Rabo PinBox support

Service en ondersteuning voor installatie en gebruik.

Installeren en gebruiken van jouw Rabo PinBox

Voor het installeren en gebruiken van jouw PinBox zijn de volgende handleidingen beschikbaar. In deze handleidingen lees je onder andere wat er in het pakket van jouw Rabo PinBox levering zit, hoe je ziet of de terminal volledig is opgeladen en hoe je een wachtwoord voor refunds instelt.

Hieronder vind je instructies voor een aantal belangrijke processen van de Rabo PinBox die via het Rabo OmniKassa 2.0 dashboard verlopen.

Een (extra) Rabo PinBox aanvragen

Je vraagt een (extra) PinBox aan door op ‘Winkels en Verkooppunten’ te klikken onder de tab ‘Beheer’ in jouw Rabo OmniKassa 2.0 dashboard. Wil je een PinBox voor een nieuwe winkel of verkooppunt aanvragen? Voeg dan eerst een nieuwe winkel en/of verkooppunt toe aan je dashboard en klik vervolgens in het nieuwe verkooppunt op ‘Pinautomaat toevoegen’. Wil je een extra PinBox aanvragen voor een bestaand verkooppunt? Navigeer dan naar dit verkooppunt in je dashboard en klik op ‘Pinautomaat toevoegen’. Hier kun je kiezen of je je PinBox wilt huren of kopen. Hieronder vind je een stap-voor-stap instructie met afbeeldingen hoe je dit doet.

Zodra je de terminal(s) toevoegt en ondertekent gaat er een order uit naar de leverancier. Binnen 5 werkdagen leveren wij jouw extra terminal op het aangegeven adres. Heb je een Rabo PinBox van voor 18 september 2017? Dan vind je meer informatie hierover onder aan deze pagina.

Naam op afschrift en/of naam van pinautomaat wijzigen in Rabo OmniKassa 2.0

Je kunt de naam van jouw pinautomaat wijzigen voor je eigen administratie. Ook kun je de naam wijzigen die op je afschriften komt te staan. Dit doe je door op ‘Winkels en Verkooppunten’ te klikken onder de tab ‘Beheer’ in jouw Rabo OmniKassa 2.0 dashboard. Navigeer vervolgens naar het verkooppunt waar je een pinautomaat wilt wijzigen. Klik onder de betreffende automaat op ‘Bewerken’ en wijzig de gewenste gegevens. Hieronder vind je een stap-voor-stap instructie met afbeeldingen hoe je dit doet.

Pinautomaat beëindigen

Als je geen gebruik meer maakt van je pinautomaat, kun je deze gemakkelijk zelf beëindigen via het Rabo OmniKassa 2.0 dashboard. Dit doe je door op ‘Winkels en Verkooppunten’ te klikken onder de tab ‘Beheer’ in jouw Rabo OmniKassa 2.0 dashboard. Navigeer vervolgens naar het verkooppunt waar je een pinautomaat wilt beëindigen. Klik onder de betreffende automaat op ‘Beëindigen’ en kies een beëindigingsdatum. Hieronder vind je een stap-voor-stap instructie met afbeeldingen hoe je dit doet.

PinBundel aanvragen

Bij het inrichten van je Rabo OmniKassa dashboard heb je al een keuze kunnen maken voor een Pinbundel. De PinBundel sluit je af per aangemaakte Winkel in het Rabo OmniKassa 2.0 dashboard. De onderliggende Verkooppunten maken gebruik van de PinBundel in deze winkel. De PinBundel is één keer per kalenderjaar te wijzigen of uit te zetten. Een bundel gaat altijd per direct in. Houd daarom rekening met de datum waarop je de wijziging doorvoert. Je vraagt de PinBundel aan door in je Dashboard naar ‘Winkels en verkooppunten’ te gaan onder ‘Beheer’. Klik vervolgens op de Winkel waar je een PinBundel voor wilt aanvragen of wijzigen. Onder aan deze pagina vind je de knop om jouw PinBundel aan te vragen of te wijzigen. Gebruik eventueel onze stap-voor-stap handleiding ‘PinBundel aanvragen’ als je wilt zien hoe je dit doet.

Veelgestelde vragen

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen over Rabo PinBox.

Waar bestel ik promotiemateriaal voor mijn pinautomaat?

Je kan kosteloos promotiemateriaal bestellen via de webshop van pin.nl. Hier bestel je onder andere stickers en digitale logo’s met “Betaal hier ook contactloos”, “Pinnen, ja graag”.

Bestel hier jouw promotiemateriaal

Waar bestel ik accessoires en gebruiksartikelen voor mijn Rabo pinoplossing?

Je koopt je gebruiksartikelen en accessoires voor jouw Rabo PinBox of Rabo SmartPin eenvoudig online. Op Pinwinkel.nl vind je onder meer printerrollen en automaat standaarden voor een marktconforme prijs. Het assortiment zal steeds verder uitgebreid worden met bijvoorbeeld opladers en cradles voor Rabo SmartPin.

Bestel nu jouw artikelen en accessoires

Waarom heb ik mijn Rabo PinBox pakket nog niet ontvangen?

Hier zijn verschillende redenen voor. Nadat de order ondertekend is met je Rabo Scanner ontvang je het pakket binnen vijf werkdagen.

Houd rekening met het volgende:

  • Ben je nog bezig met inrichten en zit je nog in de ‘Wizard’? Onderteken dan de bestelling.
  • Ontving je na het tekenen een bevestiging via mail?
  • Als je naar ‘Beheer’ gaat in het OmniKassa dashboard, dan zie je onder ‘Pinautomaten’ jouw betaalautomaten staan. Staat de status op ‘Actief’ dan is deze verstuurd. Staat de order op ‘Draft’, dan is het van belang dat je deze eerst tekent.

Na het versturen van de Terminal ontvang je een mail met een ‘Track & Trace’ code. Controleer via deze link de actuele afleverstatus. Als de bezorger twee keer niemand thuis treft, is het voor jou mogelijk om het pakket in combinatie met het ophaalbericht op te halen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Is het mogelijk om de Rabo Pinbox met spoed te ontvangen?

Als je kaartlezer kapot is, of je hebt een oudere versie dan is het mogelijk om deze te vervangen. Als je dit voor 12.00 uur doet op een werkdag, wordt de nieuwe kaartlezer dezelfde werkdag nog verstuurd. Op werkdagen is het mogelijk om een spoedaanvraag te doen. Bij een spoedaanvraag ontvang je de nieuwe kaartlezer dezelfde dag. De kosten voor een spoedaanvraag zijn afhankelijk van de afstand en de daarmee samenhangende kosten voor de koeriersdienst.

Het is helaas niet mogelijk om een geheel nieuwe bestelling met spoed te laten leveren. Wel is het voor jouw lokale bank mogelijk om een tijdelijke (nood) Pinbox te regelen totdat de huurterminal voor ROK 2.0 binnen is. De lokale bank vergoedt deze kosten.

Wat doe ik als ik een verkeerde Rabo PinBox besteld heb?

Neem in dit geval contact op met het Support Team Rabo OmniKassa op telefoonnummer 030-2131311 of contact@omnikassa.rabobank.nl.

Je doorloopt zelf ook een aantal stappen:

  • In het Rabo OmniKassa dashboard zeg je de betreffende pinautomaat op. Je krijgt bericht met een bevestiging van de opheffing en instructie hoe je de Pinbox retour kunt sturen. Ook ontvang je een retourbox thuis met retoursticker.
  • De kosten van opzeggen/ retour sturen bedragen 129 euro. Dit zijn administratiekosten die worden berekend omdat je vervroegd je contract verbreekt. Je betaalt deze kosten via de RPK.
  • Je vraagt via het dashboard opnieuw een Pinbox aan.

 

Hoe schakel ik de terminal in of uit?

De terminal wordt geactiveerd door de ‘power toets’ gedurende minimaal 2 seconden in te drukken. Wanneer je de toets los laat start de terminal op. Het opstarten duurt ongeveer 1 minuut.

