Uw bankpas kwijt, gestolen of kapot?

U kunt het snelst via de bankieren app uw pas (tijdelijk) blokkeren en indien nodig een nieuwe aanvragen.

Uw bankpas kwijt?

Denkt u hem nog terug te vinden?
U kunt uw verloren bankpas ook tijdelijk blokkeren als u nog naar de pas aan het zoeken bent. Blokkeer uw pas tijdelijk en deblokkeer de pas als u hem heeft teruggevonden. Dat is via de Rabo Bankieren App snel geregeld en u weet zeker dat er met uw pas niet betaald wordt.

Bankpas tijdelijk blokkeren via de Rabo Bankieren App

Bent u hem echt kwijt?
Blokkeer uw pas en vraag een nieuwe aan.

Pas blokkeren/nieuwe pas aanvragen met de app
U blokkeert en vraagt een nieuwe bank pas het snelst aan in de Rabo Bankieren App*. Dat kan 24 uur per dag en is in 1 minuut geregeld. U heeft hiervoor geen Rabo Scanner en bankpas nodig.

*U moet de app al wel gebruiken, bij het downloaden en installeren van de app heeft u uw bankpas nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via de Rabo Bankieren App

Pas blokkeren/nieuwe pas aanvragen via uw computer
Gebruikt u geen Rabo Bankieren App voor uw bankzaken, dan kunt u ook online via Rabo Internetbankieren uw pas blokkeren en een nieuwe aanvragen. Kunt u nog niet inloggen zonder Rabo Scanner? Dan heeft u daarbij wel een werkende bankpas van bijvoorbeeld een andere rekening en een Rabo Scanner nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via Rabo Internetbankieren

Uw bankpas gestolen?

U wilt natuurlijk niet dat iemand misbruik maakt van uw bankpas. In één handeling wordt uw bankpas geblokkeerd en vraagt u een nieuwe aan.

Pas blokkeren/nieuwe pas aanvragen met de app
U blokkeert en vraagt een nieuwe bank pas het snelst aan in de Rabo Bankieren App*. Dat kan 24 uur per dag en is in 1 minuut geregeld. U heeft hiervoor geen Rabo Scanner en bankpas nodig.

*U moet de app al wel gebruiken, bij het downloaden en installeren van de app heeft u uw bankpas nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via de Rabo Bankieren App

Pas blokkeren/nieuwe pas aanvragen via uw computer
Gebruikt u geen Rabo Bankieren App voor uw bankzaken, dan kunt u ook online via Rabo Internetbankieren uw pas blokkeren en een nieuwe aanvragen. Kunt u nog niet inloggen zonder Rabo Scanner? Dan heeft u daarbij wel een werkende bankpas van bijvoorbeeld een andere rekening en een Rabo Scanner nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via Rabo Internetbankieren

Uw bankpas is kapot?

Is uw pas kapot dan kunt u hier een nieuwe aanvragen. De bankpas wordt niet geblokkeerd.

Nieuwe bankpas aanvragen met de app
U vraagt de pas het snelst aan in de Rabo Bankieren App*. Dat kan 24 uur per dag en is in 1 minuut geregeld. U heeft hiervoor geen Rabo Scanner en bankpas nodig.

*U moet de app al wel gebruiken, bij het downloaden en installeren van de app heeft u uw bankpas nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via de Rabo Bankieren App

Nieuwe pas aanvragen via uw computer
Gebruikt u geen Rabo Bankieren App voor uw bankzaken, dan kunt u ook online via Rabo Internetbankieren uw pas blokkeren. Kunt u nog niet inloggen zonder Rabo Scanner? Dan heeft u daarbij wel een werkende bankpas van bijvoorbeeld een andere rekening en een Rabo Scanner nodig.

Blokkeren en nieuwe pas aanvragen via Rabo Internetbankieren

Uw pas is geblokkeerd

Heeft u zelf uw pas geblokkeerd?
Deblokkeer uw pas zodat u hem weer direct kunt gebruiken. Deblokkeren kunt u het snelst via de app.

Deblokkeer de bankpas via de Rabo Bankieren App

Is uw pas geblokkeerd door drie keer een foutieve pincode?
Uw bankpas wordt automatisch geblokkeerd als u drie keer een foute pincode heeft ingevoerd. Deblokkeren kunt u het snelst via de app. Na het deblokkeren activeert u de pas door bij een gelautomaat geld op te nemen of saldo te checken.

Deblokkeer de bankpas via de Rabo Bankieren App

Lukt het zelf niet? Neem dan contact met ons op.

  • Bel ons bijvoorbeeld als u geen Rabo Bankieren App heeft en ook geen andere bankpas heeft om in te loggen.
  • Bel ons wanneer het niet lukt om uw bankpas online te blokkeren.

Bel met ons

Wanneer ontvangt u uw nieuwe pas

Zodra uw pas is geblokkeerd en een nieuwe is aangevraagd, maken we een nieuwe pas voor u en sturen we u deze met de post. De pincode blijft hetzelfde. U kunt de pas binnen enkele dagen thuis verwachten. U hoeft niet thuis te zijn, het pakketje past door uw brievenbus.

Hoe kunt u betalen zonder bankpas

Geld pinnen met een Rabobankmedewerker
De medewerker van uw eigen Rabobank kan geld voor u opnemen uit een geldautomaat in de bankhal. Dus als u contant geld nodig heeft, ga dan naar een vestiging waar een geldautomaat is. Neem uw legitimatiebewijs mee.

Bekijk openingstijden van de vestigingen met geldautomaat in de bankhal

Betalen of geld opnemen met uw CreditCard
Heeft u een creditcard? Dan kunt u in de tussentijd ook betalen met uw creditcard. Wanneer u contant geld wilt opnemen met uw creditcard kost u dit € 4,50 per opname.

Betaal via de Rabo Wallet
Heeft u de Rabo Wallet app? U kunt dan betalingen doen met uw telefoon. Dit is alleen mogelijk als u de Rabo Wallet al op uw telefoon heeft geïnstalleerd. Met de Rabo Wallet is uw smartphone namelijk uw portemonnee. Via deze app betaalt u met uw telefoon en heeft u geen pasjes of contant geld meer nodig.

Bekijk de betaalmogelijkheden via de Rabo Wallet

U ontvangt uw nieuwe pas. Werkt alles meteen weer?

Uw pincode blijft hetzelfde
Uw nieuwe bankpas heeft dezelfde pincode als uw oude bankpas.

Uw pincode vergeten? Vraag uw pincode opnieuw aan.
Als u de pincode van uw oude bankpas vergeten bent, kunt u hem online opnieuw aanvragen. Zonder bankpas vraagt u de pincode het snelst op in de Rabo Bankieren App. Het kan ook via Rabo Internetbankieren als u kunt inloggen met aan andere bankpas van bijvoorbeeld een andere rekening. U kunt uw pincode ook opvragen bij uw eigen Rabobank op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. In alle gevallen ontvangt u uw pincode binnen twee werkdagen per post.

Pincode opvragen via Rabo Internetbankieren met de Rabo Scanner

Uw pincode wijzigen?
U kunt uw pincode van uw nieuwe bankpas niet wijzigen.

Wat doe ik met mijn beschadigde bankpas?
Uw beschadigde bankpas kunt u weggooien. Knipt u de pas voor de zekerheid een keer door.

Contact