Zakelijk Financieel Jaaroverzicht ontvangen

In het Financieel Jaaroverzicht vind je de belangrijkste informatie over je zakelijke rekeningen en hypotheken. Handig voor je belastingaangifte. Lees hier wanneer je je jaaroverzicht ontvangt en hoe je je jaaroverzicht bekijkt.

Waar je jouw Financieel Jaaroverzicht vindt

Je jaaroverzicht ontvang je per post uiterlijk in februari (bijv. bij Internetbankieren Professional) en digitaal in januari. Je vindt je digitale overzicht bij je berichten in Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App. 

Financieel Jaaroverzicht downloaden via Rabo Internetbankieren (m.u.v. Professional)

  1. Log in op Rabo Internetbankieren.
  2. Klik op ‘Berichten’ (rechtsboven in je scherm).
  3. Zoek het bericht op.
    De titel van het bericht is 'Uw financieel jaaroverzicht 2018', gevolgd door referentienummer.
  4. Open het bericht.
    Onderaan het bericht staat een link voor het downloaden van het jaaroverzicht:
    'Financieel jaaroverzicht 2018 - kenmerk [nummer].pdf'
  5. Klik op de link om het jaaroverzicht te downloaden.
    Het jaaroverzicht wordt nu gedownload als PDF-bestand.
  6. Open het PDF-bestand op je computer.
  7. Print het geopende PDF-bestand voor een papieren versie.

Financieel Jaaroverzicht downloaden via de Rabo Bankieren app

  1. Open de Rabo Bankieren App.
  2. Kies ‘Contact’ onder in je scherm.
  3. Tik op ‘Berichten’.
  4. Zoek het bericht op.
    De titel van het bericht is 'Uw financieel jaaroverzicht 2018', gevolgd door referentienummer.
  5. Open het bericht.
    Onderaan het bericht staat een link voor het downloaden van het jaaroverzicht:
    'Financieel jaaroverzicht 2018 - kenmerk [nummer].pdf'
  6. Klik op de link om het jaaroverzicht te downloaden.
    Het jaaroverzicht wordt nu gedownload als PDF-bestand.
  7. Open het PDF-bestand op je telefoon.

Hoe je het jaaroverzicht ontvangt: digitaal of per post

Als je Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App gebruikt, krijg je het jaaroverzicht automatisch digitaal in januari. Wil je een sms of e-mail ontvangen als je jaaroverzicht binnen is? Stel dan een Rabo Alert in

In de volgende situaties krijg je het Financieel Jaaroverzicht per post en uiterlijk in februari:

  • Je maakt geen gebruik van Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App.
  • Je maakt gebruik van Rabo Internetbankieren Professional, Rabo Cash Management of van Trade- en Treasury-diensten van de Rabobank.
  • Je organisatie heeft meerdere overeenkomsten voor Rabo Internetbankieren.
  • Je hebt een zakelijke rekening samen met iemand anders (bijvoorbeeld een en/of-rekening), en een van jullie maakt geen gebruik van Rabo Internetbankieren of de Rabo Bankieren App.

Via Rabo Internetbankieren kun je aangeven of je het jaaroverzicht ook per post wilt ontvangen. De digitale ontvangst kun je niet uitzetten. Wijzig je je voorkeur, dan krijg je vanaf volgend jaar je jaaroverzicht op de gekozen manier. 

Stel je voorkeur in

Veelgestelde vragen

Ik heb het Financieel Jaaroverzicht niet ontvangen, wat nu?
  • Gebruik je Rabo Internetbankieren, is het inmiddels februari en heb je het Financieel Jaaroverzicht nog niet ontvangen? Je kunt het overzicht aanvragen via Rabo Internetbankieren. 
  • Ontvang je het Financieel Jaaroverzicht normaal gesproken via de post en is het inmiddels maart? Neem dan contact met ons op
  • Ben je geen klant meer van de Rabobank en wil je nog een Financieel Jaaroverzicht ontvangen? Neem dan contact met ons op 
Ik kan mijn zakelijke Financieel Jaaroverzicht niet openen of downloaden, wat moet ik nu doen?

Vervelend dat het niet lukt! We hebben een aantal tips voor je:

  • Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld financieel-jaaroverzicht.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.
  • Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.
  • Gebruik je Internet Explorer? Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Internetopties’ > ‘Geavanceerd’. Zet een vinkje bij ‘versleutelde pagina’s niet op schijf opslaan’.
  • Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer.
  • Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op
Ik heb informatie nodig die niet in het jaaroverzicht staat, wat nu?

Mis je informatie in je jaaroverzicht? Sommige informatie krijg je op een andere manier:

  • Je ontvangen spaarrente.
  • Je vindt je spaarrente bij de bij- en afschrijvingen van je zakelijke rekening.
  • Informatie over je zakelijke leningen en kredieten. Je vindt deze informatie op je rekeningafschrift. Het gaat bijvoorbeeld om persoonlijke leningen of doorlopende kredieten. 
  • Informatie over beleggingen. Hiervoor krijg je een apart Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille.
  • Informatie over levensverzekeringen. Als je levensverzekeringen hebt bij Interpolis, informeert Interpolis je over deze verzekeringen.
  • Ben je zakelijke én particuliere klant van de Rabobank, dan krijg je hier verschillende jaaroverzichten voor.
  • Informatie over je hypotheken vind je wel gewoon in het Financieel Jaaroverzicht

Heb je rekeningen die op een andere naam staan, bijvoorbeeld een en/of-rekening of een rekening van een ander bedrijf? Dan krijg je voor die rekeningen een apart jaaroverzicht.