Rabo SmartPin

Rabo SmartPin: uw mobiele pinapparaat

Heeft u iedere dag pintransacties of slechts een aantal keer per jaar? Rabo SmartPin in de Rabo OmniKassa 2.0 is geschikt voor de ondernemer die zijn klanten dagelijks wil laten pinnen, maar ook voor de ondernemer die alleen transacties heeft in het seizoen. Door de overzichtelijke kosten van € 10 per maand en het vaste bedrag van € 0,15 per transactie, kunt ook u uw klanten het gemak van een mobiel pinapparaat aanbieden.

Met Rabo SmartPin kunt u uw klanten eenvoudig laten afrekenen via de kaartlezer en de Rabo SmartPin App op uw smartphone of tablet. Ook contactloos. Voor een betaling hoeft u alleen het mobiele pinapparaat aan de klant te geven waarna deze mobiel betaalt met zijn pinpas. Simpel en gebruiksvriendelijk.

Voordelen Rabo SmartPin

  • (contact)loze pinbetalingen accepteren
  • Pinbetalingen via uw smartphone of tablet
  • Vast bedrag per transactie

Uw pintransacties zichtbaar in uw Rabo OmniKassa 2.0

U vraagt uw Rabo SmartPin aan in uw Rabo OmniKassa 2.0. Als u nog geen Rabo OmniKassa 2.0. heeft, dan sluit u deze automatisch af bij uw eerste aanvraag. U ontvangt de pinbetalingen de volgende dag op uw rekening. Ook in het weekend. In het dashboard van uw Rabo OmniKassa 2.0 heeft u inzicht in uw pinbetalingen (en eventuele online betalingen).

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0.

U kunt Rabo SmartPin aanvragen in 3 stappen

Nadat u de 3 stappen hebt afgerond heeft u de SmartPin na 5 werkdagen in huis.

Stappenplan SmartPin

Ik wil een Rabo SmartPin, waarom krijg ik daar Rabo OmniKassa bij?

Als u een Rabo SmartPin wilt aanschaffen, krijgt u kosteloos Rabo OmniKassa 2.0. In het bijbehorende dashboard heeft u een compleet overzicht van al uw transacties. U kiest zelf en betaalt alleen de betaalmethoden die bij u en uw onderneming passen. U tekent hiervoor eenmalig de Rabo OmniKassa overeenkomst.

Wat zijn de kosten van Rabo OmniKassa?

Rabo OmniKassa 2.0 is kosteloos. U betaalt alleen de kosten voor Rabo SmartPin.

Wie moet de overeenkomst ondertekenen?

(Eén van) de wettelijk vertegenwoordiger(s) van uw bedrijf ontvangt de Rabo OmniKassa overeenkomst in zijn Berichten in de beveiligde omgeving van Rabo Internetbankieren. In de regel is dit degene die het laatst is ingelogd in Rabo Internetbankieren. Dit kan dus ook uw mede-rekeninghouder zijn. U vindt de naam van de wettelijk vertegenwoordiger die de overeenkomst ontvangt in de bevestigingsmail na het invullen van het aanvraagformulier. De overeenkomst kan digitaal worden ondertekend met uw zakelijke bankpas en de Rabo Scanner.

Met welke pas moet ik inloggen?

U logt in met uw zakelijke pas van de rekening waarop u Rabo OmniKassa heeft aangevraagd. Met deze pas moet u ook in Rabo Internetbankieren kunnen inloggen.

Ik zie geen overeenkomst in Berichten in Rabo Internetbankieren, hoe kan dat?

De wettelijke vertegenwoordiger(s) van uw bedrijf ontvangt de Rabo OmniKassa overeenkomst in uw Berichten binnen de beveiligde omgeving van Rabo Internetbankieren. Als u geen Rabo Internetbankieren heeft, ontvangt u de overeenkomst per mail.

Hoe doorloop ik de wizard?

Als u de Rabo OmniKassa overeenkomst heeft ondertekend, ontvangt u een e-mail met daarin de link naar de wizard van het Rabo OmniKassa Dashboard. Deze link staat ook in het Bericht in uw beveiligde omgeving van Rabo Internetbankieren. Via de link komt u in de wizard terecht, waar u in 7 stappen uw kassa samenstelt. U kiest uw winkel(s), verkooppunt(en), betaalpunt(en) en de gewenste betaalmethode (pinnen of online betalen).

Hoe werkt de pinbundel bij SmartPin?

Het is niet mogelijk om Rabo PinTegoed aan te schaffen voor een Rabo SmartPin. Rabo SmartPin werkt met vaste abonnementskosten van € 10 per maand en een vast transactiebedrag van € 0,15 per transactie.

Wie moet de wizard ondertekenen?

(Eén van) de wettelijk vertegenwoordiger(s) van uw bedrijf kan de wizard ondertekenen. Gebruik hiervoor de zakelijke pas van de rekening waarop u Rabo OmniKassa heeft aangevraagd.

Wat is de status van mijn aanvraag?

