Vermoeden misbruik of fraude betaalpas
Heb je het idee dat er misbruik is gemaakt van je betaalpas? Of zie je op je bankrekening iets wat niet klopt? Voorkom verder misbruik en blokkeer zo snel mogelijk je pas. Dit kan tijdelijk, zodat je rustig kunt uitzoeken wat er aan de hand is. Ben je zeker van misbruik van je betaalpas? Blokkeer je pas dan blijvend.
Blokkeer je betaalpas tijdelijk online of in de app
Je betaalpas blokkeer je tijdelijk het snelst in de Rabo App. Dit kan op elk moment. Dus ook als je ‘s nachts ligt te piekeren of iets raars hebt gemerkt tijdens het pinnen. Gebruik je de app nog niet? Blokkeer je pas dan tijdelijk in internetbankieren.
Als er iets mis is
Is het tijdelijk blokkeren gelukt? Dan kun je een moment nemen om uit te zoeken wat er aan de hand is. Misschien kun je die onbekende afschrijving toch verklaren. Klopt er echt iets niet? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar wat er precies is gebeurd.
Deblokkeer je betaalpas
Is de kust veilig en valt het allemaal mee? Dan kun je de tijdelijk geblokkeerde betaalpas deblokkeren. Hierna betaal je meteen weer met je eigen pas en pincode.
Betaalpas blijvend blokkeren
In sommige situaties is het verstandig om je betaalpas blijvend te blokkeren. Bijvoorbeeld als iemand je pincode weet of als je de situatie écht niet vertrouwt. Als je kiest voor blijvend blokkeren, is je pas niet meer te gebruiken. Knip deze door en gooi hem in de afvalbak voor het plastic. We sturen je automatisch een vervangende betaalpas toe. Binnen drie werkdagen ontvang je de pas én een nieuwe pincode per post, in aparte enveloppen.
Geld opnemen zonder betaalpas
We kunnen ons voorstellen dat je geld nodig hebt als je betaalpas tijdelijk is geblokkeerd of als je op een nieuwe pas wacht. Gelukkig kun je bij Rabobank ook zonder pas geld opnemen of betalen.
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer