Betaalpas deblokkeren

Vaak deblokkeer je je betaalpas gewoon zelf. Bijvoorbeeld als je hem zelf hebt geblokkeerd omdat je hem kwijt was. Of als je te vaak een verkeerde pincode intoetste. We leggen voor verschillende situaties uit hoe je dat doet.

Betaalpas bewust zelf geblokkeerd

Heb je je geblokkeerde pas weer teruggevonden? Dan deblokkeer je deze zelf als je kunt inloggen zonder de geblokkeerde betaalpas.

Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

Ga naar ‘Service’

Kies 'Betaalpas blokkeren' onder 'Snel naar'

Verzet het schuifje zodat dit groen is

Je kunt je betaalpas direct weer gebruiken

Inloggen zonder betaalpas

Als je de Rabo App niet gebruikt en je niet zonder Rabo Scanner kunt inloggen, neem dan contact met ons op om je betaalpas te deblokkeren.

Neem contact met ons op

Weet je niet zeker of je betaalpas geblokkeerd is?

Dit kun je zelf controleren door je betaalpas in de Rabo Scanner te steken. Als je pas geblokkeerd is zie je hier een melding over. Geen melding maar wel een probleem? Dan krijg je na het inloggen waarschijnlijk een foutcode te zien. Zoek deze op via de link ‘Zoek mijn foutcode’ hieronder.

Zoek mijn foutcode

Creditcard of mobiele betaalpas deblokkeren

Je creditcard deblokkeer je op bijna dezelfde manier als je betaalpas. Lees er alles over op de pagina ‘Creditcard deblokkeren’.

Je mobiele pas blokkeer je door de toestelregistratie te verwijderen. Bij een nieuw toestel moet je deze dus opnieuw registreren om te ‘deblokkeren’. Heb je te vaak een verkeerde code ingetoetst? Maak dan een nieuwe code aan via 'Service', onder ‘Mobiel betalen’. Hier heb je een Rabo Scanner voor nodig.

Creditcard deblokkerenOver Rabo Wallet

Nieuwe betaalpas activeren

Je hebt een nieuwe betaalpas gekregen, maar hij doet het niet. Geen paniek, waarschijnlijk moet je de nieuwe betaalpas alleen nog activeren. Kies ‘Betaalpas activeren’ om te lezen hoe je dat doet.

Betaalpas activeren

Veelgestelde vragen

Hoe deblokkeer ik mijn betaalpas in de Rabo App?

Heb je je betaalpas tijdelijk geblokkeerd? Je deblokkeert je pas zelf snel in de Rabo App:

Log in in de Rabo App Ga naar 'Service' en dan naar 'Betaalpas' Kies 'Pas blokkeren' Verplaats het schuifje van wit naar groen

In internetbankieren volg je dezelfde stappen.

Betaalpas deblokkeren
Ik krijg een foutmelding te zien. Is dat een blokkade?

Meestal niet. De meeste foutcodes los je eenvoudig zelf op. Zoek je code op in de tool op onderstaande pagina, en volg de bijbehorende instructies.

Zoek mijn foutcode
Hoe deblokkeer ik mijn betaalpas zonder Rabo Scanner?

Dit kan op verschillende manieren:

Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via internetbankieren deblokkeren. Ga naar ‘Betaalpas’ onder 'Service' en kies ‘Pas deblokkeren’. Gebruik je de Rabo App? Dan kun je via de app deblokkeren. Ga naar 'Service' en kies 'Pas deblokkeren'. Gebruik je tweede Rabobank betaalpas om in te loggen en je andere pas te deblokkeren. Let op: Er is altijd maar één betaalpas gekoppeld aan internetbankieren. Ben je deze betaalpas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.

Neem contact met ons op