Zakelijke betaalrekening opzeggen

We vinden het jammer dat je je zakelijke betaalrekening wilt opzeggen. Bekijk voordat je opzegt het stappenplan hieronder over waar je rekening mee moet houden als je een zakelijke rekening van de Rabobank opzegt. Je regelt de opzegging vervolgens zelf online.

Wie een zakelijke rekening kan opzeggen

Ben jij de wettelijk vertegenwoordiger van de zakelijke rekening? Dan ben je bevoegd om de opzegging te ondertekenen en het opzegformulier in te vullen.

Soms moeten meerdere mensen tekenen voor het opheffen van een rekening. Bijvoorbeeld bij een vereniging of stichting. Of als dit in de voorwaarden van jouw bedrijfsvorm zo is geregeld. In dat geval ontvang je, nadat je het online opzegformulier hebt ingevuld, nog een schriftelijk ondertekenverzoek op het adres dat bij ons bekend is.

Stappenplan opzeggen zakelijke rekening

Voordat je je zakelijke rekening opzegt, doe je het volgende:

Zakelijke spaarrekening opnieuw koppelen

Check of de betaalrekening die je wilt opzeggen niet meer gekoppeld is aan je zakelijke spaarrekening. Je kunt de spaarrekening koppelen aan een andere zakelijke betaalrekening van de Rabobank. Neem hiervoor contact met ons op.

Zakelijke spaarrekening opzeggen

Heb je geen andere zakelijke betaalrekening waar je de spaarrekening aan kunt koppelen? Dan moet je ook de zakelijke spaarrekening opzeggen. Doe dat vóórdat je de betaalrekening opzegt.

Saldo van je zakelijke betaalrekening op €0 zetten

Zorg dat je geen geld meer op je zakelijke rekening hebt staan. Boek voordat je de rekening opzegt je geld over naar een andere rekening. Of neem het op bij een geldautomaat.

Afschriften en financiele overzichten downloaden

Na het opzeggen van je rekening, kun je niet meer in de geschiedenis van je rekening kijken. Zorg dat je belangrijke overzichten van de rekening, zoals je Financiële Jaaroverzicht, vóór het opzeggen downloadt.

Nieuw rekeningnummer doorgeven

We hebben een ander rekeningnummer nodig om eventueel geld over te maken. Dit rekeningnummer gebruiken we ook om bedragen te incasseren die na het opheffen van je rekening worden afgeschreven. Denk aan kosten of creditcardtransacties.

Andere rekeningen opzeggen

Wil je nog een rekening opzeggen? Vul voor elke rekening een apart opzegformulier in.

Bankpas en creditcard komen te vervallen

Met het opzeggen van je zakelijke betaalrekening, neem je ook afscheid van je bankpas of creditcard. Hiervoor hoef je zelf niets te regelen.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn zakelijke rekening ook telefonisch opzeggen?

Je zegt je zakelijke rekening eenvoudig online op. Als online opzeggen niet mogelijk is, neem dan contact met ons op.

Zeg je rekening online opNeem contact met ons op
Wat gebeurt er met een bedrag dat is overgemaakt naar een opgezegde rekening?

Wij boeken dit bedrag automatisch terug naar de rekening van de opdrachtgever. Mocht de betaling binnenkomen tijdens het opheffen van de rekening, dan maken wij het bedrag over naar het door jou opgegeven IBAN.

Wat gebeurt er met nog openstaande kosten na het opzeggen van mijn rekening?

Bij het opzeggen van je rekening vragen wij je om je nieuwe IBAN of het IBAN van een andere rekening door te geven. Ben je nog kosten aan ons verschuldigd? Dan incasseren wij deze kosten van het door jou opgegeven IBAN.

Wat gebeurt er met producten die gekoppeld zijn aan mijn opgezegde rekening, zoals de Rabo OmniKassa?

Heb je nog een andere zakelijke rekening bij de Rabobank? Dan kun je deze producten gewoon blijven gebruiken. Heb je geen andere zakelijke rekening bij de Rabobank, dan moeten eventuele gekoppelde producten ook worden beëindigd. In het Rabo OmniKassa dashboard kun je zelf al je producten beëindigen. Na beëindiging van alle producten blijft er een “leeg" en kosteloos dashboard over. Deze kun je zelf niet opzeggen. Hiervoor neem je contact op met het Support Team Rabo OmniKassa.

Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Contactgegevens Support Team Rabo OmniKassa

Neem contact met ons op