De terminal kan worden uitgezet door de ‘power toets’ gedurende minimaal 5 seconden in te drukken. Bij het loslaten van de toets schakelt de terminal uit.

Hoe pas ik de tekst op de pinbon aan?

De standaard tekst op de pinbon betreft jouw winkelnaam en adresgegevens zoals opgegeven tijdens je bestelling. Wanneer je deze wilt wijzigen stuur dan een e-mail naar het Support Team Rabo OmniKassa, contact@omnikassa.rabobank.nl met daarin de gewenste naam en het adres. Per regel geef je maximaal 24 karakters aan ons door. Je ontvangt binnen 24 uur een bevestiging wanneer de wijziging is doorgevoerd. Als laatste stap moet je een software update uitvoeren, waarna de pinbon wordt afgedrukt met de gewijzigde gegevens.

Hoe ontvang ik software updates voor mijn Rabo PinBox?

Wij adviseren je om de terminal buiten kantoortijden aan te sluiten op netstroom met netwerkverbinding. Eén keer per kwartaal ontvangt jouw terminal automatisch een software update. Deze updates installeren wij buiten kantoortijden, waardoor de impact beperkt blijft. Indien je handmatig een software update wilt uitvoeren, ga je naar het menu van jouw Rabo PinBox. Hier navigeer je naar ’02 Administratie > (vul je manager wachtwoord in) > 04 Software update’.

Hoe vervang ik de printrol van mijn Rabo PinBox?
  • Open de printerdeksel door het lipje aan de bovenzijde van de printerdeksel omhoog te bewegen.
  • Verwijder indien nodig het restant van de oude printrol.
  • Plaats de nieuwe printrol zoals aangegeven op de afbeelding.
  • Zorg dat een stuk papier van de printrol naar buiten komt en sluit de printerdeksel.
  • Scheur vervolgens het uitstekende papier af langs de afsnijrand.

Een verdere beschrijving inclusief afbeeldingen vind je in de handleiding van jouw Rabo PinBox.

Kan ik mijn Rabo PinBox verhuizen naar een ander verkooppunt?

Je kunt jouw pinautomaat verhuizen naar een ander verkooppunt. Je doet dit in je OmniKassa dashboard onder ‘Beheer > Pinautomaten’. Hier klik je op ‘Acties’ en vervolgens ‘Verplaatsen’ naast de pinautomaat die je wilt verhuizen. Kies de winkel en het verkooppunt waar je de pinautomaat naartoe wilt verhuizen. Wijzig daarna indien gewenst de gegevens of retourpin-instelling van jouw pinautomaat. Tot slot moet je de verhuizing bevestigen en tekenen met je bankpas en RaboScanner. Gebruik eventueel onze stap-voor-stap handleiding ‘Pinautomaat verhuizen’ als je wilt zien hoe je deze stappen uitvoert.

Is het mogelijk om retourpinnen op mijn Rabo PinBox aan te zetten?

Je kunt retourpinnen per automaat inschakelen in je dashboard onder het kopje ‘Beheer > Pinautomaten > Retourpinnen’. In de kolom retourpinnen kun je per pinautomaat kiezen of je retourpinnen aan of uit wilt zetten. Retourpinnen kost €3,60 euro per maand, per automaat. Omdat je per automaat kosten gaat betalen, vragen wij je ook om te ondertekenen met je bankpas en RaboScanner. Hieronder vind je ook een stap-voor-stap instructie met afbeeldingen hoe je retourpinnen aanzet.

Is het mogelijk om mijn Rabo PinBox in het buitenland te gebruiken?

Het is niet toegestaan om jouw Rabo PinBox in het buitenland te gebruiken. Dit is vastgelegd in je overeenkomst.

Kan een klant met een cadeaukaart betalen?

Het is mogelijk om je Rabo PinBox aan te melden voor de VVV-cadeaukaart en andere kaartprogramma’s. 

