Financiering nodig door de gevolgen van corona

Je kunt je bedrijf op verschillende manieren beschermen tegen de financiële gevolgen van corona. Bijvoorbeeld door je aan te melden voor de regelingen KKC of BMKB-C van de overheid. Lees hoe de Rabobank jouw bedrijf kan helpen.

Financiering met KKC of BMKB-C aanvragen

Als klant van de Rabobank kun je financiering aanvragen met de regelingen Klein Krediet Corona (KKC) of Borgstellingskrediet Corona (BMKB-C). 

Klein Krediet Corona (KKC)

voor financieringen van € 10.000 tot € 50.000, na uitbreiding maximaal € 250.000 vaste looptijd van 5 jaar 4 procent rente (vast tarief) je hoeft de eerste 12 maanden niet af te lossen overheid staat borg voor 95 procent van de financiering

BMKB-C

voor financieringen van € 10.000 tot € 1,5 miljoen, ongeacht bestaande financieringen looptijd van maximaal 4 jaar indicatie van rente na aanvraag mogelijkheid om eerste 12 maanden niet af te lossen overheid staat borg voor 75 procent van de financiering

KKC of BMKB-C aanvragen in 5 stappen

Via het online aanvraagproces kun je binnen 15 minuten een aanvraag indienen. Als je de online aanvraag start, kom je automatisch terecht bij de regeling die past bij jouw situatie.

  1. Start de online aanvraag en vul in welk bedrag je nodig hebt.
  2. Leg de situatie van je bedrijf uit en deel welke maatregelen je al getroffen hebt.
  3. Upload eenmalig je transactiegegevens van je betaalrekening. Er wordt gekeken naar de transactiegegevens vanaf 1 juni 2019.
  4. Bekijk je indicatieve aanbod. Hier kun je de gegevens eventueel nog aanpassen.
  5. Stuur je aanvraag in. Je ontvangt direct een bevestigingsmail.
Start aanvraag

Andere financiering aanvragen

Mogelijk wil je een andere financiering aanvragen dan een KKC- of BMKB-C lening. Bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • als je totale financieringsbedrag hoger wordt dan € 1,5 miljoen; dan kom je mogelijk in aanmerking voor de GO-regeling
  • als je jouw land- of tuinbouwbedrijf wilt aanmelden voor de BL-regeling
  • als je een investering wilt doen die niets te maken heeft met de gevolgen van corona

In deze gevallen zet je de eerste stap door een reguliere financieringsaanvraag starten.

Start reguliere aanvraag

Belangrijk om te weten

Wanneer hoor ik iets van jullie nadat ik financiering heb aangevraagd?

Als klant van de Rabobank kun je jouw bedrijf via een versneld proces aanmelden voor de BMKB-C regeling. Deze stappen volgen na de online aanvraag:

  1. Bevestigingsmail met verzoek om aanvullende gegevens
    Na het versturen van je aanvraag, ontvang je direct een bevestigingsmail. In deze e-mail vind je de aanvullende gegevens die we nog van je nodig hebben. Probeer deze gegevens snel naar ons op te sturen. Op die manier kunnen we zo snel mogelijk contact met je opnemen om je mogelijkheden te bespreken.
  2. Telefonisch contact om videogesprek in te plannen
    Binnen 5 werkdagen nemen we telefonisch contact met je op om je aanvraag te bespreken.

Lees meer over het videogesprek

Ik wil een krediet om rood te kunnen staan op mijn zakelijke rekening. Kan dat?

De regelingen KKC en BMKB-C worden alleen verstrekt in de vorm van een lening waarvan je een gedeelte boetevrij extra kunt aflossen. De regelingen zijn niet beschikbaar in de vorm van een krediet, waarbij je rood kunt staan op je betaalrekening.

Uitstel van aflossingen van lening of lease

Kan ik uitstel aanvragen van de aflossingsverplichtingen van mijn zakelijke lening(en)?

Als je een financiering hebt bij de Rabobank en verwacht in moeilijkheden te komen bij de aflossing, dan kun je contact met ons opnemen om een oplossing te vinden die past bij je situatie. Neem hiervoor contact op met je accountmanager of met de Rabo Klantenservice via 088-7226666.

Kan ik een betaalpauze aanvragen voor mijn lease-overeenkomst?

Als je een lease-overeenkomst hebt bij de Rabobank en verwacht in moeilijkheden te komen bij de betaling van de leasetermijnen, dan kun je contact met ons opnemen om een oplossing te vinden die past bij je situatie. Neem hiervoor contact op met je accountmanager of met de Rabo Klantenservice via 088-7226666.

Chat met de Rabobank

Contact met de Rabobank

Heb je na het lezen toch nog vragen over de gevolgen van corona voor je bedrijf? Bel dan je accountmanager op zijn mobiele telefoon.

Lukt dit niet, bel dan met onze adviseurs bij de Rabo Klantenservice via 088-7226666. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.