Zakelijk Financieel Jaaroverzicht ontvangen

In het Financieel Jaaroverzicht vind je belangrijke informatie over je zakelijke rekeningen en hypotheken. Handig voor je belastingaangifte. Lees hier wanneer je je jaaroverzicht ontvangt en hoe je je jaaroverzicht bekijkt.

Waar vind ik mijn zakelijk Financieel Jaaroverzicht?

Je Financieel Jaaroverzicht ontvang je in januari digitaal en uiterlijk eind februari per post. Je vindt je digitale overzicht in Rabo Internetbankieren (Professional) in 'Uw documenten'.  Ben je ook particulier klant bij ons? Log dan in in beide accounts om al je overzichten te bekijken of downloaden.

Particulier Financieel Jaaroverzicht ontvangen

Financieel Jaaroverzicht downloaden in Rabo Internetbankieren (Professional)

  1. Log in bij Rabo Internetbankieren (Professional)
  2. Kies 'Uw documenten' in de balk bovenin je scherm
  3. Klik links in het overzicht op 'Financieel Jaaroverzicht'
  4. Klik op het bestand om het als PDF-bestand te openen
  5. Sla het PDF-bestand op of print het voor een papieren versie

Dit staat in het Financieel Jaaroverzicht

In het Financieel Jaaroverzicht vind je de gegevens van je:

  • betaal- en spaarrekeningen
  • bouwrekeningen
  • afgegeven bankgaranties
  • vreemde valutarekeningen
  • hypothecaire leningen

Digitaal of per post?

Als je Rabo Internetbankieren of de Rabo App hebt, krijg je het jaaroverzicht automatisch digitaal in januari. Wil je een sms of e-mail ontvangen als je jaaroverzicht binnen is? Stel dan een Rabo Alert in.

In de volgende situaties krijg je het Financieel Jaaroverzicht in februari per post:

  • Je maakt geen gebruik van Rabo Internetbankieren of de Rabo App.
  • Je organisatie heeft geen eigen overeenkomst voor Rabo Internetbankieren.
  • Je hebt een zakelijke rekening samen met iemand anders (bijvoorbeeld een en/of-rekening), en een van jullie maakt geen gebruik van Rabo Internetbankieren of de Rabo App.

Veelgestelde vragen

Ik heb het Financieel Jaaroverzicht niet ontvangen, wat nu?
  • Heb je Rabo Internetbankieren, is het inmiddels maart en heb je het Financieel Jaaroverzicht nog niet ontvangen? Je kunt het overzicht aanvragen via Rabo Internetbankieren. 
  • Heb je geen Rabo Internetbankieren, is het inmiddels maart en heb je het overzicht ook niet per post ontvangen? Neem dan contact met ons op.
  • Ben je geen klant meer van Rabobank en wil je nog een Financieel Jaaroverzicht ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Neem contact met ons op

Ik kan mijn zakelijke Financieel Jaaroverzicht niet openen of downloaden, wat moet ik nu doen?

Probeer het eens met een van de volgende tips:

  • Sla het document op je computer op met een nieuwe titel, bijvoorbeeld financieel-jaaroverzicht.pdf. Open het document daarna vanaf je computer met Adobe Acrobat Reader.
  • Gebruik een ander programma om je internet te openen. Bijvoorbeeld Google Chrome in plaats van Internet Explorer. Probeer het daarna opnieuw.
  • Misschien is er een tijdelijke storing. Probeer het later nog een keer. Mocht het na een paar dagen nog niet lukken, neem dan contact met ons op

Neem contact met ons op

Ik heb informatie nodig die niet in het jaaroverzicht staat, wat nu?

Mis je informatie in je jaaroverzicht? Sommige informatie krijg je op een andere manier:

  • Je ontvangen spaarrente. Je vindt je spaarrente bij de bij- en afschrijvingen van je zakelijke rekening.
  • Informatie over je zakelijke leningen en kredieten. Je vindt deze informatie op je rekeningafschrift. 
  • Informatie over beleggingen. Hiervoor krijg je een apart Jaaroverzicht Beleggingsportefeuille.
  • Ben je een zakelijke én particuliere klant van ons, dan krijg je hier verschillende jaaroverzichten voor.
  • Heb je rekeningen die op een andere naam staan, bijvoorbeeld een en/of-rekening of een rekening van een ander bedrijf? Dan krijg je voor die rekeningen een apart jaaroverzicht.
  • Informatie over je hypothecaire leningen vind je wel in het Financieel Jaaroverzicht. Het kan wel voorkomen dat deze informatie op een van de andere overzichten staat die je van ons ontvangt.
Kan ik het begin- en eindsaldo ook ergens anders vinden?

Ja, je vindt je begin- en eindsaldo hier:

  • in Rabo Internetbankieren: selecteer een betaal- of spaarrekening en klik op ‘Mededelingen’
  • in de app: selecteer een betaal- of spaarrekening en klik op het ‘i-icoon’ naast het saldo. Ga naar ‘Mededelingen’
  • op jouw papieren rekeningafschrift: het eerste afschrift van het jaar, op het laatste blad

Service en Contact