Rabo OnlineKassa

De Rabo OnlineKassa, onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0, is een uitgebreide online kassa die verschillende belangrijke Nederlandse en buitenlandse betaalmethoden ondersteunt. U kiest de betaalmethoden die op dit moment bij uw onderneming passen. En als u zich bijvoorbeeld op de buitenlandse markt gaat richten, voegt u eenvoudig internationale betaalmethoden toe. Zo stelt u uw eigen betaalpagina samen voor uw webwinkel.

Voordelen Rabo OnlineKassa

  • uw klanten eenvoudig online laten betalen
  • ondersteunt populaire betaalmethoden zoals iDEAL, PayPal, Bancontact en creditcards
  • 365 dagen per jaar uw omzet geboekt

Online beheer via Rabo OmniKassa 2.0

Met Rabo OnlineKassa zorgt u ervoor dat uw klanten gemakkelijk online kunnen betalen. Via het Rabo OmniKassa 2.0 dashboard beheert u uw Rabo OnlineKassa en uw online transacties.

  • zelf betaalmethoden toevoegen of verwijderen
  • regel eenvoudig terugbetalingen
  • bekijk realtime de status en details van de transacties

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0

Meer lezen over de verschillende betaalmethoden (PDF)

U kunt Rabo OnlineKassa aanvragen in 3 stappen

Nadat u de 3 stappen hebt afgerond heeft u de OnlineKassa na 5 werkdagen in huis.

Stappenplan OnlineKassa

Aanvragen

U vraagt de Rabo OnlineKassa aan in Rabo OmniKassa 2.0. Heeft u nog geen Rabo OmniKassa 2.0.? Dan ontvangt u deze automatisch bij uw eerste aanvraag. Uw aanvraag en in gebruik nemen van de Rabo OnlineKassa verloopt in 5 stappen.

De 5 stappen voor het aanvragen van Rabo OnlineKassa

1. Vul de aanvraagcoupon in.

Klik op de button “vraag aan” op deze pagina. Als u inlogt met uw Raboscanner, vullen wij de meeste gegevens al voor u in.

2. Teken uw Rabo OmniKassa overeenkomst in Rabo Internetbankieren.

Binnen enkele minuten na uw aanvraag ontvangt u in uw Berichten van Rabo Internetbankieren de overeenkomst. U tekent de overeenkomst met gebruik van de S functie van uw Raboscanner.

3. Stel uw Rabo OnlineKassa samen

U ontvangt een mail op het mailadres dat u bij uw aanvraag in stap 1 heeft aangegeven. Hierin staat een link naar uw Dashboard. Zodra u daarop klikt, kunt u uw Rabo OnlineKassa samenstellen.

Uw webwinkel voert u op als verkooppunt voor uw winkel of onderneming. Heeft u meerdere webwinkels? Dan kunt u meerdere verkooppunten toevoegen. Binnen uw abonnement van Rabo OnlineKassa kunt u 3 webwinkels opvoeren. Wilt u meer webwinkels opvoeren? Dat kan. U betaalt voor de extra webwinkels € 3,60 per webwinkel per maand.

Per verkooppunt (webwinkel) heeft u de keuze welke online betaalmethoden u wilt accepteren.

4. Teken uw aanvraag

Als u uw Rabo OmniKassa heeft samengesteld, ziet u een samenvatting van uw keuzes. Daarna kunt u uw bestelling ondertekenen met gebruik van de S functie van uw Rabo Scanner.

5. Koppel uw webwinkel(s) aan uw Rabo OnlineKassa

Nu kunt u uw webwinkel(s) koppelen aan Rabo OnlineKassa. Hiervoor gebruikt u uw “signing key” en “refresh key”. Deze vindt u bij “Beheer” in uw Rabo OmniKassa Dashboard. Toegang tot het Rabo OmniKassa Dashboard vindt u bovenaan deze pagina. U logt in met gebruik van uw Rabo Scanner. Geeft u deze opdracht aan uw webbouwer of installateur? Stuur dan deze “keys” beveiligd per mail door aan uw installateur. Meer informatie voor u en uw installateur vindt u op de supportpagina van Rabo OmniKassa 2.0.

Hoe werkt het?

Klanten kunnen met Rabo OnlineKassa eenvoudig online betalen. Hier leest u stap voor stap hoe dat werkt.

1. Uw klant wil betalen

Uw klant heeft de gewenste producten geselecteerd en klikt op de betaalknop.

2. Betaalverzoek

Uw klant krijgt op de volgende pagina de te betalen rekening te zien. Dit kan een pagina van uw eigen webwinkel zijn of het standaard betaalscherm van Rabo OnlineKassa. Dat is afhankelijk van de wijze waarop u Rabo OnlineKassa op uw webwinkel heeft geïntegreerd.

Onlinekassa stap 2

3. Betaalmethodekeuze

Uw klant kiest een betaalmethode en krijgt een vervolgscherm.

