Foutieve betaling intrekken

Een foutieve betaling kunt u niet intrekken en wij mogen deze niet naar u terugboeken. De ontvanger moet het bedrag zelf naar u terugboeken.

  • Dit geldt voor overboekingen, iDEAL-betalingen, acceptgiro’s en overschrijvingsformulieren.
  • Als u contactgegevens van de ontvanger heeft, vraag diegene dan om het te veel of dubbel betaalde bedrag naar u terug te boeken.
  • Als u een fout in het IBAN heeft gemaakt en uw betaling is terechtgekomen bij een onbekend persoon of bedrijf, neem dan contact op met uw Rabobank.
  • Wij vragen het adres van de ontvanger op, sturen een brief en vragen de ontvanger het geld naar u terug te boeken.
  • Als de ontvanger hier niet op reageert dan mogen wij u zijn naam en adres verstrekken. U kunt dan zelf contact met de ontvanger opnemen.
  • Een automatische incasso kunt u zelf online terugboeken binnen de terugboektermijn.

Contact