Creditcard blokkeren

Is je creditcard gestolen, verloren of werkt hij niet meer? Volg onderstaande stappen en je hebt binnenkort weer een werkende RaboCard of Rabo GoldCard in je portemonnee.

Je creditcard tijdelijk blokkeren

Ben je je creditcard kwijt, maar denk je hem nog terug te vinden? Blokkeer je creditcard dan tijdelijk via internetbankieren of de Rabo App. Zo weet je zeker dat anderen je creditcard niet kunnen gebruiken.

Vind je je creditcard niet terug, vraag dan gratis een nieuwe aan. Je krijgt de nieuwe creditcard binnen enkele dagen in de brievenbus. Je krijgt ook een aparte brief met je nieuwe pincode.

Let op: Gebruik je deze creditcard voor abonnementen of apps? Dan worden de betaalopdrachten daarvoor niet meer verwerkt zolang je creditcard tijdelijk is geblokkeerd.

Creditcard deblokkeren

Heb je je creditcard tijdelijk geblokkeerd en weer teruggevonden? Deblokkeer de creditcard in internetbankieren of de Rabo App en je kunt hem direct weer gebruiken. Doe dit alleen als je zeker weet dat niemand anders je creditcardgegevens heeft.

Je creditcard definitief blokkeren

Is je creditcard gestolen? Blokkeer je creditcard definitief en je ontvangt een nieuwe creditcard. Dit gaat het snelst via de Rabo App. Direct blokkeren is belangrijk, want zo weet je zeker dat anderen je creditcard niet gebruiken. Je krijgt de nieuwe creditcard binnen enkele dagen in de brievenbus. Je krijgt ook een aparte brief met je nieuwe pincode.

Let op: Gebruikte je deze creditcard voor abonnementen of apps? Dan worden de betaalopdrachten daarvoor niet meer verwerkt zodra je creditcard is geblokkeerd. Wanneer je je nieuwe creditcard ontvangt, vul je de nieuwe creditcardgegevens in bij je abonnementen en apps. Vanaf dat moment worden je afschrijvingen weer verwerkt.

Nieuwe creditcard aanvragen

Is je creditcard stuk? Vraag een nieuwe creditcard aan. Dit gaat het snelst via de Rabo App. Je hoeft je kapotte creditcard niet te blokkeren. Je krijgt de nieuwe creditcard binnen enkele dagen in de brievenbus. Je blijft dezelfde pincode gebruiken.

Let op: Is je creditcard niet stuk, maar gestolen of kwijt, blokkeer dan wel eerst je creditcard.

Veelgestelde vragen

phone

Hulp nodig?

Bellen

Bel met één van onze medewerkers

Heb je de Rabo App?

Bel ons dan met de app. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.

Of kies hier het gewenste nummer