Onder de paragraaf ‘Aan de slag met Rabo eTrade’ helpen we je als Supervisor graag bij het (eenmalig) inrichten van Rabo eTrade voor jouw organisatie. Onder ‘Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade’ tref je de hulpmiddelen aan die je op weg helpen bij je dagelijkse trade activiteiten.

    Aan de slag met Rabo eTrade

    Wanneer je als 'Supervisor' Rabo eTrade voor de eerst gaat gebruiken, helpen onderstaande hulpmiddelen en instructies je goed op weg om Rabo eTrade naar wens in te richten. Bijvoorbeeld door medewerkers toegang tot de portal te geven, door per gebruiker tekenbevoegdheden en toegang tot producten in te richten of voor het instellen van dashboards.

    In 6 stappen aan de slag met Rabo eTrade

    Als Supervisor richt je in 6 stappen de basis van Rabo eTrade voor jouw organisatie in. Hierna kunnen jij en de gebruikers starten met het aanvragen en beheren van Trade producten via Rabo eTrade.

    In 6 stappen aan de slag met Rabo eTrade (PDF)
    4 Online instructies voor Supervisors in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en vervolgens op het tabblad ‘Onboarding’ voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, begeleidt de tool je:

    • gebruikers aan klanten te koppelen:  ‘Add Customer to user’
    • producten die een gebruiker per klant mag beheren in te stellen: ‘Set products allowed for customer’
    • tekenbevoegdheden per gebruiker in te stellen: ‘Set Customer Transactìon Authorizations’
    • jouw persoonlijke instellingen in te richten: ‘Set User Preferences’

     

    Verzilveren voordelen Rabo eTrade Gebruikers via Rabo Business Banking (RBB) autoriseren voor Rabo eTrade

    Inloggen op Rabo eTrade via RBB kan alleen als de gebruiker voor het product ‘Trade’ is geautoriseerd.

    Bijgaande instructie beschrijft in een paar stappen hoe gebruikers met de rol ‘Eigenaar’ en ‘Beheerdersplus’ andere gebruikers kunnen autoriseren voor het product ‘Trade’.

    Gebruikers via Rabo Business Banking (RBB) autoriseren (PDF)
    Inrichten notifications en alerts

    Deze toelichting beschrijft hoe je notificaties en alerts voor de gebruikers kunt instellen zodat zij worden geïnformeerd zodra wijzigingen in (bijvoorbeeld de status van) transacties hebben plaatsgevonden.

    Inrichten notifications en alerts (PDF)
    Handleiding (Engelstalig) en vertaaltabel instellen gebruikersrechten in Rabo eTrade Handleiding Rabo eTrade (Engelstalig)

    Dagelijkse Trade zaken in Rabo eTrade

    Als je voor het eerst een Trade product in Rabo eTrade wilt aanvragen of je wilt bijvoorbeeld weten hoe je inzicht krijgt in openstaande transacties, ga dan met behulp van onderstaande hulpmiddelen gelijk aan de slag.

    Bankgaranties aanvragen of wijzigen in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad 'Help' voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, begeleidt de tool je bij het aanvragen of wijzigen van een bankgarantie:

    Binnenlandse BankgarantiesBuitenlandse Bankgaranties
    Initiate standard text Domestic GuaranteeInitiate standard text International Guarantee
    Initiate free text Domestic GuaranteeInitiate free text International Guarantee
    Initiate draft Domestic GuaranteeInitiate draft International Guarantee
    Initiate Domestic Guarantee AmendmentInitiate International Guarantee Amendment

    Handleiding aanvragen en wijzigen bankgaranties in Rabo eTrade

    Deze Engelstalige instructie beschrijft in detail hoe je in Rabo eTrade bankgaranties kunt aanvragen en wijzigingen. En bevat daarnaast nuttige tips, bijvoorbeeld over hoe je documenten kunt uitprinten.

    Handleiding guarantees (PDF)
    Documentaire Incasso’s aanvragen of wijzigen in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad 'Help' voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, begeleidt de tool je bij het aanvragen of wijzigen van een Documentair Incasso:

    • Initiate regular export Collection
    • Initiate Direct export Collection
    • Initiate Export Collection Amendment
    Letters of Credit aanvragen of wijzigen in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad 'Help' voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, begeleidt de tool je bij het aanvragen of wijzigen van een Letter of Credit:

    • Initiate import Letter of Credit 
    • Initiate Import Letter of Credit Amendment
    Inzicht in de historie en het verloop van een transactie

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad 'Help' voor het onderstaande scenario te kiezen, begeleidt de tool je wanneer je de historie van een transactie wilt inzien: 

    • View dealhistory of a transaction
    Naar Trade Services communiceren over transacties in jouw overzicht

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens in het tabblad ‘Help’ voor het onderstaand scenario te kiezen, kun je transactie gerelateerde berichten aanmaken die rechtstreeks naar Trade Services worden gezonden

    • Send deal message to bank
    Inkomende en nog openstaande correspondentie in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad ‘Help’ voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, begeleidt de tool je naar:

    • Incoming correspondence of today
    • Bank transactions Waiting for Customer Reply
    Inrichten notifications en alerts

    In deze toelichting lees je hoe je notifications en alerts kunt instellen zodat je wordt geïnformeerd zodra wijzigingen in (bijvoorbeeld de status van) transacties hebben plaatsgevonden.

    Inrichten notifications en alerts (PDF)
    Opstellen van rapportages in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad 'Help' voor het onderstaande scenario te kiezen, begeleidt de tool je wanneer je een rapportage wilt opstellen:

    • View customer reports
    Dashboards en de zoekfunctie in Rabo eTrade

    Wanneer je inlogt in Rabo eTrade zie je rechts in de bovenste grijze balk het icoontje van ‘Show me how’.

    Show me how icon

    Door hierop te klikken en door vervolgens op het tabblad ‘Help’ voor één van onderstaande scenario’s te kiezen, krijgt je een toelichting op de standaard dashboards en zoekfunctie in Rabo eTrade:

    • Guidance on Operational Dashboard
    • Panorama Screen and its Purpose/Usage
    • Explanation on Panorama Table Grid
    • Search your Deal Number
    Handleiding Rabo eTrade (Engelstalig)

    Veelgestelde vragen

    In bijgaan document vind je antwoorden op veelgestelde vragen over Rabo eTrade, het inrichten en het werken met Rabo eTrade. We hebben de vragen voor je per thema geclusterd. Wanneer je in de inhoudsopgave op een thema klikt word je doorgeleid naar de vragen en antwoorden rond dat thema.

    Veelgestelde vragen (PDF)

    Contact

    Voor overige vragen kun je contact opnemen met Trade Service Desk (030 – 216 36 00) tussen 8:00 – 17:30 uur of mailen naar trade.servicedesk@rabobank.nl

    Zelf regelen & Contact