Wie een zakelijke rekening kan opzeggen
Ben jij de wettelijk vertegenwoordiger van de zakelijke rekening? Dan ben je bevoegd om de opzegging te ondertekenen en het opzegformulier in te vullen.
Soms moeten meerdere mensen tekenen voor het opheffen van een rekening. Bijvoorbeeld bij een vereniging of stichting. Of als dit in de voorwaarden van jouw bedrijfsvorm zo is geregeld. In dat geval ontvang je, nadat je het online opzegformulier hebt ingevuld, nog een schriftelijk ondertekenverzoek op het adres dat bij ons bekend is.
Stappenplan opzeggen zakelijke rekening
Voordat je je zakelijke rekening opzegt, doe je het volgende:
Check of de betaalrekening die je wilt opzeggen niet meer gekoppeld is aan je zakelijke spaarrekening. Je kunt de spaarrekening koppelen aan een andere zakelijke betaalrekening van de Rabobank. Neem hiervoor contact met ons op.
Heb je geen andere zakelijke betaalrekening waar je de spaarrekening aan kunt koppelen? Dan moet je ook de zakelijke spaarrekening opzeggen. Doe dat vóórdat je de betaalrekening opzegt.
Heb je geen andere zakelijke betaalrekening die je in Rabo OmniKassa kunt gebruiken? Zorg dat je geen producten, zoals een Rabo PinBox, meer hebt in Rabo OmniKassa en zeg daarna Rabo OmniKassa op. Doe dit vóórdat je de betaalrekening opzegt.
Zorg dat je geen geld meer op je zakelijke rekening hebt staan. Boek voordat je de rekening opzegt je geld over naar een andere rekening. Of neem het op bij een geldautomaat.
Na het opzeggen van je rekening, kun je niet meer in de geschiedenis van je rekening kijken. Zorg dat je belangrijke overzichten van de rekening, zoals je Financiële Jaaroverzicht, vóór het opzeggen downloadt.
We hebben een ander rekeningnummer nodig om eventueel geld over te maken. Dit rekeningnummer gebruiken we ook om bedragen te incasseren die na het opheffen van je rekening worden afgeschreven. Denk aan kosten of creditcardtransacties.
Wil je nog een rekening opzeggen? Vul voor elke rekening een apart opzegformulier in.
Met het opzeggen van je zakelijke betaalrekening, neem je ook afscheid van je bankpas of creditcard. Hiervoor hoef je zelf niets te regelen.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Contact' en kies 'Bel mijn bank'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer