Ondertekenportaal
De webomgeving waar je jouw klanten digitaal documenten kan laten ondertekenen. Voor een handtekening met meer waarde.
Het Ondertekenportaal: voor een handtekening met meer waarde
Nu steeds meer afspraken online gemaakt worden, wil je het liefst ook online zekerheid. En dat kan met het Ondertekenportaal. Met het Ondertekenportaal laat je jouw klanten digitaal, snel en veilig documenten rechtsgeldig ondertekenen. Dit bespaart zowel jou als je klant veel tijd en gedoe en het zorgt ervoor dat je je proces direct kunt vervolgen en daardoor veel efficiënter kunt werken. Dit biedt je zekerheid met het gemak van een digitale handtekening in een veilige online omgeving.

Hoe werkt het Ondertekenportaal?
Het Ondertekenportaal is een webomgeving die speciaal voor jouw onderneming wordt ingericht. Je kunt in dit portaal documenten digitaal laten ondertekenen door jouw klanten. Je stuurt je klant een link naar de beveiligde omgeving. Je klant logt in en kan het document met een digitale handtekening ondertekenen. Zodra hij dit gedaan heeft, ontvang jij daarvan een bericht via mail of sms en kun je verder met het proces. Het ondertekende document kun je downloaden voor je eigen administratie. Eenvoudig, snel en veilig.
De voordelen van digitaal ondertekenen
Nog even in het kort...
Het Ondertekenportaal is een webomgeving die speciaal voor jouw onderneming is ingericht. Jij en jouw collega’s kunnen in dit portaal documenten digitaal laten ondertekenen.
Uploaden
Selecteer de documenten die je wilt laten ondertekenen en voer de gegevens in van de ondertekenaar(s).
Versturen
Verstuur het ondertekenverzoek met de link naar de documenten. Desgewenst kan je de ondertekenaar eerst authentiseren.
Ondertekenen
De ondertekenaar kan de documenten digitaal ondertekenen via computer of mobiel. Wij informeren je zodra de documenten getekend zijn.
Certificeren
Zodra een document is ondertekend ontvang je een bewijs van ondertekening.
Downloaden
Download het getekende document naar je eigen administratie.
Veelgestelde vragen
Meer weten of direct aan de slag met digitaal ondertekenen?
Ook API beschikbaar
Wil je de digitale handtekening liever volledig integreren in je eigen systeem? Maak dan gebruik van de API van Digitaal Ondertekenen.
Ondertekenportaal en Rabo Identity Services
Rabobank biedt het Ondertekenportaal aan als onderdeel van Rabo Identity services. Rabo Identity Services ondersteunt organisaties met dienstverlening op het gebied van identiteit. Hiermee kunnen je klanten veilig inloggen, identificeren, ondertekenen en archiveren.
Hulp nodig?
Bellen
Bel met één van onze medewerkers
Heb je de Rabo App?
Bel ons dan met de app. Ga naar 'Service', kies 'Contact' en kies 'Bel met één van onze medewerkers'. Zo hebben wij je gegevens direct bij de hand en kunnen we je nog sneller helpen.