Financiering nodig door de gevolgen van corona

Je kunt je bedrijf op verschillende manieren beschermen tegen de financiële gevolgen van corona. Bijvoorbeeld door je aan te melden voor de regelingen KKC of BMKB-C van de overheid. Lees hoe de Rabobank jouw bedrijf kan helpen.

Financiering met KKC of BMKB-C aanvragen

Als klant van de Rabobank kun je financiering aanvragen met de regelingen Klein Krediet Corona (KKC) of Borgstellingskrediet Corona (BMKB-C). 

KKC of BMKB-C aanvragen in 5 stappen

Via het online aanvraagproces kun je binnen 15 minuten een aanvraag indienen. Als je de online aanvraag start, kom je automatisch terecht bij de regeling die past bij jouw situatie.

  1. Start de online aanvraag en vul in welk bedrag je nodig hebt.
  2. Leg de situatie van je bedrijf uit en deel welke maatregelen je al getroffen hebt.
  3. Upload eenmalig je transactiegegevens van je betaalrekening. Er wordt gekeken naar de transactiegegevens vanaf 1 juni 2019.
  4. Bekijk je indicatieve aanbod. Hier kun je de gegevens eventueel nog aanpassen.
  5. Stuur je aanvraag in. Je ontvangt direct een bevestigingsmail.
Start aanvraag

Andere financiering aanvragen

Mogelijk wil je een andere financiering aanvragen dan een KKC- of BMKB-C lening. Bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • als je totale financieringsbedrag hoger wordt dan € 1,5 miljoen; dan kom je mogelijk in aanmerking voor de GO-regeling
  • als je jouw land- of tuinbouwbedrijf wilt aanmelden voor de BL-regeling
  • als je een investering wilt doen die niets te maken heeft met de gevolgen van corona

In deze gevallen zet je de eerste stap door een reguliere financieringsaanvraag te starten.

Start reguliere aanvraag

Belangrijk om te weten

Wanneer hoor ik iets van jullie nadat ik financiering heb aangevraagd?

Als klant van de Rabobank kun je jouw bedrijf in 15 minuten online aanmelden voor de regelingen KKC en BMKB-C. Kom je in aanmerking? Dan ontvang je een indicatief rente-aanbod. Deze stappen volgen nadat je het aanbod hebt geaccepteerd.

  1. Bevestigingsmail met verzoek om aanvullende gegevens
    Na het versturen van je aanvraag, ontvang je direct een bevestigingsmail. In deze e-mail vind je de aanvullende gegevens die we nog van je nodig hebben. Probeer deze gegevens snel naar ons op te sturen. Op die manier kunnen we zo snel mogelijk contact met je opnemen om je mogelijkheden te bespreken.
  2. Telefonisch contact om videogesprek in te plannen
    Binnen 5 werkdagen nemen we telefonisch contact met je op om je aanvraag te bespreken.
Ik wil een krediet om rood te kunnen staan op mijn zakelijke rekening. Kan dat?

De regelingen KKC en BMKB-C worden alleen verstrekt in de vorm van een lening waarvan je een gedeelte boetevrij extra kunt aflossen. De regelingen zijn niet beschikbaar in de vorm van een krediet, waarbij je rood kunt staan op je betaalrekening.

Uitstel van aflossingen van lening of lease

Kan ik uitstel aanvragen van de aflossingsverplichtingen van mijn lening(en)?

Als je een zakelijke lening bij Rabobank hebt en merkt dat je in de knel komt bij de aflossing, kun je een aanvraag voor uitstel van aflossing indienen. Dit doe je in onze online omgeving voor financiële hulp. Vervolgens bekijken wij of uitstel van aflossing in jouw situatie mogelijk is. Je komt hier dus niet automatisch voor in aanmerking.

Lees hoe je uitstel van aflossing aanvraagt

Kan ik een betaalpauze aanvragen voor mijn lease-overeenkomst?

Heb je een lease bij de Rabobank en kom je in de knel bij de maandelijkse betalingen? Neem dan contact op met een accountmanager van je eigen Rabobank. Samen gaan we op zoek naar een oplossing die past bij je situatie.

Chat met de Rabobank

Contact met de Rabobank

Heb je na het lezen toch nog vragen over de gevolgen van corona voor je bedrijf? Bel dan je accountmanager op zijn mobiele telefoon.

Lukt dit niet, bel dan met onze adviseurs bij de Rabo Klantenservice via 088-7226666. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.