Rabo Impactlening
Met de Rabo Impactlening geven wij een rentekorting aan bedrijven en organisaties die ondernemen met een duurzame of maatschappelijke impact. Speciaal voor duurzame koplopers en ondernemers in de zorg- en onderwijssector.
Voor welke rentekorting kom ik in aanmerking?
Hoe kan ik een impactlening aanvragen?
De eerste stap naar de impactlening is de aanvraag van een zakelijke lening. Deze kun je online aanvragen tot € 1 miljoen. Wil je meer lenen? Maak dan een afspraak. Tijdens het financieringsgesprek kijk je samen met je Rabobank of je in aanmerking komt voor de impactlening. De rentekorting verrekenen we in je offerte.

Deze duurzame ondernemers gingen je voor
De eerste duurzame koploper die gebruikmaakte van de Rabo Impactlening was de Verspillingsfabriek. Mede dankzij het gunstige tarief van de impactlening konden zij hun doelen verwezenlijken. Ook duurzame eierproducent Kipster ontving een impactlening die er voor zorgde dat hun concept verder uitgebreid kon worden. Ben je benieuwd welke ondernemers nog meer een volgende stap hebben kunnen zetten met de Rabo Impactlening? Bekijk de infographic en lees meer over hun duurzame ambities.
Wat zijn de kosten van de impactlening?
De kosten van de impactlening zijn hetzelfde opgebouwd als die van een reguliere zakelijke lening. Je Rabobank adviseur kan je daar meer over vertellen. Omdat je je op duurzaam of sociaal-maatschappelijk vlak inzet, krijg je een rentekorting. Aan deze regeling zijn geen aanvullende kosten verbonden.
Voorwaarden
Het bedrag dat beschikbaar is voor de kortingsregeling is beperkt. Als dat bedrag op is, kan Rabobank geen impactlening meer verstrekken. Er komen regelmatig nieuwe bedragen beschikbaar. Het moment van aanvragen is mede bepalend of de korting kan worden toegekend. Neem voor meer informatie contact op met je Rabobank.
Gedragscode Kleinzakelijke Financiering
Rabobank wil haar dienstverlening aan kleinzakelijke klanten continu verbeteren. Daarom hebben we ons verbonden aan de Gedragscode Kleinzakelijke Financiering van de Nederlandse Vereniging van Banken.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.