1. Rabo Smart Pay aanvragen
Om pintransacties te kunnen ontvangen op jouw eigen pinautomaat, vraag je eerst gratis Rabo Smart Pay aan. Je ontvangt deze automatisch bij je eerste aanvraag. Nadat je de Rabo Smart Pay overeenkomst hebt getekend, stel je in een aantal stappen jouw Rabo Smart Pay zelf samen. Bij het samenstellen van jouw Rabo Smart Pay vul je jouw winkel(s) en verkooppunt(en) in. Per verkooppunt geef je aan of je pinbetalingen wilt accepteren en kies je de gewenste pinoplossing. Voor het ontvangen van pintransacties op jouw eigen pinautomaat, selecteer je als pinoplossing ‘eigen pinautomaat’.
Aan pintransacties zijn kosten verbonden. Betaal per pintransactie of koop vooraf een bundel pintransacties in met het Rabo PinTegoed. Bij optimaal gebruik van deze bundel profiteer je namelijk van een korting op de pinkosten. Kies je voor een pinbundel? Selecteer dan bij je aanvraag in Rabo Smart Pay het Rabo PinTegoed op basis van het verwachte aantal pintransacties in jouw winkel. Bij het onderdeel Kosten vind je een overzicht van de keuzes van Rabo PinTegoed. Kies je voor betalen per pintransactie? Dan hoef je verder niets te doen.
2. Installeren & koppelen van jouw eigen pinautomaat
Voor het koppelen van jouw eigen automaat aan Rabo Smart Pay heb je de pinautomaatcode (Equens terminal ID) en het controlenummer van jouw pinautomaat nodig. Beide codes ontvang je van de leverancier van je pinautomaat. Je kunt deze opvragen bij de klantenservice van de leverancier van jouw pinautomaat. Je installeert de pinautomaat eerst zelf met behulp van de instructies van je leverancier. Vervolgens zorgt Rabobank voor de koppeling van jouw pinautomaat aan jouw Rabo Smart Pay. Hiervoor gebruiken wij de Equens terminal ID (pinautomaatcode) en het controlenummer dat je hebt doorgegeven bij je aanvraag
Zodra deze koppeling gereed is, ontvang je van ons een bestelbevestiging per mail met jouw Merchant ID. Nadat je je automaat hebt toegevoegd in het dashboard kun je de automaat activeren door het Merchant ID in te voeren op je automaat. (Het Merchant ID is gelijk aan je Rabo Smart Pay overeenkomstnummer. Je vindt deze in het dashboard onder de tab ‘Beheer > Contract’.)
Voer het Merchant ID zelf in bij het ‘managers menu’ van je pinautomaat. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je eigen pinautomaat, ook kun je dit vaak door de leverancier van je pinautomaat laten verzorgen. Voor vragen hierover kun je terecht bij de leverancier van je pinautomaat.
Controleer of Rabo Smart Pay is geactiveerd op jouw pinautomaat. Dit doe je door het uitvoeren van een test-pintransactie. Komt het getal op de printbon, achter de rubriek 'winkel', overeen met het getal op je bevestigingsbrief? Dan is Rabo Smart Pay actief. Je kunt nu pintransacties van Maestro en V PAY accepteren op jouw pinautomaat.
Hieronder vind je een handleiding met bovenstaande instructies inclusief afbeeldingen.
Handleiding pinautomaat (PDF)
3. Uitbetaling van jouw omzet
Je pintransacties op je pinautomaat worden de volgende dag bijgeschreven via Rabo Smart Pay. Hierin zijn alle pintransacties opgenomen die je tussen 0.00 uur en 23.59 uur hebt geaccepteerd. Ook in het weekend en op feestdagen. Je ontvangt de geslaagde pintransacties als één totaalbedrag van Rabo Smart Pay op jouw rekening. Gebruik je ook andere betaaloplossingen in Rabo Smart Pay? Dan worden alle ontvangen betalingen in één totaalbedrag bijgeschreven op jouw rekening (contractniveau). Je ziet de individuele pintransacties terug in het dashboard van je Rabo Smart Pay Je kunt de pintransacties ook laten bijschrijven op winkelniveau of per verkooppunt. In het dashboard van je Rabo Smart Pay kun je dit zelf instellen.
Hulp nodig?
Lees je meer over het installeren en het gebruik van je eigen pinautomaat via Rabo Smart Pay op onze supportpagina of neem contact op met de leverancier van je eigen pinautomaat