Onlinekassa stap 3

4. Betaald

Na de betaling gaat uw klant automatisch terug naar uw webwinkel. De Rabo OnlineKassa verzendt altijd een signaal naar uw webwinkel met de status van de betaling, ook als uw klant zijn scherm na betaling direct afsluit. U kunt de status ook direct zien op het dashboard van Rabo OmniKassa 2.0.

5. Uitbetaling omzet

De volgende dag wordt uw omzet bijgeschreven op uw rekening. Ook in het weekend en op feestdagen. Wij betalen het bedrag van de dagomzet in één keer uit. De individuele transacties en specificaties ziet u op het dashboard.

Wat kost het?

De kosten van online betalingen ontvangen met Rabo OmniKassa 2.0 zijn opgebouwd uit vaste kosten en variabele kosten.

Vaste kosten
Abonnementskosten € 10,00 per maand
U kunt 3 webwinkels koppelen aan uw Rabo OnlineKassa. Heeft u meer webwinkels, betaalt u € 3,60 per extra webwinkel.

Variabele kosten


Betaalmethodetarief
Per transactie of als percentage over het door uw klant afgerekende bedrag.

iDEAL € 0,25
MasterCard 2,25%
Visa 2,25%
Maestro 1,50%
V PAY 1,50%
Bancontact 1,50%
PayPal € 0,15 + kosten van PayPal
Terugbetaling door (web)winkel € 0,25
Chargeback door consument € 25
Omzetbijschrijving €0,25 per omzetbijschrijving (per stuk)

Tarieven Zakelijk Betalingsverkeer

Rabo OmniKassa 2.0 valt onder het Rabo Startersvoordeel. Met het Rabo Startersvoordeel kunt u dit product kosteloos uitproberen zolang uw Startersvoordeel loopt.

Lees meer over het Rabo Startersvoordeel

Aandachtspunten

  • Na 3 dagen zijn de betaalmethoden iDEAL en PayPal beschikbaar voor uw webwinkel. Voor de overige betaalmethoden is de levertijd 5 tot 10 werkdagen.
  • Voor uw creditcardontvangsten wordt binnen uw Rabo OnlineKassa 3D Secure beveiliging aangevraagd, voor iedere webwinkel apart. Bij gebruik van 3D Secure verschuift de aansprakelijkheid als gevolg van fraude in veel gevallen naar de kaartuitgever van uw klant. Misverstanden (chargebacks) met als reden 'geen identificatie van de kaarthouder' zullen in bepaalde omstandigheden niet vergoed worden. Andere redenen van misverstanden blijven uiteraard van toepassing. Chargebacks zijn bij 3D nog steeds mogelijk. Bijvoorbeeld wanneer de creditcardhouder ontkent de goederen te hebben ontvangen. Zorg er daarom voor dat u altijd in het bezit bent van een bewijs van aflevering.
  • Voor de installatie van de Rabo OnlineKassa is enige technische kennis vereist. Wij leveren standaard plug-ins en een uitgebreide handleiding om u op weg te helpen. Lukt het niet om zelf de Rabo OnlineKassa te koppelen met uw webwinkel, dan kan een webbouwer u daarbij ondersteunen.
  • U logt in op uw Rabo OmniKassa Dasboard met de Rabo Scanner. Wilt u meerdere medewerkers toegang geven tot het Dashboard? Gebruik dan Rabo Internetbankieren Professional en voeg deze medewerkers toe als gebruiker met een eigen toegangspas.
  • Wilt u PayPal accepteren in Rabo OnlineKassa? Dan koppelt u uw PayPal account aan Rabo OnlineKassa. Heeft u nog geen PayPal account? Vraag deze dan hier aan.

Heeft u al Rabo OmniKassa?

Ook dan kunt u kiezen voor de nieuwe betaalmethoden en functionaliteiten van Rabo OnlineKassa. Na uw aanvraag voor een nieuwe betaalmethode, extra webwinkels of een pinproduct zetten wij uw huidige Rabo OmniKassa automatisch over naar Rabo OnlineKassa. Ook uw bestaande pinoplossingen (Rabo PinBox, Rabo SmartPin en/of uw eigen pinautomaten) voegen wij toe. Zo heeft u al uw betaaloplossingen overzichtelijk bij elkaar in Rabo OmniKassa 2.0.

Koppelen van uw webwinkel

Om Rabo OnlineKassa te kunnen gebruiken, dient u uw webwinkel opnieuw te koppelen. U kunt hiervoor uw webbouwer inschakelen. Na het koppelen van uw webwinkel kunnen wij uw oude Rabo OmniKassa opzeggen. Hiermee voorkomt u dubbele kosten.

Lees meer over het koppelen van uw webwinkel

Meteen overstappen?

Ik wil Rabo OnlineKassa aanvragen

Ik wil een nieuwe betaalmethode toevoegen

Ik wil een nieuwe webwinkel toevoegen

Vragen over uw huidige Rabo OmniKassa?

Als u niet wijzigt, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige Rabo OmniKassa. Rabo OmniKassa 2.0 heeft geen invloed op uw huidige gebruik.

Vragen over uw huidige Rabo OmniKassa