Als u de Rabo OmniKassa overeenkomst in Rabo Internetbankieren én de samenvatting van uw bestelde producten in het Rabo OmniKassa Dashboard heeft ondertekend, wordt uw Rabo SmartPin naar u verstuurd. Na het ondertekenen in de wizard ziet u een bedankscherm waarin de uiterlijke afleverdatum wordt getoond. Zodra uw Rabo SmartPin gereed is voor verzending ontvangt u een Track&Trace mail, zodat u de verzending kunt volgen.

Wat is Rabo SmartPin?

Rabo SmartPin is een mobiel pinapparaat voor ondernemers. Met de kaartlezer en de app van Rabo SmartPin op uw smartphone of tablet, kunt u uw klanten eenvoudig mobiel laten pinnen. Door de lage abonnementskosten van € 10 per maand en de vaste transactiekosten van € 0,15 is Rabo SmartPin geschikt voor ondernemers die klanten graag het gemak van pinnen willen bieden en weinig (pin-)transacties hebben. Handig voor ondernemers die veel onderweg zijn, of maar weinig transacties hebben, zoals thuiskappers of glazenwassers.

Met Rabo Smartpin kunt u onder andere: 

  • Maestro en V PAY betalingen accepteren
  • overal in Europa betalingen ontvangen in euro’s
  • uw klanten contactloos laten betalen
  • uw kassabon mailen, printen of delen op de door uw gewenste manier
  • uw contante betalingen registreren en wisselgeld berekenen
  • in de app uw dagomzet berekenen en downloaden
  • geslaagde betalingen de volgende dag op uw rekening
  • verschillende gebruikers laten inloggen binnen hetzelfde contract
  • Productregister in de app beschikbaar om makkelijk veelgebruikte producten toe te voegen

Rabo SmartPin ondersteunt geen:

  • Betalingen met een creditcard
  • Retourpinnen en Rabo Pintegoed

Bekijk hoe een betaling met Rabo SmartPin werkt in de video

Hoe werkt het?

Om gebruik te maken van Rabo SmartPin moet u beschikken over:

Rabo SmartPin

Om gebruik te kunnen maken van de Rabo SmartPin moet u vanaf 17 januari 2017 gebruik maken van een toestel met minimaal iOS 9.x of Android 5.x.

Stap 1: Invoeren

Voer het bedrag in op de Rabo SmartPin App op uw eigen telefoon of selecteer een product uit het product register.

Hoe werkt het stap 1

Stap 2: Uw klant voert pinbetaling uit

Vraag uw klant de pinbetaling op de kaartlezer uit te voeren.

Hoe werkt het stap 2

Stap 3: Succesvol

De betaling is succesvol uitgevoerd.

Hoe werkt het stap 3

Stap 4: E-mail adres invoeren (optioneel)

Wil uw klant een kassabon? Voer het e-mailadres van uw klant in om de kassabon te verzenden.

  • Mogelijkheid om de bon te delen via Whatsapp, mobiele printer, etc.

Hoe werkt het stap 4

Op de supportpagina van Rabo SmartPin leest u meer over hoe Rabo SmartPin werkt en vindt u meer uitleg over het activeren van de kaartlezer en de bluetoothkoppeling.

Goed om te weten

  • Om Rabo SmartPin aan te vragen heeft u een zakelijke rekening bij de Rabobank nodig.
  • Het contract van Rabo SmartPin is van onbepaalde duur met een opzegtermijn van 1 maand en een minimale contractduur van 1 jaar.
  • Rabo SmartPin is onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0
  • Kiest u voor Rabo SmartPin dan sluit u een jaarcontract.
  • Voordat u een overeenkomst afsluit, is het verstandig om uzelf goed te informeren.

Algemene voorwaarden Rabo OmniKassa 2017

De Rabo SmartPin App downloadt u kosteloos

Abonnementskosten

U betaalt een maandelijks abonnement per kaartlezer en u ontvangt de geslaagde pinbetalingen in één bedrag op uw rekening. U heeft in de Rabo OmniKassa 2.0. de keuze uit een bijschrijving per overeenkomst (standaard), per winkel of per verkooppunt. De omzetbijschrijving van het totaalbedrag kost € 0,25.

Abonnement per maand (inclusief één kaartlezer)*€ 10,00 per maand
Tarief per pintransactie €0,15 per transactie
* Exclusief 21% BTW. Optioneel kunt u extra kaartlezers huren voor € 10 per maand.

Rabo SmartPin valt onder het Rabo Startersvoordeel. Met het Rabo Startersvoordeel kunt u dit product kosteloos uitproberen zolang uw Startersvoordeel loopt.

Aansluiting: Kosteloos
Abonnement per kalendermaand* 
(inclusief huur kaartlezer):
€ 10
Rabo SmartPin transactie (Maestro/V PAY):* € 0,15
Kosten bijschrijving € 0,25 per omzet bijschrijving
Rabo SmartPin App: Kosteloos
(optioneel) Huur extra kaartlezer per kalendermaand: € 10

* Indien de Rabo SmartPin na afloop van de huurtermijn niet wordt geretourneerd, zal een vergoeding voor de geleden schade in rekening worden gebracht. Deze vergoeding is € 75,00.

