Bestuurders wijzigen
Wijzigt het bestuur van je organisatie? Geef dit dan eerst door aan de Kamer van Koophandel (KVK). Die voert de bestuurswijziging door en geeft de wijziging daarna door aan ons. Op deze pagina lees je meer.
Geef je wijzigingen eerst door aan de KVK
Geef de bestuurswijziging eerst door aan de KVK. De KVK voert de aanpassing meestal binnen 2 weken door. Daarna geven zij de wijziging door aan ons. Als het nodig is, nemen we contact met je op om de wijziging te bespreken. Je kunt ook zelf contact met ons opnemen.
Bestuurswijziging bij een rechtspersoon
De stappen van een bestuurswissel zijn afhankelijk van je rechtsvorm. Denk aan een bestuurswijziging van een bv, nv, coöperatie, vereniging of stichting.
1. Vertrekkende bestuurder
De vertrekkende bestuurder ontvangt een brief. Deze brief sturen we naar het correspondentieadres van de organisatie. Hiermee informeren we de bestuurder over de wijzigingen.
Als de bestuurder vertrekt, blokkeren we de betaalpassen, creditcards en/of Rabo OnlineKeys op zijn naam. Dit kan gevolgen hebben voor je bankzaken.
2. Nieuwe bestuurder
We sturen de nieuwe bestuurder een brief met een code. Deze brief sturen we naar het correspondentieadres van de organisatie.
3. UBO
Je ontvangt een UBO-formulier (Ultimate Beneficial Owner) als dat nodig is.
4. Financiering
Heb je een zakelijke financiering? Dan kijken we of de bestuurswijziging daar invloed op heeft. Als dat zo is, nemen wij contact met je op.
5. Verzekeringen
Heb je verzekeringen? Dan beoordelen we of de bestuurswijziging daar invloed op heeft. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er andere verzekering passender is in de nieuwe situatie. In dat geval nemen we contact met je op.
6. Machtigingen instellen
Je nieuwe bestuurder of medewerker kan gebruikmaken van Rabo Business Banking Pro. De autorisaties hiervoor stel je zelf in.
Wijziging van de maten of vennoten bij een personenvennootschap
Als het nodig is, nemen we contact op om de wijziging en de vervolgstappen te bespreken. Vaak zijn er documenten nodig die ondertekend moeten worden. Ook kan het zijn dat nieuwe maten of vennoten die nog niet bekend zijn bij ons worden gevraagd om zich (online) te identificeren.
Hebben jullie ook een financiering? Dan duurt de wijziging iets langer. Dat komt omdat we beoordelen wat de gevolgen van de wijziging zijn op de financiering(en).
Niet ingeschreven bij de KVK?
Ben je als instelling, genootschap of vereniging niet ingeschreven bij de KVK? Maar wil je wel een bestuurswijziging doorgeven? Neem dan telefonisch contact met ons op. Wij brengen je in contact met onze collega's van de KVK-desk binnen Rabobank om je verder te helpen.
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.