Betaalpas blokkeren

Als je pas kwijt of gestolen is, wil je het liefst snel je betaalpas blokkeren. We vertellen je hier wat je het beste kunt doen.

Direct tijdelijk blokkeren

Je kunt je betaalpas online tijdelijk blokkeren. Terwijl je in alle rust uitzoekt wat er met je pas is gebeurd, weet je zeker dat niemand anders er ondertussen misbruik van kan maken.

Inloggen

Log in in internetbankieren of de Rabo App

Ga naar 'Service'

Kies 'Betaalpas blokkeren' onder 'Snel naar'

Verplaats het schuifje zodat het wit is

De blokkade gaat direct in. Betaalpas teruggevonden? Dan kun je met hetzelfde schuifje deblokkeren.

Definitief blokkeren: nieuwe betaalpas

Als je betaalpas gestolen is, of als je zeker weet dat je hem kwijt bent, vraag je een nieuwe aan. We blokkeren een verloren of gestolen betaalpas dan direct voor je. Belangrijk: als je eenmaal een nieuwe pas hebt aangevraagd, kun je de oude pas niet meer deblokkeren als je hem tóch terugvindt. Wacht dan op de nieuwe betaalpas.

Betaalpas aanvragen

Onze betaalpassen hebben een nieuw uiterlijk

Vanaf 1 december 2021 zien nieuwe betaalpassen er anders uit. Lees meer over het nieuwe design.

Nieuw design betaalpas

Betaalpas deblokkeren

Heb je je geblokkeerde betaalpas toch weer teruggevonden? Fijn! Als je hem tijdelijk hebt geblokkeerd, kun je hem ook zelf deblokkeren. Hoe je dit doet, vind je op de pagina 'Betaalpas deblokkeren' via de knop hieronder.

Meer over betaalpas deblokkeren

Veelgestelde vragen

Hoe blokkeer ik mijn betaalpas in de Rabo App?

Je blokkeert je betaalpas zelf snel tijdelijk in de Rabo App:

  1. Log in in de Rabo App
  2. Ga naar Zelf regelen
  3. Selecteer 'Betaalpas'
  4. Kies 'Pas blokkeren'
  5. Verplaats het schuifje van groen naar wit

In internetbankieren volg je dezelfde stappen.

Betaalpas blokkeren
Hoe blokkeer ik mijn betaalpas zonder Rabo Scanner?

Dit kan op verschillende manieren:

Als je inloggen zonder Rabo Scanner al hebt ingesteld en je browser of toestel hebt geregistreerd, kun je via Rabo Online Bankieren blokkeren. Ga naar ‘Betaalpas’ onder Zelf regelen en kies ‘Pas blokkeren’.
Gebruik je de Rabo App? Dan kun je via de app blokkeren. Ga naar 'Zelf regelen' en kies 'Pas blokkeren'. Gebruik je tweede Rabobank betaalpas om in te loggen en je andere pas te blokkeren. Let op: Er is altijd maar één pas gekoppeld aan internetbankieren. Ben je deze pas kwijt? Dan is dit niet mogelijk.
Ik heb een betaalpas van de Rabobank gevonden. Wat moet ik doen?

Heel fijn dat je wilt helpen! Neem even contact met ons op, dan kunnen wij de eigenaar helpen en de betaalpas blokkeren.

Neem contact met ons op
Ik herken een afschrijving niet, maar ik ben mijn betaalpas niet kwijt. Moet ik mijn betaalpas blokkeren?

Neem even contact met ons op. Samen kunnen we kijken we wat er aan de hand is, en of je betaalpas of rekening geblokkeerd moet worden.

Neem contact met ons opMeer over fraude en misbruik
Moet ik na het blokkeren zelf een nieuwe betaalpas aanvragen?

Is je betaalpas echt kwijt of gestolen? Vraag dan een nieuwe aan. Wij blokkeren dan je oude pas. Je hoeft in dat geval niet los je betaalpas te blokkeren.

Nieuwe betaalpas aanvragen
Waarom kan ik niet inloggen met mijn extra betaalpas, om mijn betaalpas te blokkeren?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat de betaalpas niet gekoppeld is aan internetbankieren. Je krijgt dan foutcode 942 te zien op je Rabo Scanner. Deze betaalpas kun je niet gebruiken om mee in te loggen.

Log op een andere manier in of gebruik de app.

Andere foutcodes bekijken
Wat moet ik doen als mijn betaalpaspas/portemonnee/tas gestolen is?

Blokkeer al je gestolen pasjes, ook je creditcard. Is je telefoon ook gestolen? Verwijder dan ook je toestelregistratie in Rabo Online Bankieren. Doe altijd aangifte bij de politie. Lukt blokkeren niet, of heb je ergens anders hulp bij nodig? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.

Creditcard blokkerenNeem contact met ons op

Neem contact met ons op