Een betaalverzoek aanmaken
Je kunt op twee manieren een betaalverzoek maken in de Rabo App.
Zelf het bedrag bepalen
- Open de app en log in.
- Klik linksboven op ‘Betaalverzoek’.
- Vul het bedrag in dat je wilt ontvangen (maximaal € 750). Laat het invulveldleeg als de ontvanger zelf het bedrag mag bepalen.
- Geef een omschrijving, bijvoorbeeld ‘Etentje’.
- Verstuur je betaalverzoek via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, andere social media, QR-code of e-mail. De ontvanger hoeft geen klant te zijn van de Rabobank.
Een bedrag splitsen
Als je allemaal hetzelfde bedrag betaalt, kies je voor het splitsen van een bedrag.
- Open de Rabo App en klik op de desbetreffende betaalrekening.
- Zoek in de rekening naar de afschrijving en klik hierop.
- Klik onderaan op 'Stuur betaalverzoek'.
- Controleer het aantal personen.
- Deel het betaalverzoek.
Waar staan verstuurde betaalverzoeken?
Je vindt verstuurde betaalverzoeken terug in de Rabo App. Ga in de Rabo App naar ‘Overzicht'. Onderaan bij ‘Betaalverzoeken’ staan je betaalverzoeken. In dit overzicht kun je zien of een betaalverzoek betaald is of nog open staat. De verstuurde betaalverzoeken worden maximaal 2 jaar bewaard.