Incasso tegenhouden of terugboeken (storneren)
Je hebt je abonnement al lang opgezegd, maar toch wordt het nog steeds afgeschreven. Dat wil je niet. Bij een automatische incasso kun je dit bedrag achteraf terugboeken. Dat heet storneren. Bij een periodieke overboeking kan dat helaas niet. Lees meer over wat je kunt doen.
Wat is een automatische incasso?
Bij een automatische incasso geef je een bedrijf toestemming om geld van je rekening af te schrijven. Dit kan een eenmalige afschrijving zijn of een betaling die elke maand terugkomt. Een voorbeeld hiervan is je sportschoolabonnement.
Je kunt een automatische incasso vooraf tegenhouden en achteraf terugboeken.
Automatische incasso tegenhouden
Ontdek je net voordat een bedrijf een bedrag afschrijft dat er iets niet klopt? Houd de incasso dan tegen. Tegenhouden kan tot en met de werkdag vóór afschrijving. Net te laat? Boek dan de incasso terug. Dit heet storneren.
Log in in internetbankieren of de Rabo App
Automatische incasso blijvend stoppen
Is het een doorlopende automatische incasso die blijvend moet stoppen? Neem dan contact op met het bedrijf dat de afschrijving doet. Krijg je geen contact of denk je dat je wordt opgelicht? Blokkeer het bedrijf dan helemaal.
Automatische incasso terugboeken (storneren)
Is de onterechte incasso al van je rekening afgeschreven? Een automatische incasso kun je tot 8 weken na de afschrijving storneren. Storneren betekent dat je het afgeschreven bedrag terugboekt naar jouw rekening. Is de incasso langer dan 8 weken, maar korter dan 13 maanden geleden afgeschreven? Neem dan contact met ons op.
Log in in internetbankieren of de Rabo App
Als je de incasso hebt teruggeboekt, kun je dit niet meer ongedaan maken.
Ingeplande (periodieke) overboeking terugboeken
In internetbankieren of de Rabo App kun je zelf een overboeking inplannen. Dit kan eenmalig of herhalend. Dat laatste noemen we een periodieke overboeking. Als een (periodieke) overboeking is afgeschreven, kun je deze niet meer terugboeken. Wil je je geld terug? Neem dan contact op met de ontvanger.
Veelgestelde vragen
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.
Of kies hier het gewenste nummer