Overboeking of incasso stopzetten of wijzigen
Wil je een periodieke overboeking of automatische incasso stopzetten? Dit doe je zelf in internetbankieren of de Rabo App.
Zo wijzig of stop je een periodieke overboeking
Heb je zelf een periodieke overboeking ingesteld? Deze vind je terug in 'Toekomst'.
Log in in internetbankieren of de Rabo App
Onderteken de wijziging of geef akkoord voor het verwijderen van de opdracht
Een incassomachtiging intrekken
Ben je het niet eens met een doorlopende automatische incasso? Neem dan eerst contact op met het bedrijf dat het bedrag bij je afschrijft. Eventueel houd je de komende incasso tegen met een rode kaart. Je trekt daarmee je machtiging in. Print de kaart, vul de gegevens in en stuur hem naar het bedrijf dat incasseert.
Een Digitale Incassomachtiging trek je in via de website van dat bedrijf.
Incasso blokkeren
Als een bedrijf ondanks de rode kaart weer geld van je rekening afschrijft, storneer dan de afgeschreven incasso en stel een incassoblokkade in. Je blokkeert incasso's met een blokkadelijst of goedkeuringslijst. Deze stel je in in internetbankieren of de Rabo App.
Als je een bedrijf of land op de blokkadelijst zet, mogen zij geen geld incasseren. Je kunt ook incasso’s uit bepaalde landen blokkeren.
Met de goedkeuringslijst bepaal je welk bedrijf wel geld van je rekening mag afschrijven. Alle andere bedrijven zijn standaard geblokkeerd. Voor iedere nieuwe incasso moet je een bedrijf eerst goedkeuren.
Een geplande incasso eenmalig tegenhouden
Is een incasso nog niet afgeschreven en is dat ook niet de bedoeling? Weiger dan de incasso voordat hij is afgeschreven. Dit doe je bijvoorbeeld als je het bedrijf niet kent, of de incasso om een andere reden niet terecht is.
Hulp nodig?
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.