Als je klant 10 euro wil afrekenen met een cadeaukaart, maar weet niet welk bedrag hier op staat, volg je deze stappen:

  1. Kies op je Pinbox-menu voor ‘Toon saldo Intersolve kaart’.
  2. Je klant haalt zijn cadeaukaart door de pinautomaat, de automaat print een bon met daarop het saldo.
  3. Kies op de Pinbox voor ‘Betaal met Intersolve kaart’ en typ het saldo over.
  4. Je klant haalt opnieuw zijn cadeaukaart door pinautomaat.
  5. Jij rekent uit welk bedrag nog openstaat na afschrijven van het saldo cadeaukaart en typt dat in op de PinBox om het restbedrag met pin te innen.
  6. Het bedrag wordt met inhouding van kosten uitbetaald door Intersolve en is alleen zichtvaar in het Intersolve Dashboard.
  7. Het resterende bedrag wordt uitbetaald door Rabo OmniKassa en is zichtbaar in het OmniKassa Dashboard.


 

Service en support

Op deze pagina krijg je uitleg over de meest voorkomende processen en kun je de meest gestelde vragen zien. Heb je een vraag over hoe je een bepaald proces stap voor stap moet doen? Zie dan de handige stap-voor-stap instructies voor Rabo PinBox die op deze pagina staan. Wil je meer uitgebreide informatie over Rabo PinBox? Zie dan onze uitgebreide Rabo OmniKassa 2.0 handleiding:

Kom je er toch niet uit? Het Support Team Rabo OmniKassa staat klaar om jouw vragen te beantwoorden. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 – 213 13 11. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur. Kom je er toch niet uit? Het Support Team Rabo OmniKassa staat klaar om jouw vragen te beantwoorden. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 – 213 13 11. Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Informatie voor klanten met een oude Rabo PinBox

Rabo PinBox is vanaf 18 september 2017 beschikbaar als onderdeel van Rabo OmniKassa 2.0. De pinautomaten zijn tevens vernieuwd. Je kunt je oude automaten wel blijven gebruiken. Ook als je overstapt naar Rabo OmniKassa 2.0.

Heb je nog geen Rabo OmniKassa 2.0 contract en je Rabo PinBox hierin opgenomen, dan zijn onderstaande voorwaarden en kosten voor jouw PinBox van toepassing.

Wil je meer weten over Rabo OmniKassa 2.0 en de mogelijkheden van Rabo PinBox hierin?

Lees meer over Rabo OmniKassa 2.0

Voorwaarden oude Rabo PinBox
  • Kies je voor de Rabo PinBox, dan sluit je een jaarcontract. Na het eerste contractjaar geldt een opzegtermijn van één maand.
  • In het eerste jaar heb je een proefperiode van drie maanden. In deze proefperiode kun je het huurcontract van Rabo PinBox opzeggen tegen betaling van € 129,00 administratiekosten.
  • De pinautomaat blijft eigendom van de Rabobank. Na het beëindigen van het huurcontract stuur je de pinautomaat terug naar Rabobank. Als de pinautomaat niet wordt geretourneerd wordt een vergoeding in rekening gebracht.
Info over retourpinnen

Met retourpinnen kun je het gepinde bedrag terugstorten op de rekening van jouw klant. Je voert hiervoor het bedrag dat je wilt terugbetalen in op jouw kassa of pinautomaat. Je klant hoeft vervolgens alleen zijn bankpas in de automaat te steken en op OK te drukken. De klant ontvangt de volgende dag het pinbedrag terug op zijn rekening. Aan retourpinnen zijn kosten verbonden.

Lees meer over Pinbetalingen

Service voor oude PinBox

Heb je vragen of ervaar je een verstoring op je Rabo PinBox? Dan bel je met:

Service Center CCV
Telefoon088-2289849
Openingstijden24 uur per dag, 7 dagen in de week
Service Center Wordline
Telefoon0900-22 65 797
OpeningstijdenMaandag tot vrijdag: 8.00 tot 20.00
Zaterdag en zondag: 9.00 tot 17.00

Belangrijke links

Kies direct voor inloggen in je Rabobank Omnikassa Dashboard.

Zelf regelen & Contact