Help onze dienstverlening te verbeteren

Geef ons je feedback

Soms gaat er iets mis en ben je niet tevreden met onze dienstverlening. Dit vinden we erg vervelend. Laat ons weten wat je klacht is, dan zoeken we samen naar een oplossing. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op.

Dien hier een klacht in
Lees meer over het indienen van een klacht (PDF)

Dit doen wij met je feedback

Lees hieronder welke aanpassingen we gedaan hebben aan de hand van vragen, klachten of tips van onze klanten.

Zelf je bankpas deblokkeren

Is je bankpas geblokkeerd omdat je bijvoorbeeld drie keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd? Dan hoef je niet meer naar kantoor om deze blokkade op te heffen. Je regelt het vanaf nu zelf via de Rabo App. Zo kun je op ieder moment en waar je ook bent je pas deblokkeren.

Klachtbehandeling verbeterd

We hebben het makkelijker gemaakt om een klacht in te dienen, doordat deze pagina op onze website is vernieuwd. Je kunt online een klacht doorgeven. Deze komt nu meteen bij de juiste medewerker binnen. Onze medewerkers hebben meer ruimte gekregen om samen met jou naar een passende oplossing te zoeken. Wij analyseren alle klachten om hiervan te leren en zo onze dienstverlening te verbeteren. Op deze pagina lees je ook welke verbeteringen wij pas geleden hebben doorgevoerd na feedback van onze klanten.

Betalingen over langere periode terugzoeken

Uiterlijk 31 augustus 2016 kun je online bij- en afschrijvingen van je betaalrekening terugzoeken tot 1 september 2010. Al je betalingen vanaf 1 september 2010 staan dan in Rabo Internetbankieren. Tot nu toe kon je maar 15 maanden terugkijken. Als je je betaalrekening(en) hebt geopend na 1 september 2010, dan kun je terugkijken tot het moment waarop je de rekening opende.

Meer informatie over deze wijziging in je transactieoverzicht

Duidelijke informatie over advies en advieskosten bij pensioenadvies

Klanten gaven aan dat onze informatie over de kosten bij pensioenadvies op Rabobank.nl niet duidelijk was.

Onze aanpassing

De kosten van een adviesgesprek over pensioen worden nu helder uitgelegd op onze site. Daarnaast is informatie toegevoegd over de kosten van advies tijdens de looptijd.

Meer over je advies over je inkomen voor later of je vrijvallende lijfrente

Snellere uitkering bij fraude met pas en/of pincode

Klanten die slachtoffer waren van fraude met pas en/of pincode moesten vaak erg lang wachten op de uitkering van het schadebedrag.

Onze aanpassing

Als blijkt dat de pas en/of pincode door criminelen is ontfutseld, dan wordt het schadebedrag binnen 5 werkdagen uitgekeerd. De schade wordt niet vergoed als de pincode in vertrouwen aan iemand is meegegeven.

Duidelijke informatie over de levering van contant geld

Bij een bestelling van contant geld kregen klanten een dag van ophalen door. Het geld lag soms echter al eerder klaar op de bank. Ook kon de bestelling niet geannuleerd worden.

Onze aanpassing

Als je contant geld bestelt, laten wij je exact weten vanaf welke dag de bestelling klaarligt. Ook kun je de bestelling annuleren, bijvoorbeeld als je het geld toch niet nodig hebt.

De Rabo App blijft zich vernieuwen

Wij verbeteren de Rabo App continu. Uiteraard doen wij ons best om dat zo goed mogelijk te doen, maar het kan natuurlijk altijd beter. Daarom horen wij graag wat je van de app vindt.

Feedback op de Rabo App

Om feedback van zo veel mogelijk gebruikers te krijgen, hebben we de mogelijkheid om feedback te geven op een goed vindbare plek gezet in zowel de iOS-versie van de app als de Android-versie.

Ben je enthousiast over de app? Dan vinden we het uiteraard leuk als je dat ook met de rest van de wereld deelt. Daarom vragen we je om de app ook te beoordelen in de App Store*.

*Voor het vragen van deze beoordeling maken we gebruik van de standaard dienst van Apple waarmee je eenvoudig een sterrenbeoordeling kunt geven zonder de app te verlaten. Bij deze dienst bepaalt Apple of het beoordelingsvenster wordt getoond, dit kan tot maximaal drie keer per jaar. Als de gebruiker al een beoordeling heeft achtergelaten, kan het beoordelingsvenster niet nogmaals worden getoond. In de instellingen van de iPhone (vanaf iOS 11) kan de gebruiker zelf bepalen of beoordelingsvensters getoond mogen worden door apps. Lees meer over deze dienst op de Apple-website voor ontwikkelaars.

Meer over de Rabo App