Fraude of misbruik van je creditcard
Hè nee, ben je altijd zo voorzichtig en is het nu toch gebeurd. Iemand heeft jouw creditcardgegevens achterhaalt. Of dat vermoeden heb je in ieder geval. Blokkeer dan eerst je kaart online of neem direct contact met ons op. De rest komt later.
Direct je creditcard blokkeren
Je RaboCard of Rabo GoldCard blokkeren doe je eenvoudig in de Rabo App of internetbankieren.
Neem contact met ons op
Lukt het niet om zelf je creditcard te blokkeren, bel dan met de Creditcard Service Desk van Rabobank op +31 88 722 67 77 (24 uur per dag, 7 dagen per week). Dan blokkeren wij direct je creditcard. Zodra je card is geblokkeerd, kan een ander er niks mee. Je krijgt meteen advies of je het beste alleen een nieuwe pincode aanvraagt of een nieuwe creditcard.
Fraude of misbruik melden
Heeft iemand met jouw creditcard betaald zonder jouw toestemming? Of zie je op het afschrift van je creditcard een bedrag dat onterecht is afgeschreven? Bel ons dan op +31 88 722 67 77 (24 uur per dag, 7 dagen per week).
Wij proberen voor je uit te zoeken wat er precies is gebeurd. We kijken daarbij ook of je recht hebt op een terugbetaling door de verkoper of in aanmerking komt voor een vergoeding van ons.
Wil je meer weten over een vergoeding na fraude, misbruik of een onterechte afschrijving? Lees dan onze voorwaarden voor betalen en online diensten.
Veilig betalen met je creditcard
Voorkom fraude en misbruik en ga veilig met je creditcard om. Bekijk onze tips.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.