nfographic Hoe kun je Rabo Betaalverzoek inzetten? Links Bedrijf, rechts Consument. Daartussen: on the spot, bij stornerend incasso, bij digitale facturen en als herinnering.

Meer betaalgemak

Een financieel stabiel en gezond bedrijf met groeimogelijkheden. Dát is wat je als grootzakelijk ondernemer nastreeft. Effectief debiteurenbeheer en een goede cashflow zijn daarbij van essentieel belang. Met Rabo Betaalverzoek voor bedrijven maak jij het beheren van je geldstromen effectiever, en bied je tegelijkertijd je klanten meer betaalgemak.

Infographic met drie keer een C: Control, Care, Cash. Nadruk: Control.

Control. Efficiënter debiteurenbeheer

Wil jij ook een reconciliatiegraad van 100%? Rabo Betaalverzoek zorgt ervoor dat de betaling van je klant altijd matcht met de gegevens op jouw factuur. Verkeerd overgetypte bedragen of rekeningnummers behoren met Rabo Betaalverzoek dus tot het verleden. Het overzicht is ook beschikbaar in de Bankieren App.

Rode tractor maait weiland vroeg op een grauwe ochtend

“Rabo Betaalverzoek bespaart tijd en geeft minder gedoe”

Rolinda de Kruif, eigenaar Maatschap de Kruif: “Wij gebruiken Rabo Betaalverzoek voor de ongeveer 100 kleine transacties per maand die we hebben. Allemaal onder de 200 euro. Het gebeurde regelmatig dat klanten betaalgegevens niet goed overnamen. Ze draaiden per ongeluk cijfers van het betaalkenmerk om of namen het bedrag niet goed over. Dan was het weer: bellen, mailen, uitleggen wat er misgegaan was en vervolgens wachten tot de klant het opnieuw betaalde. Dat kostte tijd. En als je een eigen zaak hebt, is tijd geld."

Maatschap de Kruif is een mechanisatiebedrijf met zo’n 100 agrarische klanten voor reparaties aan tractoren en machines.

Portret Nick van der Beek: witte man in pak

“Het invullen van gegevens gaat nooit meer mis”

Nick van der Beek, directeur ZBC Multicare: “ZBC Multicare gebruikt Rabo Betaalverzoek voor patiënten die zelf hun behandelingen willen betalen of in het buitenland wonen en niet in Nederland verzekerd zijn. Om hun factuur te voldoen, hoeven ze alleen nog maar op de link in de factuur te klikken. We merken dat facturen nu sneller worden betaald. En omdat ons rekeningnummer en het factuurnummer al staat ingevuld, gaat dat nooit meer mis. Rabo Betaalverzoek is professioneel en betrouwbaar.”

ZBC Multicare is een expertisecentrum voor dermatologie.

Infographic met drie keer een C: Control, Care, Cash. Nadruk: Care.

Care. Hogere klanttevredenheid

Met een Rabo Betaalverzoek kom je jouw klanten tegemoet. Zij hoeven niet meer handmatig lange IBAN-rekeningnummers of andere betaalgegevens in te voeren, maar kunnen nu snel betalen via de betaallink die ze van jou ontvangen. Oók via hun mobiele telefoon. Wist je dat het aantal betalingen via de mobiel enorm stijgt? Met Rabo Betaalverzoek speel je dus eenvoudig in op deze trend.

Portet Nina Seepers: witte vrouw buiten bij voetbalveld

“De klant betaalt terwijl we nog aan het bellen zijn”

Nina Seepers, Marketing Medewerker AZ: “Rabo Betaalverzoek haalt voor ons administratieve rompslomp weg. We gebruiken het vooral bij transacties die eigenlijk te klein zijn om een aparte factuur voor te sturen. Denk aan extra kaartjes, een sjaal of de kidsbox. We regelen het telefonisch en de klant betaalt terwijl we nog aan het bellen zijn. De kaartjes of artikelen worden na het telefoontje direct verstuurd via mail of post. Zo hoeven onze fans nooit lang te wachten!”

AZ is een bekende Nederlandse voetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek.

