je nieuwe creditcard. Je kunt gewoon je oude, vertrouwde code blijven gebruiken.Is je oude creditcard verloren of gestolen? Dan heb je een brief gekregen met een nieuwe pincode.
    Kan ik mijn creditcard ook telefonisch activeren?

    Nee, je kunt je zakelijke creditcard niet telefonisch activeren.

    We willen namelijk niet dat iemand misbruik maakt van je creditcard. Daarom vragen we je om je wettelijk vertegenwoordiger in te laten loggen met betaalpas en Rabo Scanner. Telefonisch activeren is minder veilig, omdat we telefonisch niet goed kunnen controleren wie je bent.

    Hoe activeer ik mijn creditcard als ik in het buitenland ben?
    Je kunt je creditcard activeren in Rabo Online Bankieren.Lukt het niet? Ga dan naar je Rabobank zodra je weer in Nederland bent. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen (bijvoorbeeld je paspoort).Ben je voor een lange periode in het buitenland, en kun je daarom niet naar een vestiging komen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

    Neem contact met ons op

    Service en Contact