Meer over Rabo Startersvoordeel

Tarieven

Bekijk hier alle kosten van uw zakelijke betalingsverkeer op een rij.

Bekijk de Tarieven zakelijk betalingsverkeer

Veelgestelde vragen

Waarom zou ik kiezen voor Rabo SmartPin?

“Ik zag ooit op een braderie in Den Bosch een mobiel pinapparaat en was direct geïnteresseerd. Bij deze oplossing bleek je echter een percentage van 2,5% per transactie te moeten afdragen. Dat doet pijn als wij een luxe BBQ of eigen vervaardigd meubel verkopen. Mijn zus heeft haar eigen administratiekantoor en wees me op de Rabo SmartPin. De €0,15 per transactie die we moeten afdragen is voor ons natuurlijk veel interessanter”.

Vraag is beantwoord door:

Het Luxe Buitenleven

Lees hier het interview

Wat is het voordeel van pinnen boven facturen of cash?

“De professionaliteit die je uitstraalt met Rabo SmartPin, dat vind ik het grootste voordeel van deze pinoplossing. Niet alleen in snelheid van de transactie, maar ook door de kassabon in de e-mail van de klant en de bevestigingsmail in je eigen inbox”

”Het betekende het einde van jarenlang gedoe rondom facturen en achter klanten aan moeten lopen voor betalingen. Op factuur krijgen mensen 2 weken de tijd te betalen. Na een week of 3 gingen wij eens bellen als we geen betaling hadden ontvangen. Je geld na drie weken of direct op je rekening, dat is nogal een verschil!”

Vraag is beantwoord door:

Van Rooij Transport- en Verhuisservice

Lees hier het interview

Willen mijn klanten wel pinnen met Rabo SmartPin?

“De gemiddelde leeftijd van onze klanten ligt tussen de 70 en 80 jaar oud.”

“Onze ervaring: Tegenwoordig zijn ook de wat oudere mensen goed op de hoogte van betalen via pin, omdat ze hier in winkels en op andere plaatsen ook veel mee te maken krijgen. Ze zijn zich er van bewust dat de techniek sneller gaat dan zij altijd kunnen volgen en ze vinden het vaak mooi dat ze op deze wijze gemakkelijk kunnen betalen.”

Vraag is beantwoord door:

Smienk Trapliften

Lees hier het interview

Is het lastig om SmartPin onder de knie te krijgen?

Net voor de winterperiode in 2015 besloten zij dan ook Rabo SmartPin aan te schaffen.

“Dan is het wat rustiger op de markt en zouden we wat meer tijd hebben om het mobiele pinnen onder de knie te krijgen en te wennen aan dit nieuwe systeem. Het bleek echter zo simpel, dat we het direct konden gebruiken. Nu raad ik Rabo SmartPin zelf aan, aan alle klanten die nieuwsgierig zijn naar mobiel pinnen!”

Vraag is beantwoord door:

Leenen Mennen Groente en Fruit

Lees hier het interview

Werkt het allemaal zonder storingen?

Michel Richèl was één van de eerste ondernemers in IJsselstein die de Rabo SmartPin in gebruik nam en heeft nooit problemen ondervonden in werking of techniek.

“Soms valt mijn wifi even weg, maar dat ligt vooral aan mijn netwerkverbinding en zeker niet aan Rabo SmartPin. Of er is een update nodig, maar die wordt netjes aangegeven en is altijd zo geïnstalleerd”.

Vraag is beantwoord door:

Michel Richel

Lees hier het interview

Hoe lang gaat de batterij mee?

“De batterij gaat gemiddeld een dag mee, dus het is handig als je hem opgeladen meeneemt en aan het einde van de dag weer aan de oplader legt”.

Vraag is beantwoordt door:

Dierenartspraktijk Valkenburg

Lees hier het interview

Heeft u al een pinoplossing?

Ook dan kunt u kiezen voor de nieuwe betaalmethoden en functionaliteiten van Rabo OmniKassa 2.0. Na uw aanvraag voor een een extra pinproduct of een online betaalmethode voegen wij uw bestaande producten (Rabo PinBox, Rabo SmartPin, uw eigen pinautomaten en/of uw oude Rabo OmniKassa) automatisch toe aan Rabo OmniKassa 2.0. Zo heeft u al uw betaaloplossingen overzichtelijk bij elkaar in Rabo OmniKassa 2.0.

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0

Meteen overstappen?

Ik wil Rabo OmniKassa 2.0 aanvragen

Ik wil een extra Rabo SmartPin aanvragen

Vragen over uw huidige Rabo SmartPin?

Als u niet wijzigt, kunt u gewoon gebruik blijven maken van uw huidige Rabo SmartPin. Rabo OmniKassa 2.0 heeft geen invloed op uw huidige gebruik.

Vragen over uw huidige Rabo SmartPin

Contact

Rabobank