Portret Lisette en Daan Laseur: getinte vrouw met grote krullen en witte, kale man knus bij elkaar

“Het levert ons tevreden klanten op”

Daan Laseur, eigenaar Pronto Holding BV: “Bij Pronto verkopen en repareren we scooters en e-bikes. Vooral de e-bikes zijn een enorme groeimarkt. We hopen binnenkort onze derde vestiging te openen. We zetten Rabo Betaalverzoek vooral in voor aanbetalingen en betalingen tijdens bezorging van onze scooters en e-bikes. De mogelijkheid om via Rabo Betaalverzoek een snelle aanbetaling te doen, levert ons tevreden klanten op, want ze hoeven niet lang te wachten op hun mooie nieuwe e-bike of scooter!”

Daan Laseur runt samen met zijn vrouw Lisette Pronto Holding BV .

Infographic met drie keer een C: Control, Care, Cash. Nadruk: Cash.

Cash. Betere cashflow

Uit onderzoek blijkt dat facturen met een iDEAL-betaallink drie keer sneller betaald worden dan facturen zonder link. Van alle betaalde Rabo Betaalverzoeken wordt 81% zelfs binnen een dag betaald. En stuur je een betaallink als herinnering voor een nog openstaande factuur? Dan wordt de helft van de openstaande facturen alsnog binnen de betaaltermijn betaald. Ook bij stornerende incasso’s kun je eenvoudig een Rabo Betaalverzoek sturen om het geld alsnog te innen. Met Rabo Betaalverzoek krijg je jouw facturen dus sneller betaald en dat is positief voor de cashflow van je bedrijf.

Lange tafel met gasten die foto maken van het eten dat door koks wordt neergezet

“Wij vinden het echt een uitkomst”

Roland van Balen, eigenaar De Spijsbereiders: “Om er zeker van te zijn dat ons popup-restaurant ’s avonds vol zit, ontvangen gasten direct na hun reservering de factuur, met het verzoek deze uiterlijk 48 uur van tevoren te betalen. Maar liefst 8 op de 10 mensen maakt gebruik van de betaallink die we aan de factuur toevoegen. Het overige kleine deel boekt het geld zelf over. Wij vinden Rabo Betaalverzoek echt een uitkomst. Klanten maken het geld sneller over naar onze rekening, we hebben beter overzicht én we bieden onze klanten een extra stukje service.”

De Spijsbereiders geloven in eigenheid en concepten die anders durven te zijn.

Portret Henny Aarts: witte vrouw met kort haar

“Zó gaan we met de tijd mee”

Henny Aarts, business controller VECOZO: “De medewerkers van VECOZO zetten zich elk jaar gezamenlijk in voor een goed doel. Met Rabo Betaalverzoek halen we gemakkelijk geld op bij de verschillende activiteiten die we met elkaar organiseren. Je ziet dat mensen sneller betalen met een Rabo Betaalverzoek. Iedereen is tegenwoordig gewend aan mobiel betalingsverkeer. Voorheen zaten we met lange lijsten en cash geld, dat is echt niet meer van deze tijd.”

VECOZO is een landelijk communicatiepunt voor de zorg.

Hoe werkt Rabo Betaalverzoek Grootzakelijk?

Illustratie van een witte hand met roodgelakte nagels die een telefoon met notificatie van een nieuw bericht vasthoudt

Zó maak je een zakelijk betaalverzoek aan in de Rabo App

1

Mijn overzicht

Open de app en log in. Klik linksboven op 'Betaalverzoek'.

2

Betaalverzoek aanmaken

Vul het bedrag in dat je van je klant wilt ontvangen (maximaal € 5000). Vul een omschrijving of betalingskenmerk in (bijvoorbeeld het factuurnummer). Vul de naam in van de betaler. Klik op ‘Deel Betaalverzoek’

3

Betaalverzoek delen

Kies of je het betaalverzoek wilt versturen via e-mail, sms, WhatsApp of andere social media.

4

Betalen via iDEAL

Betaalverzoek verstuurd? Dan krijgt je klant een bericht met een betaallink. Hij betaalt het bedrag via die link met iDEAL. Het geld staat direct op je zakelijke rekening.

Productdetails